En kvart om dagen

Jag tänkte jag skulle försöka med det här att städa en kvart om dagen. Så idag satte jag timern på mobilen och satte igång. Jag plockade undan i badrummet och så dammsög jag. Väldigt välbehövligt :o. När det var gjort hade jag 5 minuter kvar så jag skurade toan och handfatet också. Hann inte riktigt. Men det blev gjort i alla fall.

Förutom att det blir fint när man städar så tänker jag också att hemmet då också blir mer presentabelt för eventuella airbnb-gäster. Jag kan ju inte ta emot folk om det ser ut som skit hemma. En vana att städa en kvart om dagen kan råda bot på det tänker jag.

Så var dag 1 av en kvart om dagen avklarad.

Och så har jag tagit in ved som jag skulle göra.

Bra kämpat.
 

ungefär vilka dimensioner är det på virket du byggt dem av?
Åh, har inte full koll, men någon läkt är det. Så här ser de ut i närbild:
20221203_175610.jpg
 
Originallådorna har lite tunnare virke. Tycker det också går bra men när jag snickrade nya lådor så tog jag vad jag hade.
jag är så orutinerad på virkestermer så bara att veta att det var läkt jag skulle söka efter gjorde det mycket lättare för mig att hitta rätt på bygghandeln. ska bli kul att prova att bygga detta!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här dagen har varit osedvanligt seg. Jag sov länge i morse och jag tog en tupplur senare på dagen. Enligt väderprognosen igår så...
Svar
0
· Visningar
952
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 300
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp