Bukefalos 28 år!

En del funderingar om Bukefalos folket

Status
Stängd för vidare inlägg.
De som föreslår olagligheter får nog oftast svar på tal :smirk:. Gråzonen, som du kallar den, är gigantisk - och visst är den ett problem. Men jag tycker inte att det är Buke som har ansvaret för den - utan vi som skriver. Man får helt enkelt lita på att de som KAN lägger ner möda på att argumentera för det som är rätt.

Sen håller jag med roland om att tonen är helt åt skogen i vissa diskussioner. I de fallen tycker jag att det är bäst att moderatorn rensar de inlägg som går över gränsen. Där kan ju finnas mycket som är bra i tråden också. Är trådskaparen däremot medskyldig i att tråden spårar ur får h*n finna sig i att hela tråden tas bort.

Var går gränsen då? På Buke tycker jag att det är MYCKET högt i tak - kanske högre i tak än jag själv skulle föredra. Men så ska det också vara för jag är medveten om att min personliga gräns är snävare än många andras.

mandalaki
 
Visst, men då får vi möta dessa felaktigheter med fakta och argument. Om en moderator skulle sitta och ta bort så kallade felaktiga fAKTA SÅ ÄR VI Fel ute. Du och jag har t.ex. inte samma åsikt om att bada hästar, det vet jag. Hur skulle det se ut om jag anser att det jag säger är allrådande och plockade bort din åsikt? nU TILLHÖR JU DETTA EXEMPLET DET DU KALLAR GRÅZON, MEN VAR GÅR GRÄNSEN? nEJ, FELAKTIGHETER SKA MÖTAS MED FAKTA, INTE MED CENsur.

Ursäkte caps-locken, jag har en kattunge på tangentbordet, jag menade inte att skrika åt dig. :crazy: ;)
 
Då behöver du inte häva ur dig påstående till mig i framtiden eftersom du ändå inte kan stå för dem.
 
Men skriver man vilka man tycker gör så här så är det förtal. Visserligen kan man ju PM:a moderatorn. Men svarar alla på dessa brev?

Jag vet en som inte gör det.
 
Jag kan stå för vad jag säger. Någon slags avundssjuka måste du ha. Du hackar på många men otroligt mkt på mig.

Är det kanske så att du saknar lite solsken i ditt liv?
 
Nej, varför skulle vi svara? Om jag får in en synpunkt så kollar jag tråden ifråga. Om jag tycker att tråden alt. ett inlägg ska tas bor så gör jag det. Men jag svarar inte den som skickat synpunkt.

Om du är missnöjd med någon moderator tycker jag att du ska kontakta Gunnar så får han ta ställning till dina klagomål.
 
Om det har med din isabeller att göra så är du helt fel ute, hade jag velat ha en isabell så hade jag köpt en, men eftersom jag sätter andra saker före så har jag hästar av andra färger.
Har haft isabell, jag såg bara inte någon speciellt tjusning med det.

Så om det var det du menar så är du som sagt ute och cyklar, är det något annat så tala om vad det är, eller vad har du för problem??
 
Blev lite fel där. Ber om ursäkt. Satt och tänkte på annat samtidigt som jag skrev.

Självklart skall ni inte svara om man skriver i den bemärkelsen och det händer något.

Utan det jag menade var att,

Om jag skriver till dig att jag blir påhoppad av en användare i en särskild tråd och ber dig prata med personen ifråga, att du då skulle skriva och säga att du gjort det och skall hålla koll på inläggen lite oftare bättre (missförstå mig inte nu med ordvalet).

Kunde inte komma på ett bättre ordval.

Gunnar hjälper det inte direkt att skriva till. Han svarar aldrig. Var det någon som skrev.
 
Jag skrev aldrig att hon sagt det, utan det var en fråga bara. Hetsa inte upp dig. Det är bättre att försöka ta det lugnt.
:)
 
De som föreslår olagligheter får nog oftast svar på tal :smirk:. Detta är inte tillräckligt. Sådana trådar/argument SKA tas bort, precis som det görs med trådar/inlägg ang droger. Gråzonen, som du kallar den, är gigantisk - och visst är den ett problem. Men jag tycker inte att det är Buke som har ansvaret för den - utan vi som skriver. Håller med Man får helt enkelt lita på att de som KAN lägger ner möda på att argumentera för det som är rätt.

Sen håller jag med roland om att tonen är helt åt skogen i vissa diskussioner. I de fallen tycker jag att det är bäst att moderatorn rensar de inlägg som går över gränsen. Där kan ju finnas mycket som är bra i tråden också. Är trådskaparen däremot medskyldig i att tråden spårar ur får h*n finna sig i att hela tråden tas bort. Självklart

Var går gränsen då? Jag skrev följande i mitt förra inlägg och här tycker iaf jag att gränsen skall dras: "Håller med dig till stor del MEN jag tycker ändå att det ser jävligt illa ut med dom här hårresande felen och då menar jag dessa fel som dels är olagliga ur djurets synpunkt samt dessa fel som djuret uppenbarligen tar skada av." Detta tycker jag man kan klara ut som moderator, och ta bort dessa inlägg/trådar precis som man kan klara ut detta om droger På Buke tycker jag att det är MYCKET högt i tak - kanske högre i tak än jag själv skulle föredra. Men så ska det också vara för jag är medveten om att min personliga gräns är snävare än många andras.

mandalaki
 
Visst, men då får vi möta dessa felaktigheter med fakta och argument. Om en moderator skulle sitta och ta bort så kallade felaktiga fAKTA SÅ ÄR VI Fel ute. Nu läste du inte riktigt vad jag skrev. Allt som är olagligt ang häst och sådant som uppenbarligen kan åsamka hästen skada ska tas bort. Eftersom du är hästägare kan du ju med stöd av djurskyddslagen klara ut detta, du är ju skyldig att känna till den, det är vi ju alla som handhar djur. Sen finns det ju alltid sånna som vill skriva om sk olaglighter och sånt som uppenbarligen skadar hästen, men det borde dom inte få. Allt om droger tas ju bort, så varför inte ta bort sånt som är olagligt ang häst och sådant som uppenbarligen kan åsamka hästen skada, samt att föra in detta i Bukes reglemente Du och jag har t.ex. inte samma åsikt om att bada hästar, det vet jag Mig vetelig har jag inte diskuterat hästbadning :D . Hur skulle det se ut om jag anser att det jag säger är allrådande och plockade bort din åsikt? nU TILLHÖR JU DETTA EXEMPLET DET DU KALLAR GRÅZON, MEN VAR GÅR GRÄNSEN? nEJ, FELAKTIGHETER SKA MÖTAS MED FAKTA, INTE MED CENsur. Så då får vi diskutera droger då om vi kommer med sådanna fakta som talar mot droger :smirk:

Ursäkte caps-locken, jag har en kattunge på tangentbordet, jag menade inte att skrika åt dig. :crazy: ;)
 
Jag tycker inte att man ska ta bort sådant. Vi hade ju ett pucko här för en tid sedan som föreslog att man skulle linda in hela mulen med eltråd, koppla den till el-aggregatet och slå på strömmen. Vem vet - det finns kanske fler som hon som testar sånt här hemma. Alla var ju faktiskt inte helt negativa till metoden. I stället för att bara ta bort tråden och låtsas som om det inte förekommer tycker jag det har ett syfte att låta tråden vara kvar och tala om att sånt här är rent åt helvete i djurskyddssynpunkt (och på alla andra plan också).

Förhoppningsvis finns det någon som tänker till då.


Dra inte in drogdebatten i det här för då vill jag inte diskutera mer. Vi har haft ett mindre krig på ungdom mot drogpropaganda och jag orkar bara inte mer av det just nu! :mad:



Pst: Du hade en tråd för länge sedan om att spola av hästen efter varje pass, men skit i det, det var inte det som var det viktiga.
 
Skriva till en moderator går ju, men jag och några skrev till en, om en sak som vi ansåg väldigt viktig, moderatorn besvärade sig inte ens att svara oss. Men det blev nog lite kännsligt där, eftersom att det blev väldigt privat för moderatorn.

Jag antar att du syftar på mig här. Anledningen till att jag inte svarade på erat pm var inte alls att det var för känsligt eller för privat, utan för att jag inte kände att jag kunde ge er något svar som ni skulle blivit nöjda med. Jag ber om ursäkt och har lite skuldkänslor nu för att jag aldrig skickade något svar - jag borde kunnat skriva en rad åtminstone. Jag ville bara inte göra er ännu mer upprörda och det kändes inte som att mitt svar till er skulle bidragit till att lösa problemet.

Ni ville dessutom att jag skulle hålla det mellan er och mig, något som inte är möjligt eftersom jag faktiskt "arbetar" på uppdrag av Gunnar och tillsammans med de andra moderatorerna. Jag modererar inte utifrån mina egna preferenser utan utifrån Bukefalos regler, med hjälp av Gunnar och övriga moderatorer om det känns extra svårt.

Särskilt viktigt är det ju att ta hjälp av de andra moderatorerna om man av någon anledning känner att det finns risk för att man har svårt att vara objektiv. Jag gissar att poängen med erat pm var att ni tyckte att jag modererat för mycket till fördel för någon jag känner. Så var inte alls fallet även om det är möjligt att ni tolkade det så, och det är hemskt tråkigt att ni känner er orättvist behandlade. Faktum är att den gången rensade jag bara bort ett enda inlägg som kraftigt överträdde Bukefalos regler och låste sedan tråden (eller tog bort, kommer inte ihåg?) eftersom den spårat ur totalt. Det inlägg jag tog bort hade jag fått synpunkt på, i övrigt var det ingen som kommenterat tråden ö.h.t.

Kom ihåg att det bästa sättet att visa sitt missnöje över något som skrivs i en tråd är att skicka en synpunkt till moderatorn! Vi moderatorer får inget extra för att vi erbjudit oss att hjälpa Gunnar med forumet, förutom en massa extraarbete - och möjligtvis lite skäll då och då. ;) Vi har inte mer tid än er andra att surfa på forumet och det är helt enkelt omöjligt att läsa alla trådar på de forum vi är moderatorer på. Visst är vi inne och tittar och läser så gott det går, men det är lätt att missa saker också. Det är därför vi behöver er hjälp genom synpunkterna. :bow:

Om det är någon tråd inne på något av mina forum du syftar på just nu så får du gärna skicka en synpunkt på den. Jag tycker det varit väldigt lugnt på mina forum länge nu och har bara modererat småsaker som att flytta trådar till rätt forum - har jag missat något så har det bara varit för att jag inte hittat tillstymmelsen till något bråk.

Sedan vill jag påpeka att det enda vi rensar bort är sådant som tydligt överträder reglerna. Är det någon som känner sig påhoppad i en tråd som vi kanske inte märkt, så skicka bara en synpunkt så försöker vi ordna det! Vi är ju till för att ni ska trivas här på forumet, inte för att göra er upprörda på något sätt.

/Erica
 
Men vad är det här för ett forum egentligen :eek: :mad:. Nu blir jag ju redligt förbannad. Här tillåts det inte att diskutera vissa olagligheter medans det går bra med andra, i synnerhet då det gäller våra husdjur :mad:. Här på Buke står ju hästen i centrum på de flesta olika sidorna och det vore väl märkligt att man inte skulle kunna förbjuda/ta bort inlägg/trådar som uppenbarligen är till skada för hästen/andra djur OCH som dessutom anses som djurplågeri. Vad ligger nyttan av tillåta en sådan diskussion med tanke på det ohyggliga exempel som du nämnde :confused:
 
Är det inte bättre att de trådarna om djurplågeri får vara kvar och att andra kan visa sitt avstånd från de vidriga handlingarna istället för att ta bort dem och blunda för att det finns??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 459
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 340
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 491
Senast: Hazel
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 184
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp