En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag tog upp att båda var onda är för att det är ett av tre möjliga scenarion.

Dvs:
En god och en ond
Två goda
Två onda

Och sen har jag funderat runt dom tre scenarierna på vad som kan vara troligast och varför i så fall.
Rent statistiskt så är det osannolikt med 2 onda och troligen ungefär lika när det gäller en ond och en god respektive 2 goda. Jag läste några poäng statistik en gång men orkar inte leta rätt på formlen och räkna ut det.

Vad som är troligast i en lek orkar jag inte ens tänka på, det är för mycket variabler och ganska ointressent båda de 2 första är vanligt förekommande.

Hu, inte min dag idag, sparsamma möjligheter att skumma leken från telefonen, förkyld (brukar inte behöva lägga mig och vila en halvtimme bara för att jag går i 10 minuter från tåget :cool:) och hänger i soffan med familjen nu på kvällen - prioritet på att gå igenom leken noga har inte funnits.

Men jag måste säga att jag finner inlägget från @Gabby_Ossi om @bollen__ intressant, speciellt efter att ha läst inlägget @Mirtai skrev där hon lyfte fram uttalandena från @Dentaku som berörde bollen. Det är definitivt en person som gått från helt under radarn till att segla upp i bland de misstänkta. Även dentaku som jag tidigare inte direkt reagerat på har i och med detta blivit intressant.

I övrigt har @cirkus gått från smått suspekt till mer neutral, kanske neutral-god till och med. Jag reagerade på hennes sätt i början men i slutet känns hon mer som att hon faktiskt letar onda. Det spelar också in att jag tycker mig ha @Tora lite åt det godare hållet, jag var fundersam mot henne men tycker att hon känns suspekt snarare för att hon är ny och inte inkörd på normerna snarare än för att hon är ond. Men jag tror att det handlar om kulturkrock, tex när folk frågar något och hon citerar sitt tidigare svar när folk kanske egentligen ber om utvecklingar av resonemanget än att läsa samma svar igen. Dock tror jag inte på teorin att hon är god för att hon inte fått hjälp i lyan - min erfarenhet är (precis som någon skrev tidigare i tråden) att folk i lyan låter nya klara sig rätt mycket själva.

I övrigt, tja. Jag kan inte se i princip något som talar för att @glömmerallt ska vara ond - det är inte på långa vägar tillräckligt för att godförklara henne, men det vågar jag i regel inte göra förrän LL publicerar rollistan när leken är slut så det säger inte så mycket. :p

Men ja, med detta sagt vill jag nog rösta nu, även om jag tror att jag kommer att hänga här ett tag till kan jag inte lova något. Så, jag tycker faktiskt att dentaku är den som är mest suspekt just nu. Det är ju dels det eventuella sambandet mellan henne och bollen, dels att jag tror på att samla rösterna goda emellan och mirtai känns åt det godare hållet just nu, och sedan att det känns som att det är något som inte helt stämmer - därför blir det såhär: mammas röstar på dentaku

Och så bara för att jag skrivit en röst läser jag något vettigt av dentaku och börjar tvivla, kan jag ha blivit blåst och det istället är typ alla jag för närvarande finner något goda som är ulvar istället? :cautious: Men nej, jag tycker att det här är det som är mest skumt just nu, och hoppas att jag hänger med ikväll om det dyker upp något som får mig att ändra mig.

Nej, man hamnar högst på den om man beter sig misstänkt och blir misstänkt av personer som är konstaterat goda.

Det finns ingen anledning för dig att skriva inlägg där du försöker få mig att framstå som en idiot.
Utifån den definitionen är du definitivt högt på min misstanke lista, du beteer dig skumt. Du är ganska ny men inte ren nybörjare längre

Här fortsätter du dessutom starkt med mitt fetade. Så fort någon ifrågasätter dig och vill ta reda på vad du menar så åker taggarna ut. Jag frågar givetvis för att jag undrar, genom att pressa med till synes banala frågor och driva folks påstående till sin spets så har jag vissa gånger hittat onda och andra har blivit mindre misstänkta. Jag antar att jag är på din misstanke lista nu med ;)

Här fortsätter du dessutom starkt med mitt fetade. Så fort någon ifrågasätter dig och vill ta reda på vad du menar så åker taggarna ut. Jag frågar givetvis för att jag undrar, genom att pressa med till synes banala frågor och driva folks påstående till sin spets så har jag vissa gånger hittat onda och andra har blivit mindre misstänkta. Jag antar att jag är på din misstanke lista nu med ;)

Nej, jag tyckte bara att ditt inlägg var onödigt spydigt och otrevligt.

Jag känner mig något förvirrad nu och vet inte var jag ska börja leta - vad var det som kopplingen bollen_ - Dentaku handlade om? Och vad är det mer som Dentaku är misstänkt för rent konkret? Jag har inte riktigt hängt med i svängarna där känner jag. Det är ju Sednas lista där Dentaku var med, men det känns ju extremt osäkert att bara gå på den eftersom det låter osannolikt att Sedna haft info om så många spelare som hon nämnt. Sedan har Dentaku i och för sig försvarat sig ganska hårt också, vilket kanske bidrar?

Då det tydligen är misstänkt att rösta sent ;) och jag redan bestämt mig. Grunden för min röst är tyvärr inte den starkaste. Dentaku som varit i utkanten av min radar, kanpt märkbar har seglat upp. Hon är visserligen ny, men inte så ny att man kan förklara alla misstag.

Dentaku verkar inte leta onda utan vid varje misstanke och försök till att reda ut begreppen så reagerar hon med taggarna ut och börjar misstänka den personen. På så sett blir en oskyldig fråga i mina ögon ett stort rött varingsmärke"

Lobelia röstar på Dentaku

Vad i inägget var spydigt och otrevligt? Hur skulle jag uttryckt mig för att framföra samma fråga på ett trevligt vis?

"Är det inte bättre att koncentrera dig på att leta onda än att göra listor på de som mistänker dig ?"(sic) är enligt mig väldigt spydigt, det hade väl räckt med den inledande frågan?

Jag är tillbaka och läser lite och eftersom det disskuterats en del kan jag medela att den första som drog fram alternativ till att pilot skulle käkats var Q, hon rablade några alternativ i ett inlägg utan att nämna vilket hon trodde på mest(möjligt hon gjorde det senare, det har jag inte kollat)

"Är det inte bättre att koncentrera dig på att leta onda än att göra listor på de som mistänker dig ?"(sic) är enligt mig väldigt spydigt, det hade väl räckt med den inledande frågan?
Det är så jag upplever att du gör nu, dina misstänkta verkar ju just bestå i dem som misstänker dig. Ett tips är att försöke se bortom det och leta efter saker du reagerar på, även hos de som misstänker dig och teoria om det du finner märkligt eller inkonsekvent.

Det är så jag upplever att du gör nu, dina misstänkta verkar ju just bestå i dem som misstänker dig. Ett tips är att försöke se bortom det och leta efter saker du reagerar på, även hos de som misstänker dig och teoria om det du finner märkligt eller inkonsekvent.

Du kanske ska läsa mina inlägg i stället för att uppleva saker...

Jag har också roat mig med att läsa Dentakus inlägg senaste dygnet.

Sedna hade en lista med misstänkta ulvar där bland annat Dentaku fanns med. Det reagerar hon på såhär:

Sedan fortsätter hon:

Hon menar att teorin inte stämmer baserat på att hon och Bollen inte hållit sig i bakgrunden utan synts en hel del. Att Dentaku synts kan jag hålla med om, men är mer tveksam till Bollen__? Jag har å andra sidan svårt att greppa leken så ni andra kanske kan hjälpa till?

Sedan lyfter hon Bollen__ igen:

Sedan går hon igång på teorierna runt henne:

Cirkus påpekar det:

Och såhär svarar Dentaku:

De lekar jag har varit med i har Dentaku ofta gått igång hårt när någon misstänkt henne men jag tycker hon gör det på ett desperat sätt den här gången.

Sedan lyfter hon vid två tillfällen Bollen__ också. Beror det på att hon vill försöka få det till en godförklaring av en ulvkollega om hon skulle åka?

Jag vet inte vad det Dentaku skriver betyder, men jag kan absolut hålla med om att hon synts mer än mig! Jag hade nog inte riktigt fattat hur mycket tid en sån här stor lek skulle ta, och jag har inte riktigt den tiden. Tycker jag fått ägna mer tid åt att läsa och försöka förstå än att skriva något. Så jag håller med om att jag inte synts så mycket :)

Nu var det ju inte du utan Sedna som drog upp att om man röstar sent är man ond. Det tycker jag är lika dumt som att någon skulle vara ulv pga frånvaro som användes som teori tidigare i leken. Att jag röstat sent är för att jag först på kvällen haft tid att sätta mig och läsa och fundera. Det gör iofs säkert inte att misstankarna blir mindre - men jag tycker att det är fel att misstänka någon pga tidpunkten den röstar på.

Har någon en röstlista för rösterna som kommit in hittills? Jag börjar bli nojig, jag har ju misstänkt Dentaku innan, men har börjat vela lite nu ändå efter dagens diskussion med henne... Dock finns det ju saker som pekar till hennes nackdel ändå, så hon kanske är ond?

Får dock panik över att ulvarna ska passa på att ta det här till sin fördel. Eller så är det inte alls så och hon är ond. Eller så har ulvarna bestämt sig för att offra henne bara... Jag vet inte!

Ah, bara för det så hittade jag Mirtais inlägg om bollen_ och Dentaku nu!
Aaah, jag vet inte ... Det skulle kunna vara en alibikommentar, men det känns kanske mer som något att ha i åtanke om nu Dentaku eller bollen_ visar sig vara ulv, än något att i dagsläget basera sin röst på?

Angående hur Dentaku brukar spela och att hon har taggarna utåt mer än vanligt nu har jag ju väldigt svårt att bedöma eftersom jag inte har spelat med henne tidigare, eller om jag har det så minns jag inte spelsättet. Dock så får jag väl säga att lite i argumenten hon för (att ulvarna vill ha ut just henne) påminner om hur cirkus resonerade när hon misstänkte alla som gått på ulvarna-trodde-att-Pilot-var-siare-resonemanget. cirkus har jag ju släppt på misstanken på nu, och då känns det kanske konstigt om jag misstänker en annan spelare för att göra samma sak?

Jag lägger också min röst nu så kan jag eventuellt ändra om det skulle komma upp något mer.

Min teori är att ulvarna ligger väldigt lågt. De senaste tre röstningarna har jag främst gått efter de som diskuterats mest och jag har en känsla av att jag sorterat bort ulvarna redan i första steget. Jag hittade inget utstickande när jag gick igenom bollens__s inlägg, men nu börjar jag tror att det kanske är just det som är misstänkt. Så istället för att gå på samma taktik som innan, vilket uppenbarligen inte fungerade så bra igår, så går jag nu på motsatt taktik och röstar på den som har minst misstankar mot sig.

bollen__ var en av dem som försökte bortförklara min teori om att Tora inte borde sitta i lyan. Just nu resonerar jag utifrån att Tora är god, och då skulle det kunna vara ett sätt att hålla misstankarna mot Tora uppe. Inget jag skulle ha lagt vikt vid om jag inte redan haft misstankar, men ändå.

Jag tycker inte heller bollen__ direkt letar ulvar heller, i alla fall inte de senaste dagarna. Detta kan såklart vara tidsbrist också, men även om hon är god så bidrar hon inte så mycket.

Gabby_Ossi röstar på bollen__

Och nu blev det ganska sent i alla fall :p

Ja? Och det verkade som om du tyckte det var osannolikt för att du inte trodde ulvarna ville ställa de mot varandra.

Är det fel tolkat av mig får du gärna förklara vad du menar för då fattar jag inte.

Som jag tolkade dig var det för mig viktigt att påpeka att det inte verkade stå mellan dem. (annat än för dig)
Helt enkelt för att det inte behövdes. Än.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 407
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 924
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 055
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka