En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag tolkade dina inlägg som att du undrade över att Q inte fick fler röster? Och jag undrar varför ulvarna skulle annstränga sig att få rösterna att gå mot just Q. Koppen som vi ju vet var god och fick ju röster på sig tidigt så varför skulle ulvarna vilja att rösterna hamnade på Q istället? Det är det jag inte förstår.

Ja där förstår jag hur du menar. Om Q är god och koppen var god så spelar det väl ingen roll för ulvarna vem som fick röster tänker jag mig.

Ja jag tolkade dina inlägg som att du undrade över att Q inte fick fler röster? Och jag undrar varför ulvarna skulle annstränga sig att få rösterna att gå mot just Q. Koppen som vi ju vet var god och fick ju röster på sig tidigt så varför skulle ulvarna vilja att rösterna hamnade på Q istället? Det är det jag inte förstår.
Som jag ser det så är Koppen nästan alltid lätt att hitta en anledning till att lägga en röst på, Q är nästan likadan, så min fundering är om en lya inte vill avslöja sig så kanske det vore vettigt att lägga röster på två olika "enkla" om det nu inte är så att en av dem är med i lyan. Så av den anledningen funderade jag på varför lyan inte la någon röst på henne. Ännu mer intressant när någon som vi nu vet är ond la en röst där...

Är det skäl som det är vettigt att dela, och vilka är de i så fall? För det finns som jag kan se det en uppsjö av sätt som såväl goda som onda kan få info på i den här leken.

Vilken uppsjö kan du tänka dig? Jag kan tänka mig tex att siaren vet nånting om någon, men jag tycker det förefaller osannolikt att välja att sia en som är inaktiv.

Nja, det känns långsökt för mig. Möjligtvis om det är en lya bestående av enbart nya personer, har inte koll på Q men asko har väl varit med ett tag? Det känns lite overdone och därmed nybörjaraktigt för mig.

.....Eller så är det just därför? :paranoid:
Asko har inte varit med på länge förrän nu senast så jag ser det inte som otroligt.

Nu är du ju nästan ikapp! :D

Som jag ser det så är Koppen nästan alltid lätt att hitta en anledning till att lägga en röst på, Q är nästan likadan, så min fundering är om en lya inte vill avslöja sig så kanske det vore vettigt att lägga röster på två olika "enkla" om det nu inte är så att en av dem är med i lyan. Så av den anledningen funderade jag på varför lyan inte la någon röst på henne. Ännu mer intressant när någon som vi nu vet är ond la en röst där...

Men hur vet du att lyan inte la någon röst på henne?
Och den onde utanför lyan visste ju inte om den la en röst på en ond eller god

Så av den anledningen funderade jag på varför lyan inte la någon röst på henne. Ännu mer intressant när någon som vi nu vet är ond la en röst där...

Fast hur vet du att lyan inte la någon röst på henne? Och Lobelia1 hade ju ingen koll på hur lyan röstade(eller de på henne).

Mammas - lite en bubblare som seglar upp nu med tanke på att jag har så svårt att förstå hur man kan stämpla ett inlägg som "tabbe" om man inte vill misstänkliggöra någon. Jag har ingen aning om huruvida Snurrfian är ond eller god, jag tycker bara att det känns lite suspekt.

I övrigt är ALLA andra också misstänkta. :D

Hur menar du? Man kan väl försäga sig utan att misstänka någon? :)

Alltså om det var två onda från lyan så hade dom ju vetat om varandra. Just därför att jag tyckte Hedinn var så säker på att Koppen var god så var jag inne på att också Koppen var ond.
Hur tänker du kring det hela nu när Koppen visat sig god?

Noterar också teorin om att Snurrfian skulle ha gjort en tabbe, men så tolkar jag nog inte den specifika kommentaren som åsyftas. Förstår dock inte heller riktigt hennes tankspår att lyan "borde" ha försökt få igång ett drev på q4?

Den som har stått ut mest sedan den senaste dag DL är cirkus. Har lite misstankar mot henne med.
Men jag tycker det är tvivelaktigt att som jag tidigare skrivit, att tre röster faller på Koppen efter att cirkus har fått två röster på sig.
Kan vara att jag hakar upp mig på ingenting, men samtidigt så har den responsen jag fått gjort mig otroligt nyfiken på om jag har rätt eller fel?

(Det här var inte den lättaste leken att börja med när man är ringrostig.)

Att reagera och vilja ha en förklaring är en sak, att hojta "tabbe" är en annan.

Jag har ju skrivit att det kan vara en tabbe eller en god som funderar över scenariot med en hypotetisk god, men jag ser inte att det är så "grovt" att kalla det tabbe, när det är det det är om hon är ond och försagt sig? Då ÄR det ju en tabbe? :)

Hur menar du? Man kan väl försäga sig utan att misstänka någon? :)

Absolut, jag har bara varit med om flera gånger att inlägg blivit stämplade som att någon försagt sig eller att det skulle skrivits i lyan när det egentligen bara varit en god som formulerat sig otydligt - och sedan lynchats helt i onödan.

För om båda är likställda i misstänkthetsgrad i övrigt så är det bättre att välja spelaren som kanske inte har extra info :). Vilket Q4:s märkliga röst skulle kunna tyda på också om hon inte är ond.
Tack, då förstår jag hur du tänker. Har inte lärt mig vad allt kan tyda på ännu :) Men ja, då låter det ju vettigare som du skrev.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 505
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 822
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka