Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Haha jag försökte hålla koll både på mitt odjur och alla andra (suntförnuft och högerregel vad är det:crazy:) inne på framhoppningen så jag hade fullt upp :p
Jag hade ett ceriserosa schabrak på min kuse, tror hon va den största skimmeln där (ca176).
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Haha ja men då kan jag ju passa på att be dig om ursäkt,tror jag lyckades rida nästan precis framför dig vid ett tillfälle, förlåt det var så många hästar överallt ! :o

Jag la den stora skimmeln med rosa schabraket på minnet, fina var ni :)

Jo den hoppetossan har jag sett innan (filmen alltså) buse haha
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Ja hon e fin min Loppan :love:

Ingen fara, blev riktigt irriterad på två stycken som tog bakom hindrena. Dom stog så jag fick panikbromsa för att kunna svänga vänster efter oxern och det tyckte inte min primadonna riktigt om så hon blev skitsur och gjorde lite luftsprång :mad:
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

En rejäl tvärnit där, att du satt kvar ! :D Härlig häst annars, märks att hon gillar att hoppa.

Hehe ja, med facit i hand så skulle jag lagt en volt och samlat ihop oss lite :p Gillar inte att få såna stopp, är så rädd att hon ska få dåligt självförtroende på bli osäker men det kändes inte så igår.

Inte helt lättriden den där! Men sjukt häftig! :love: Fuxston ftw! Tycker du rider henne väldigt trevligt och okomplicerat trots att hennes rumpa har ett litet eget liv ibland.

Tack :D Den rumpan har jag försökt få samarbete med under tre år men jag får nog bara acceptera att hon är lite sån. Fuxston var det ja;)

Ser inte helt lättriden ut:angel:
Men det ser bra ut och ser ut att finnas en fin kapacitet i pollan ;)

Den hästen gillade jag, ser ut att hoppa riktigt fint! :love: Dock är det lite humör i den va? :D

Haha, ja man måste ju gilla när det studsar lite. men hoppa kan hon :) Men det brukar bli bättre när hon fått några tävlingar i kroppen

Sorry att jag är så dålig på att kommentera era filmer. Min dator är så seg och kan bara ha öppet en sida åt gången, klickar jag på en länk så tar det 100 år för den att hinna ikapp, men jag ska bli bättre på det
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Såg väldigt trevligt ut, men jag hade velat ha lite mer tryck i galoppen även när den va så samlad :)

Håller fullkomligt med ;)
Men till vårt försvar så det vara andra hoppträningen sen augusti och att jag har precis betslat upp honom så nu är han lite lättare att samla (vilket vi har haft grymma problem med) än vad jag e van vid så därför glömmer jag att driva och underhålla galoppen när han kommer tillbaka... :angel:
Men det blir någ bra när vi ridit ihopa oss på bettet och fått lite mer hopp och spänst i kroppen ;)
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Jaha, då förstår jag :p Väntar med spänning på film där ni ridit ihop er mer på det och fått tryck i galoppen, tror det blir mer power i sprången då:d
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Först och främst måste jag ge dig en eloge för att du vågar styra mot hinder med lite höjd när du sitter på den hästen, för det går alldeles för fort!


Några tips från mig:

Om jag skulle varit ryttare så skulle jag nog sänkt hindrena lite, och innan det över huvud taget blir dags för att åka på tävlingsliknande arrangemang, så skulle jag övar lydnad, lydnad och ännu mer lydnad.

Träna små hinder, lägg volter mellan hindrena, öva med bommar före och efter, serier, you name it! Allt som övar upp lydnaden hos hästen behöver tränas, för det ser nästintill livsfarligt ut på dina filmer!



Lycka till!
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Pigg var det ja :D Så härlig hon ser ut, även om du får jobba en hel del för att hålla ihop henne. Kommer säkert att bli en riktigt bra hopphäst :)

Du måste varit trött efteråt ? :p
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Haha ja ibland undrar jag om hon märker att jag sitter på :p En aning mör i kroppen är man allt efter en träning :D Men hoppas hon börjar lyssna och jobba med mig ist för mot mig såsmåning om :)
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Att hon är! Men sen vill jag inte betsla upp heller, för hon blir så jäkla sur och studsig, sto vettu :D Men vi jobbar på det ;)


Bianca ser lika fin ut som vanligt :love: Ska du ner mot skåne/blekinge och tävla nåt? :)
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Ja då är det ju bara att traggla vidare helt enkelt ;)

Åh tack!! :love: Finns inget åt det hållet förän längre fram och så långt har jag inte planerat :D Ska du hitåt nått?
 
Sv: Era senaste filmer, new edition!

Vet inte, har inte heller planerat så långt :p Men ev blir det väl Tingsryd i sommar och vet inte om karlshamn har någon tävling snart :)
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 605
Senast: Enya
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 413
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 180
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp