Irrbloss
Trådstartare
Jag fattar att det här inte är vad du vill ha för inlägg i din tråd. Men jag tycker verkligen inte du ska skaffa en hund till. Jag blir så beklämd av kravlistan, oviljan till kompromisser och icke acceptansen för variation i en population. Har man så här oerhört specifika krav så skaffa inte fler hundar. Köp något ej levande med ångerrätt istället.
Men jag måste väl bemöta detta innan jag sätter alla hundtaggar på ignore, eftersom det är en så uppåt väggarna galen tolkning av mig och vad jag står för.
En sak ska du - och alla som håller med - ha väldigt klar för dig. Jag är mån om att det blir bra när jag skaffar en hund, för jag är inte typen som omplacerar i första taget. DÄRFÖR är jag petig och fäller hellre än friar såhär tidigt i tankeprocessen. Hade jag varit så ogin som du påstår så hade jag ju sålt labben redan istället för att behålla och försöka få rätsida på problemen eftersom han är så bra på alla plan utom i träningen. Det är inte alls omöjligt att hitta hundar som passar mig på de flesta sätt och som jag kan trivas med, oavsett hur mycket det provocerar och beklämmer att jag har en snäv kravspec.
Men visst, tyck du att jag inte förtjänar en hund. Det är ju ett fritt land och uppenbarligen ett fritt forum där man förväntas tåla vilka kängor som helst.