Bukefalos 28 år!

En ängel i min mage

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En ängel i min mage

Och när hade du tänkt berätta detta då :angel: :D

STORA grattiskramar!!!! Är jätteglad för er skull!!!
 
Sv: En ängel i min mage

Åhhh, vad glad jag blir när jag lyckats att ge någon annan ett hopp. Det var ett av syftena med denna tråd, att ge andra ett litet ljus att tro och hoppas på.

Tack för ditt grattis :) och GRATTIS själv, jag vet ju vilken kamp man får gå genom innan man når fram.

LYCKA TILL och all positiv energi jag kan förmå mig att ge får ni :love:
 
Sv: En ängel i min mage

Gjorde ju det, det vet du :angel: :love:

Det är bara det att du inte fattar :p :idea:

Tack för ditt grattis och jag förväntar mig att en liten ängel skall sitta i ditt knä när du kommer nästa gång och hälsar på.

Kram på dig och din kära sambo :love: :love:
 
Sv: En ängel i min mage

The Great White Shark skrev:
Nu plötsligt när jag vet att jag är gravid så blev jag så otroligt gravid :angel:
haha vad gulligt det lät!!!:p


men,..GRATTIS!!!!!!!:bump: :bump: :bump: :bump: :bump: vad glad jag blir för din skull!!
Hoppas att alltå går vägen nu och att ni får ett vackert och friskt barn om siså dära 5-6 månader om jag inte räknat helt fel nu??;)
 
Sv: En ängel i min mage

The Great White Shark skrev:
Gjorde ju det, det vet du :angel: :love:

Det är bara det att du inte fattar :p :idea:

Tack för ditt grattis och jag förväntar mig att en liten ängel skall sitta i ditt knä när du kommer nästa gång och hälsar på.

Kram på dig och din kära sambo :love: :love:
Jag är lite trög ibland vet du väl :angel: Här måste man tala med STORA bokstäver för att slanten ska trilla ner:D

Jag har gärna två änglar i knät när jag kommer nästa gång;)
Den stora får väl fortsätta träna flätor :rofl:
 
Sv: En ängel i min mage

Tack igen alla för era fina ord och grattisönskningar, alla ni förgyller verkligen dagen och det är så underbart att öppna tråden och läsa den.

Skall skriva ut och spara :bow: :love: :)
 
Sv: En ängel i min mage

Prosit skrev:
Jag är lite trög ibland vet du väl :angel: Här måste man tala med STORA bokstäver för att slanten ska trilla ner:D

Jag har gärna två änglar i knät när jag kommer nästa gång;)
Den stora får väl fortsätta träna flätor :rofl:

Två änglar och flät träning var det :)
 
Sv: En ängel i min mage

Det är så härligt att läsa om efterlängtade barn.

Jag sitter här med och grinar över morgonkaffet för det är fina ord i din tråd.

Jag har alltid sagt att min son VILLE födas, att han kom genom mig var hans gåva.
Jag borde inte heller ha fått honom, dessutom levde jag ensam då, men det var så starkt, och jag kände honom från första stund.

Sen finns alltid motsatsen, de barn som far illa, varför kommer dem just till dessa föräldrar (som gör det bästa de kan efter sin egen förmåga). När så många andra går barnlösa.

Det är märkligt hur livet går till ibland, när man tänker...
 
Sv: En ängel i min mage

The Great White Shark skrev:
Tänk att en ängel finns i min mage, det skulle ju inte gå på naturlig väg.

Jag har en dotter och hon var en efterlängtad skatt efter många år av längtan efter ett barn:love

Utan IVF hade hon inte funnits hos oss, så tacksamheten över alla som har forskat och arbetat för möjligheten att få denna underbara dotter är oändlig :bow:

Men jag fick också veta att jag troligen inte skulle kunna bli gravid på naturlig väg, utan behöva hjälp om det skulle bli ett syskon till lilltjejen.
Jag accepterade det och ställde in mig på att jag inte skulle få fler barn, och var/är så lycklig över denna lilla underbara tjej.

Sedan några månader tillbaka så har jag haft stora bekymmer med mina tarmar (Kolon Irritable), jag har varit svullen och haft ont i nedre delen av magen. Jag har varit trött och illamående, och skyllde allt på mina magproblem.

Jag har även börjat röra mig och äta bättre just för mina magproblem och förundrades över att jag inte gick ner i vikt som jag egentligen borde gjort, jag funderade även endel på varför jag var så yr ibland.

Jag sprang på toa hela tiden men tänkte inte så mycket på det.

För 14 dagar sedan så började jag fundera lite, satte ihop alla "problemen" jag hade och en liten tanke började ta form. Tänk om jag är gravid, men slog ifrån mig det eftersom jag kan ju inte bli gravid + minipiller.

Men för att undanröja alla tvivel så köpte jag ett test och se, det visade positivt. Ett kryss som uppenbarade sig omedelbart och med full styrka.

Berättade det för sambon (inte pappa till dottern) som har acceperat att vi inte skulle kunna få några barn tillsammans, han blev lika lycklig som helt tagen på sängen.
På eftermiddagen så kom vi på att vi kanske skulle ringa mödravården :D

Nu plötsligt när jag vet att jag är gravid så blev jag så otroligt gravid :angel:

Sagt och gjort, och vi fick komma och göra ett ultraljud för att göra ett första fastställande om vilken vecka vi är i.

Till saken hör att jag har menstruation ca 2-3 gånger/år så det var ingen bra referenspunkt för jag hade ingen aning om när jag har haft blödning sist.

Men vid Ultraljudet så visade det sig att vi har väntat barn ganska länge, närmare bestämt i 17 veckor :eek: :love:

Jisses!!

Jag har alltid sagt till min sambo att jag tror att det finns ett barn för oss, det är bara det att barnet måste spränga alla gränser för att komma till oss. Vi har inte aktivt försökt, utan varit mer neutrala och jag har hållt fast vid min känsla att det finns en liten ängel för oss. Och nu har ängeln landat och hittat fram :love: :love:

Lilltjejens högsta dröm att få ett syskon har slagit in, och vi väntar alla på den underbara.

ett stort GRATTIS !!
 
Sv: En ängel i min mage

Åh vilken fin dikt

Till ts GRATTIS en del barn vill bara hit:love:

Trodde att jag själv inte kunde bli mamma då jag haft så mycket cystor och så, men när jag varit inne och op. bort en del och skulle på börja hormon behandlingen så glömde jag ta ut medicinen i tid så jag fick vänta till nästa mens, men den kom aldrig för då var jag redan gravid:love:
Andra gången så blev jag otroligt nog också gravid strax efter en ny op. av cystor:love:
Nu har jag precis varit inne och tagit bort den äggstock och äggledare som gett mig så mycket besvär genom åren, nu har jag ändå haft otrolig tur som fick bägge mina barn precis när jag önskade.
Trots att jag förlorade ett barn innan första föddes och trots krångliga graviditeter med sjukhus vistelser och hotande förtidsbörd
så har det gått bra och jag vet att mina barn som båda är födda mot alla odds har en särskild plats på jorden att fylla:love:
 
Sv: En ängel i min mage

När jag nästan hade gett upp allt hopp att någonsin få bli mamma och accepterat att det var så det skulle vara, och samtidigt höra talas om barn som for illa och föräldrar som producerade barn efter barn så kändes det så fel, så fel.

Till slut var jag tvungen att släppa alla sådana tankar, för de höll på att äta upp mig.

Visst är det underbart att få känna sig så utvald, att få det förtroendet att få bli mamma :love:
 
Sv: En ängel i min mage

Visst är dikten så vacker, den gick rakt in i min själ när jag läste den första gången :love:

Grattis till dina barn, det är så härligt att läsa om er som inte skulle kunna få barn men som mot många odds faktiskt har fått äran att bli föräldrar :) :love: :love:
 
Sv: En ängel i min mage

Grattis (igen)!!! :)

Jag som själv inte vill ha barn kan ibland tycka att "föräldralyckan" är svår att förstå, men det underlättar när den lycklige föräldern är någon man "känner"! :D
 
Sv: En ängel i min mage

Tack "igen" :)

Jag kunde inte heller förstå den sanna lyckan över att blivit utvald förrän all den kärlek min dotter ger mig, och all den kärlek jag känner inom mig för att få ha henne hos mig och min sambo.

Och nu har min sambo och jag tillsammans blivit utvalda :love:
 
Sv: En ängel i min mage

Hur går det med magen?! :)

Hej vännen :)

Jo det går bra med den lille/a i magen, vi var och gjorde ett UL den 25:e och är nu i v 31 och liten bebis mår bara bra.
Allt utvecklas normalt och vikten är redan nu 2kg :love:

Det sparkas och bökas i magen, ibland så känns det som om magen drar i väg till höger när den lilla stjärten trycker på (tyvärr så får revbenen på högersidan ta mycket stryk, och jag har riktigt ont i revbenen och trakten runt om + en foglossning som gör mig väldigt handikappad :cry: , men det går förhoppningsvis över snart :) ).

Stora syster deklarerar för alla att det är hennes bebis, och hon skall ta hand om lillasyster (som hon hoppas det blir, fast hon tror det blir en lillebror ;) ).
Så jag vet inte riktigt vad jag skall göra när väl lillasyster eller lillebror är född :p

Kram på dig och tack för att du frågade :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 736
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 340
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 242
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag kommer börja studera nu på Universitetet till hösten, och kommer precis fylla 31 vid starten. Utbildningen är 3 år. Jag och min...
Svar
19
· Visningar
2 395
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp