Bukefalos 28 år!

En ängel i min mage

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

The Great White Shark

Tänk att en ängel finns i min mage, det skulle ju inte gå på naturlig väg.

Jag har en dotter och hon var en efterlängtad skatt efter många år av längtan efter ett barn:love

Utan IVF hade hon inte funnits hos oss, så tacksamheten över alla som har forskat och arbetat för möjligheten att få denna underbara dotter är oändlig :bow:

Men jag fick också veta att jag troligen inte skulle kunna bli gravid på naturlig väg, utan behöva hjälp om det skulle bli ett syskon till lilltjejen.
Jag accepterade det och ställde in mig på att jag inte skulle få fler barn, och var/är så lycklig över denna lilla underbara tjej.

Sedan några månader tillbaka så har jag haft stora bekymmer med mina tarmar (Kolon Irritable), jag har varit svullen och haft ont i nedre delen av magen. Jag har varit trött och illamående, och skyllde allt på mina magproblem.

Jag har även börjat röra mig och äta bättre just för mina magproblem och förundrades över att jag inte gick ner i vikt som jag egentligen borde gjort, jag funderade även endel på varför jag var så yr ibland.

Jag sprang på toa hela tiden men tänkte inte så mycket på det.

För 14 dagar sedan så började jag fundera lite, satte ihop alla "problemen" jag hade och en liten tanke började ta form. Tänk om jag är gravid, men slog ifrån mig det eftersom jag kan ju inte bli gravid + minipiller.

Men för att undanröja alla tvivel så köpte jag ett test och se, det visade positivt. Ett kryss som uppenbarade sig omedelbart och med full styrka.

Berättade det för sambon (inte pappa till dottern) som har acceperat att vi inte skulle kunna få några barn tillsammans, han blev lika lycklig som helt tagen på sängen.
På eftermiddagen så kom vi på att vi kanske skulle ringa mödravården :D

Nu plötsligt när jag vet att jag är gravid så blev jag så otroligt gravid :angel:

Sagt och gjort, och vi fick komma och göra ett ultraljud för att göra ett första fastställande om vilken vecka vi är i.

Till saken hör att jag har menstruation ca 2-3 gånger/år så det var ingen bra referenspunkt för jag hade ingen aning om när jag har haft blödning sist.

Men vid Ultraljudet så visade det sig att vi har väntat barn ganska länge, närmare bestämt i 17 veckor :eek: :love:

Jisses!!

Jag har alltid sagt till min sambo att jag tror att det finns ett barn för oss, det är bara det att barnet måste spränga alla gränser för att komma till oss. Vi har inte aktivt försökt, utan varit mer neutrala och jag har hållt fast vid min känsla att det finns en liten ängel för oss. Och nu har ängeln landat och hittat fram :love: :love:

Lilltjejens högsta dröm att få ett syskon har slagit in, och vi väntar alla på den underbara.
 
Sv: En ängel i min mage

Ja det är det minsta man kan säga, jag tror knappt det är sant trots att jag känner den underbara :love:
 
Sv: En ängel i min mage

Tack, det är så underbart :)
 
Sv: En ängel i min mage

Jag fick en tår i ögonvrån... :) GRATTIS, så underbart!
 
Sv: En ängel i min mage

Åh, så underbart!
Blev alldeles rörd av att läsa ditt inlägg!

Mängder av grattis och lycka till!!

:banana:
 
Sv: En ängel i min mage

Puh.

Jag blev väldigt rädd av att bara läsa rubriken, eftersom jag trodde att det hade hänt något med barnet i din mage...

Gud förbjude.

Och underbart att läsa, när jag väl kommit över värsta skrämselhickan.
 
Sv: En ängel i min mage

Tack alla som har skrivit, det känns så underbart att få känna er glädje i vår glädje.

Tack :love: :bow:
 
Sv: En ängel i min mage

Oj, va inte meningen att skrämmas.

Men när du skrev som du gjorde så kom jag att tänka på en dikt jag läste för ett tag sedan.

Ett nytt barn

En gång för länge sedan, var ett barn färdigt att födas.

Det lilla barnet frågade gud:
"De säger att du sänder mig till jorden i morgon, hur skall jag kunna leva där, så liten och hjälplös som jag är?"

Gud svarade:

"Bland många änglar har jag valt en till dig. Din ängel väntar dig, och kommer att ta väl hand om dig."

Det lilla barnet fortsatte:

"Men säg, här i himlen behöver jag inte göra någonting annat än att skratta, sjunga och vara lycklig."

Gud sa:

"Din ängel kommer att sjunga för dig och hon kommer att le åt dig varje dag. Den kärleken kommer att göra dig väldigt lycklig."

Återigen frågade barnet:

"Hur skall jag kunna förstå vad människorna säger, då jag inte kan språket?"

Gud förklarade:

"Din ängel kommmer att säga de vackraste ord du någonsin har hört, och med mycket tålamod och omsorg kommer hon att lära dig att tala."

"Men vad ska jag göra om jag vill tala med dig?" undrade barnet bekymrat.

Gud log och sa:

"Din ängel kommer att knäppa dina händer små, och lära dig att be."

Barnet funderade en stund, tittade på gud med en bekymrad min.
"Jag har hört att det finns många dumma människor på jorden, vem skall skydda mig?"

Gud svarade:

"Din ängel kommer att skydda dig med sitt eget liv."

Barnet tittade på gud och sa:

"Jag kommer att sakna Dig, och jag blir sorgsen då jag tänker på att jag inte kommer att se dig något mer..."

Gud sa med lugn stämma:

"Din ängel kommer att berätta om Mig för dig på många sätt, och jag kommer alltid att finnas vid din sida, mitt barn."

Det infann sig en fridfullhet i himlen men sakta hördes avlägsna röster från jorden, varpå barnet skyndsamt frågade:

"Gud, om det är dags för mig att lämna Dig nu, kan du säga mig vad min ängel heter?"

Gud svarade med ett leende:

"Hennes namn är inte viktigt, du kommer helt enkelt att kalla henne för.... Mamma."

Författare okänd
 
Sv: En ängel i min mage

Stort stort grattis, vad underbart!
Själv är man en sådan som blir gravid så fort sambon skakar kallingarna bredvid mig ;) så då glömmer man bort att det finns folk som har oerhörda problem att få till ett litet kärleksbarn (om det ens går...) :love:
 
Sv: En ängel i min mage

Och Zoya.

Tack för era ord, det värmer så gott :)
 
Sv: En ängel i min mage

GRATTIS! :D :D

Jag har själv PCO, men har med hormonhjälp lyckats få till 3 barn ändå. Den sista tog dock flera år på sig att bli till, så vi var nära att ge upp och tänkte att vi får väl nöja oss med två underbara pojkar, men sen tog det sig äntligen och resultatet är en tredje pojke som är 2 månader nu.
 
Sv: En ängel i min mage

Grattis!

Vad underbart att höra när det lyckas för dom som har det svårt, men verkligen vill!
 
Sv: En ängel i min mage

Jättemycket grattis till er, härligt att läsa :)
 
Sv: En ängel i min mage

Visst är det härligt :), tack så mycket för värmande ord.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 736
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 340
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 242
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag kommer börja studera nu på Universitetet till hösten, och kommer precis fylla 31 vid starten. Utbildningen är 3 år. Jag och min...
Svar
19
· Visningar
2 395
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp