Hu, inte min dag idag, sparsamma möjligheter att skumma leken från telefonen, förkyld (brukar inte behöva lägga mig och vila en halvtimme bara för att jag går i 10 minuter från tåget

) och hänger i soffan med familjen nu på kvällen - prioritet på att gå igenom leken noga har inte funnits.
Men jag måste säga att jag finner inlägget från
@Gabby_Ossi om
@bollen__ intressant, speciellt efter att ha läst inlägget
@Mirtai skrev där hon lyfte fram uttalandena från
@Dentaku som berörde bollen. Det är definitivt en person som gått från helt under radarn till att segla upp i bland de misstänkta. Även dentaku som jag tidigare inte direkt reagerat på har i och med detta blivit intressant.
I övrigt har
@cirkus gått från smått suspekt till mer neutral, kanske neutral-god till och med. Jag reagerade på hennes sätt i början men i slutet känns hon mer som att hon faktiskt letar onda. Det spelar också in att jag tycker mig ha
@Tora lite åt det godare hållet, jag var fundersam mot henne men tycker att hon känns suspekt snarare för att hon är ny och inte inkörd på normerna snarare än för att hon är ond. Men jag tror att det handlar om kulturkrock, tex när folk frågar något och hon citerar sitt tidigare svar när folk kanske egentligen ber om utvecklingar av resonemanget än att läsa samma svar igen. Dock tror jag inte på teorin att hon är god för att hon inte fått hjälp i lyan - min erfarenhet är (precis som någon skrev tidigare i tråden) att folk i lyan låter nya klara sig rätt mycket själva.
I övrigt, tja. Jag kan inte se i princip något som talar för att
@glömmerallt ska vara ond - det är inte på långa vägar tillräckligt för att godförklara henne, men det vågar jag i regel inte göra förrän LL publicerar rollistan när leken är slut så det säger inte så mycket.
Men ja, med detta sagt vill jag nog rösta nu, även om jag tror att jag kommer att hänga här ett tag till kan jag inte lova något. Så, jag tycker faktiskt att dentaku är den som är mest suspekt just nu. Det är ju dels det eventuella sambandet mellan henne och bollen, dels att jag tror på att samla rösterna goda emellan och mirtai känns åt det godare hållet just nu, och sedan att det känns som att det är något som inte helt stämmer - därför blir det såhär:
mammas röstar på dentaku
Och så bara för att jag skrivit en röst läser jag något vettigt av dentaku och börjar tvivla, kan jag ha blivit blåst och det istället är typ alla jag för närvarande finner något goda som är ulvar istället?

Men nej, jag tycker att det här är det som är mest skumt just nu, och hoppas att jag hänger med ikväll om det dyker upp något som får mig att ändra mig.