En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
T ex det här angående att jag påminner om Lobelias råd i förra leken att inte hänga på drev:

Jag har inte fått någon förklaring på hur jag "lagt om spelsättet", jag vet inte heller något fall där det är ett smart drag att spela som om man VORE ond(om man inte verkligen vill bli lynchad).
Jag tänker så här. Du blev utröstad tidigt förra leken när du var ulv. Så blev du ulv igen denna leken. Då är det självklart att du måste ändra på dig för att inte bli misstänkt direkt igen.

Det vet jag inte. Men du menar alltså att om cirkus är ond misstänker du fler av dem som röstade på Koppen dag ett? Eller hur får du annars ihop det?

Ja - eller så kan även Mirtai vara god och då spelade det ingen roll i slutet var rösterna hamnade. Det finns flera alternativ och ingenting är säkert.

Tyvärr VET jag ju ingenting utan måste försöka hålla igång flera teorier samtidigt.

Jag blir :banghead::banghead::banghead: på Q varje lek för att hon misstänker folk pga deras aktivitet(jag tror ingen har som taktik att undika att skriva i tråden) så att hon skulle velat kolla upp någon oaktiv finner jag inte som oaktiv. Sedan finns det ju fler alternativ också
Där har du en poäng.
Fast jag skulle ju sluta spekulera om Q och vända blickarna åt annat håll, men vart??

Jag hänger inte riktigt med på teorierna om @Snurrfian och för övrigt känner :yuck: jag mest åt höger och vänster och vad har vi sagt om det?! :p

Jag tänkte att det kunde vara ett paket, det behöver ju inte vara spioninformation. Så att hon visste att Asko var ond och såg att hon hade lite tid. Samt att hon ev. tänkte sig verka mer god pga det. Men det kanske är långsökt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om henne.Hon kan ju som sagt vara god också :)
Då förstår jag hur du tänker :) Jag tror nog att onda utanför lyan försöker hålla kvar ulvarna så gott de kan. Då tror jag mer på att Q4 är god eller ulv.

(eller en ond utanför lyan som spelar väldigt märkligt. Det kan också vara en anledning till varför hon inte blev äten)

Jag tänker så här. Du blev utröstad tidigt förra leken när du var ulv. Så blev du ulv igen denna leken. Då är det självklart att du måste ändra på dig för att inte bli misstänkt direkt igen.

Fast vad i min spelstil har jag ändrat? Det har du fortfarande inte svarat på.

Kom på att angående bevittnandet så kan det ju vara så att brevbäraren delat ut det första dagen för att brevis tyckte det var bättre att riskera att ge ulvarna dubbelt käk första natten än senare i leken när de förmodligen har bättre koll på vilka de vill käka. :idea:

Ja - eller så kan även Mirtai vara god och då spelade det ingen roll i slutet var rösterna hamnade. Det finns flera alternativ och ingenting är säkert.

Tyvärr VET jag ju ingenting utan måste försöka hålla igång flera teorier samtidigt.
Absolut, och det är just vad jag försöker göra. Jag säger inte alls att det är så, jag ville lyfta tankarna jag fick och få lite input i första hand.

Då förstår jag hur du tänker :) Jag tror nog att onda utanför lyan försöker hålla kvar ulvarna så gott de kan. Då tror jag mer på att Q4 är god eller ulv.

(eller en ond utanför lyan som spelar väldigt märkligt. Det kan också vara en anledning till varför hon inte blev äten)
Hur kan det vara en anledning till att hon inte blev äten? Lyan känner ju inte till de onda utanför?

Genom att helt plötsligt ta Lobelias ord som hon använt när hon varit god.

Då var det - och är - en väldigt dålig formulering från din sida, för det har inget med spelstil att göra. Möjligtvis att jag som god tycker att det är lite viktigare att onda inte lyckas få goda att lyncha varandra än vad jag tyckte i just förra leken när jag själv var ond. Då hade jag större anledning att ifrågasätta om Lobelias uppmaning var bra.

Hur kan det vara en anledning till att hon inte blev äten? Lyan känner ju inte till de onda utanför?

De kanske misstänker :) Hur vet jag dock inte :p Men i sådan fall vore det fortfarande skumt att Q4 röstade ut asko (om det inte var så att hon inte visste att asko var ulv). Men det låter för krångligt för att stämma.

Då var det - och är - en väldigt dålig formulering från din sida, för det har inget med spelstil att göra. Möjligtvis att jag som god tycker att det är lite viktigare att onda inte lyckas få goda att lyncha varandra än vad jag tyckte i just förra leken när jag själv var ond. Då hade jag större anledning att ifrågasätta om Lobelias uppmaning var bra.

Ja en ny taktik helt enkelt. Något nytt du kommit med.

Är du god så är det jätte bra du tycker så men jag är rädd för att du bara spelar.

Jag funderar lite på @cirkus och Pilot - diskussionen...
Jag är inte övertygad om cirkus godhet men jag kan för mitt liv inte se att Pilot verkligen skulle haft någon info? Hen verkade ju lika märkligt tvärsäker om min godhet som om cirkus' ondska och även om det är trevligt att någon tycker man är god så fick jag aldrig svar på varför.

Då kommer tanken på att ulvarna iom käket av Pilot vill rikta blickarna mot cirkus (eller att vi ska tänka ett varv till...) och då funderar jag lite över @Tora .

Hon verkar väldigt övertygad om att Pilot var något på spåren och att hen därför blev käk.

Måste kolla Tora mera. 21 jävla minuter kvar!

Ja en ny taktik helt enkelt. Något nytt du kommit med.

Är du god så är det jätte bra du tycker så men jag är rädd för att du bara spelar.

Jag blir mer och mer övertygad om att det är du som bara spelar. Jag hoppas att jag har fel men även i dina andra teorier så känns det som om du inte bidrar med så mycket utan mest krånglar in dig i resonemang som inte leder någonstans.

Jag har behållt mina misstankar mot Artline. Jag upplever att hon slänger in lite misstankar här och där men inte följer upp om ingen annan kommenterar, det känns inte som att hon vågar driva teorier av risk att dra på sig misstankar. I stället hakar hon på andra när det är dags att rösta. Jag anar älvglitter i luften.

Dentaku röstar på Artline

Då kommer tanken på att ulvarna iom käket av Pilot vill rikta blickarna mot cirkus (eller att vi ska tänka ett varv till...) och då funderar jag lite över @Tora

Jag har lyft tankar om Tora tidigare idag, vaga misstankar, men ändå.

Att Tora vill rikta misstankar mot Cirkus och dessutom antyder att hon skulle veta att Q4 fått bevittnande gör mig inte mindre osäker på henne. Men å andra sidan känns det tunt för en röst. Hon är ju ny.

Min fot värker så jag mår illa och jag blir inte klok på något för jag fixar inte att ta in vad jag läser just. Så @LenaH jag fixar inte ens att formulera något försvar till mig själv... Så på grund av tidigare misstankar där q4e offrade sin lyakompis asko så hamnar min röst på q. Snurrfian röstar på quarter4ever
Men jag anar att jag är helt fel ute, men jag måste få in en röst åtminstone.

Jag blir mer och mer övertygad om att det är du som bara spelar. Jag hoppas att jag har fel men även i dina andra teorier så känns det som om du inte bidrar med så mycket utan mest krånglar in dig i resonemang som inte leder någonstans.

Vadå inte bidrar? För jag får ideer som ingen annan har? (som inte behöver stämma).

Det är möjligt att vi missuppfattat varandra. Då din röst i DL 1 kändes som du inte läst hela mitt inlägg och förstått. Det jag menade då är att jag tyckte inte det var konstigt att koppen TÄNKTE men jag tyckte det var konstigt att hon SKREV ut det :)

Nu har jag varit tydlig med det så nu får du misstänka mig hur mycket du vill :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 567
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 022
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 841
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 130
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka