Bukefalos 28 år!

Era barn då och nu? *bilder*

Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Det är ju så svårt att veta :). Vi har ju aldrig hunnit tröttna på varandra eller så. Å andra sidan skulle vi börja lära känna varandra som par och kastas in som föäldrar mitt i allt.
Visserligen var vi ju vänner sen långt innan allt började, men ändå. Nu har vi ny liten bebis på gång så vi får väl anse oss funegra osm familj. :D
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Ja, det var bakvänt ;). Vi flyttade i hop november-07. Fast vi va ju redan tillsammans innan. Men snabbt gick det, så snabbt att man egentligen INTE riktigt känner varandra på det dära oberoende viset som man bör göra när man träffar någon. Men som sagt, man kan göra sker annorlunda. Undrar om man har fler fördelar så här än om man harvat på ett tag utan barn ?! Svårt att sia.

Jag tror inte att det spelar någon roll om man varit tillsammans i 10 år eller 1 månad innan man skaffar barn. Antingen så fungerar det eller så inte.... Livet blir ju upp och ner för alla efter att man fått barn, helt klart. :D

Men en sak är iaf säker, att gifta mig ska jag hålla mig ifrån. Det tror jag är första steget mot skilsmässa. :D Drar inte alla över en kam nu, självklart inte... Men ifjol skilde sig 3 av mina kusiner, varav alla 3 gift sig under dom senaste 2 åren och dom hade varit tillsammans ca 15 år, 12 år resp 7 år innan dom gifte sig. :eek: Där fanns det inga nyfödda barn med i bilden, ett par var barnlösa och dom andra hade barn som var äldre än 10 år...
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Jag och min sambo vill gifta oss. Men det blir inte förrän på ett tag.

Många reagerade på att vi inte vart tillsammans alls länge innan vi blev med barn, men de lugnade sig då vi sa att vi kännt varann i säkert 10 år innan.

När det gäller att gifta sig:
Först ska man ju spara ihop till de ringarna man vill ha och inte bara ta första bästa, sen planera bröllopet (ej kyrkligt) och en hel del annat.

Innan dess är det körkort och större lägenhet vi strävar efter. I den ordningen:p. Min sambo vill inte flytta förrän han fått körkort och vi köpt bil. Känns ju som att det är fleeera år kvar.
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

För vår del var det,nog bra att vi väntade :angel:
Vi har slipat av våra meningsskiljaktigheter (eh vad blev det för ord?) via hästarna och hunden, så just nu är vi nästan äckligt sams om grabbens upfostran och "hantering".
Men det var var i vårat fall det :D
 
Sv: Era barn då och nu? *bilder*

Ja tiden går så fort! Tänk att min lilla bebis är över 2år, har massa åsikter, pysslar med sin häst och går på dagis!

Alma 1 dygn gammal. 4,6kg och 55cm lång
5752100.jpg


Stora tjejen, 2 år, 16kg och 92cm lång ihop med sin ponny
20532647.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 029
Senast: YaHilweh
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 878
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
93 557
Senast: hvala
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
80 066
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp