Jag tror vården kommer rekommendera mig mer fibrer alt grönsaker, vad ska de annars göra? Lär knappast kolla nån mer invärtes innan de ansett att jag testat allt.
Du tror och antar vad de ska rekommendera?
De kan tex skriva ut lämplig medicinsk behandling och ta prover.
Är det inte värt att prova prata med dem?
Men visst, jag är färgad av mina upplevelser nyligen som krävde öppen operation och ett operationssår med 22 agraffer på buken och tillhörande konvalescens.
Det är möjligt att jag bara hade fått råd av vården om jag tagit upp det och det ändå inte upptäcks förrän såhär sent.
Men jag gav ju aldrig en läkare chans att klämma på magen och göra en bedömning förrän det började bli solklart att något mer var i görningen. Magproblemen som kom och gick var antagligen bara en bieffekt av att det började bli ont om plats...
Innan jag läste det jag länkade så visste inte jag att man borde kontakta vård om sådana förändringar hände om man var över 40 utan tänkte att det var stress, ålder mm.
Movicol är det jag fick rekommenderat och utskrivet. Laxiriva och Macrovic är samma aktiva substans. Men jag tycker nog movicol är smidigast förpackat men sina små "rör" istället för platta påsar.
För mig var de betydligt billigare på recept, så det kanske också är ett skäl att kolla med vården.
Verkar vara halva priset mot receptfria, innan rabatten jag får av högkostnadsskyddet..