Det finns inget vittne i leken så rollen beskrivs inte i trådstarten.
Nä, det vet jag att det inte gör. Uttryckte mig slarvigt, skulle såklart varit "den som fått ett bevittnande".
Har aldrig spelat med sånt innan så vet inte hur det brukar fungera
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns inget vittne i leken så rollen beskrivs inte i trådstarten.
Jag tänker så här. Du blev utröstad tidigt förra leken när du var ulv. Så blev du ulv igen denna leken. Då är det självklart att du måste ändra på dig för att inte bli misstänkt direkt igen.T ex det här angående att jag påminner om Lobelias råd i förra leken att inte hänga på drev:
Jag har inte fått någon förklaring på hur jag "lagt om spelsättet", jag vet inte heller något fall där det är ett smart drag att spela som om man VORE ond(om man inte verkligen vill bli lynchad).
Det vet jag inte. Men du menar alltså att om cirkus är ond misstänker du fler av dem som röstade på Koppen dag ett? Eller hur får du annars ihop det?
Där har du en poäng.Jag blirpå Q varje lek för att hon misstänker folk pga deras aktivitet(jag tror ingen har som taktik att undika att skriva i tråden) så att hon skulle velat kolla upp någon oaktiv finner jag inte som oaktiv. Sedan finns det ju fler alternativ också
Då förstår jag hur du tänkerJag tänkte att det kunde vara ett paket, det behöver ju inte vara spioninformation. Så att hon visste att Asko var ond och såg att hon hade lite tid. Samt att hon ev. tänkte sig verka mer god pga det. Men det kanske är långsökt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om henne.Hon kan ju som sagt vara god också![]()
Jag tänker så här. Du blev utröstad tidigt förra leken när du var ulv. Så blev du ulv igen denna leken. Då är det självklart att du måste ändra på dig för att inte bli misstänkt direkt igen.
Absolut, och det är just vad jag försöker göra. Jag säger inte alls att det är så, jag ville lyfta tankarna jag fick och få lite input i första hand.Ja - eller så kan även Mirtai vara god och då spelade det ingen roll i slutet var rösterna hamnade. Det finns flera alternativ och ingenting är säkert.
Tyvärr VET jag ju ingenting utan måste försöka hålla igång flera teorier samtidigt.
Fast vad i min spelstil har jag ändrat? Det har du fortfarande inte svarat på.
Hur kan det vara en anledning till att hon inte blev äten? Lyan känner ju inte till de onda utanför?Då förstår jag hur du tänkerJag tror nog att onda utanför lyan försöker hålla kvar ulvarna så gott de kan. Då tror jag mer på att Q4 är god eller ulv.
(eller en ond utanför lyan som spelar väldigt märkligt. Det kan också vara en anledning till varför hon inte blev äten)
Genom att helt plötsligt ta Lobelias ord som hon använt när hon varit god.
Hur kan det vara en anledning till att hon inte blev äten? Lyan känner ju inte till de onda utanför?
Då var det - och är - en väldigt dålig formulering från din sida, för det har inget med spelstil att göra. Möjligtvis att jag som god tycker att det är lite viktigare att onda inte lyckas få goda att lyncha varandra än vad jag tyckte i just förra leken när jag själv var ond. Då hade jag större anledning att ifrågasätta om Lobelias uppmaning var bra.
Ja en ny taktik helt enkelt. Något nytt du kommit med.
Är du god så är det jätte bra du tycker så men jag är rädd för att du bara spelar.
Då kommer tanken på att ulvarna iom käket av Pilot vill rikta blickarna mot cirkus (eller att vi ska tänka ett varv till...) och då funderar jag lite över @Tora
Jag blir mer och mer övertygad om att det är du som bara spelar. Jag hoppas att jag har fel men även i dina andra teorier så känns det som om du inte bidrar med så mycket utan mest krånglar in dig i resonemang som inte leder någonstans.