En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag tycker att det var en väldig press på henne att hon skulle förklara sig om och om igen.

Naturligtvis ska man rösta på nya om man har dem som huvudmisstänkta, var i mitt inlägg läser du in att jag tycker att man inte ska göra det?

Problemet som jag ser det är när man istället för att förklara sig bara citerar samma inlägg igen. Det är inte riktigt att förklara sig.

Jag förutsatte att det du menade med massiva reaktioner i första hand handlade om rösterna på henne

Vidare - ja först så tänkte jag bara på spcialinfo i form av en sia för jag tyckte det verkade så osannolikt att välja att sia just Asko - sen så kom jag på eventuella paket och deras innehåll och tog då dom i beaktande.

@Tora la jag ju rösten på igår och jag har inte släppt det. Jag tycker det blir många upprepningar när hon ifrågasätts, ibland frågar man för att få en utveckling av teorin för att se lite mer av tankarna och då blir regelrätta citat av vad hon skrivit inte så givande. Det kan visserligen förklaras med att hon är ny (och det köper jag!) men bara för att man är ny så är man inte nödvändigtvis god.

Då kommer jag osökt in på @Vira som försvarar Tora en hel del med att hon är ny. Vira verkar också rätt övertygad om att cirkus är ond, hon har röstat där de två (?) senaste gångerna.
Jag undrar lite varför hon backar Tora så?
Anledning till att det blir upprepningar är för att flera frågar samma sak eller så frågar dom samma fråga igen.

Kl

Så inför röstningen idag så är givetvis dom som röstat på mig mer misstänkta än andra.

Förstår fortfarande inte riktigt varför det var så många som hakade på. Precis som jag skrev förut så hade två röster inte förvånat mig nämnvärt. Men att få så många utan att egentligen ha gjort något skumt är skumt i sig.

Det blev verkligen något stort av något litet.

@Tora la jag ju rösten på igår och jag har inte släppt det. Jag tycker det blir många upprepningar när hon ifrågasätts, ibland frågar man för att få en utveckling av teorin för att se lite mer av tankarna och då blir regelrätta citat av vad hon skrivit inte så givande. Det kan visserligen förklaras med att hon är ny (och det köper jag!) men bara för att man är ny så är man inte nödvändigtvis god.

Då kommer jag osökt in på @Vira som försvarar Tora en hel del med att hon är ny. Vira verkar också rätt övertygad om att cirkus är ond, hon har röstat där de två (?) senaste gångerna.
Jag undrar lite varför hon backar Tora så?

Jag som inte skulle älta Vira - jag tror att Vira backar Tora för att hon vill att Tora också ska rösta på mig.

@cirkus

Trots allt så upplever jag att du - innan det blev fastställt att Q var god - var rätt snar med att misstänka henne. Var det inte du som kom med teorin om att hon och Tora skulle sitta i lyan tillsammans?

Anledning till att det blir upprepningar är för att flera frågar samma sak eller så frågar dom samma fråga igen.

Kl

Så inför röstningen idag så är givetvis dom som röstat på mig mer misstänkta än andra.

Förstår fortfarande inte riktigt varför det var så många som hakade på. Precis som jag skrev förut så hade två röster inte förvånat mig nämnvärt. Men att få så många utan att egentligen ha gjort något skumt är skumt i sig.

Hur tänker du kring de som röstade på dig då? Finns det någon där som är mer misstänkt än någon annan?

Och hur tänker du kring det faktum att ulvarna kanske inte hade någon aning om att Snurrfian var ond, såvitt de visste kunde det ju lika gärna stå mellan två goda, eller kanske att de till och med trodde att du var ond?

Jag lyfte ju att Tora verkade VETA att Q fått någon extrainformation. Igår trodde jag att det berodde på att båda var potentiella ulvar. Men i ljuset av att Q har åkt och visade sig vara god så tror jag att Tora också är god.

Kl

Att du inte tycker du gjort något skumt betyder ju inte att andra tycker samma sak.

Jag lyfte ju att Tora verkade VETA att Q fått någon extrainformation. Igår trodde jag att det berodde på att båda var potentiella ulvar. Men i ljuset av att Q har åkt och visade sig vara god så tror jag att Tora också är god.
Så möjligheten att det handlade om ett bevittnande och ulvarna därmed valde att offra Asko tror du inte på? I ett sånt läge kan ju mycket väl ulvar lyfta såna teorier för att verka goda.

Jag har gått igenom Viras inlägg och det är en del saker som jag tycker skaver

@Lobelia har lagt en röst på @quarter4ever nu, med en motivering som jag förstår. Jag tycker att Q4 har "huggit" ganska mycket (Koppens kommentar, Sednas "försvar" av den, Snurrfians kommentar om Diamanda som jag inte såg något konstigt i, ifrågasättandet av rollstatistiken osv), vilket jag inte ser som helt konstruktivt. Missförstå mig inte - det är bra att börja teoria och komma igång med leken. Däremot så ser jag en skillnad där en ond tjänar på att försöka skapa misstankar rent allmänt, medan en god tjänar på att balansera misstankarna med att reflektera över om det "misstänkta" behöver peka på att spelaren är ond eller inte. Skillnaden med att leta efter någon att rösta på och att leta efter onda, menar jag. Ofta känns det som att mina inlägg är ett enda "å ena sidan" och "å andra sidan", men det ser jag som helt nödvändigt om jag faktiskt ska leta onda och inte bara leta efter någon att misstänka.

Å andra sidan (här kommer det ;)) så har jag spelat med ett flertal spelare som "hugger" oavsett roll - jag har aldrig spelat med Q4 förr, så jag vet inte om hen hör till den skaran. Så jag vet faktiskt inte om det säger något om hens roll eller inte.

Jag har uppfattat Vira som vettigt och saklig, men det stör mig lite att hon så snyggt godförklarar sig själv i detta inlägget. När jag läste det första gången så nickade jag och höll med om resonemanget. Aja, det var ju ett bra sätt att främställa sig som förtroendeingivande om inte annat.

Angående Toras kommentar alltså.

Jag håller med om att kommentaren kan tolkas som lite märklig - men eftersom Tora är ny ser jag den inte som ulvigt märklig utan mer som något hon skulle kunna skriva oavsett roll. Jag tolkade det som ett OT-skämt, eftersom leken inte hade kommit igång ordentligt än. Det var ju inte en "teori" som någon skulle kunna ta på allvar.

Vira har mer än en gång försvarat Tora. Intressant med tanke på att både Tora och Vira var de som la röster på Cirkus igår.

Varför är Asko väldigt misstänkt? Beror det på närvaron eller något annat? För just låg närvaro i sig har jag svårt att se som misstänkt, troligare att IRL-livet tar lite extra tid för tillfället.

I sådana här situationer tycker jag att det är bra att fråga sig vad en eventuell ond-Asko skulle tjäna på att vara frånvarande - vilket i det här fallet inte skulle vara någonting alls vad jag kan se? Konstigt behöver ju inte betyda ond-konstigt, om du hänger med på hur jag tänker :).

(Jag menar alltså inte att det pekar på att Asko är god heller, utan bara neutral.)

Oavsett så tänker jag att om man ska rösta på Asko eller Q4 enbart på teorin att de sitter i lyan tillsammans och planerar att offra Asko, så är det vettigare att rösta på Asko än på Q4.

Vira började även att argumentera för Askos fördel, för att sedan vara vara pådrivande i att rösta ut Asko.

Lite besvärande är det också att Vira resonerat kring personer som numera är ute ur leken, men som vi vet inte satt i lyan. Mig har hon ju så fint hållt som vettig, det stör mig lite nu. :p Jag håller definitivt Vira som misstänkt ikväll.

Ponera att q sitter i lyan och att även Tora gör det.

Q valde ju mellan mig och Snurrfian. När det visade sig att jag inte fick så många röster att jag kunde åka så var det bättre att rösta på en "kanske" ond än att kollegan Tora skulle ryka vilket troligen skett om hon lagt rösten på mig. Komihåg att q under hela dagen idag har gjort sitt bästa för att misstänkliggöra mig.

Här är inlägget jag tänkte på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 505
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 822
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka