Bukefalos 28 år!

Engelsk nsogrimma UTAN kandar

Sv: Engelsk nsogrimma UTAN kandar

Jag brukar klippa bort spännet, göra några hål i den änden också, och sätta ett sidostycke i varje ände Och använda det som träns istället :o

Väldans smidigt att bara stoppa bettet i munnen på hästen, trä remmen över öronen och traska iväg :D

Oerhört smidigt!

Men det kräver ju att man har en häst med lite nacke och en hel del hår...

Jag försökte köra den varianten på min förra speta till häst, men nackremmen gled bak över halsen på henne när hon höjde huvudet, så ett pannband var nödvändigt att använda på henne. :D

Annars var det väldigt stilrent och snyggt!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 384
Senast: Juli0a
·
Utrustning Jag har funderat på en sak, varför har vi egentligen nosgrimma och vad är funktionen mer att det är snyggt? Köpte min häst för en månad...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 983
Senast: Lingon
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 615
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Hej! Jag har länge funderat på vad nosgrimmor egentligen fyller för funktion och ofta tänkt att de inte gör någon nytta, snarare tvärt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 336
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp