Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Hade det varit bättre mellan mig och P hade det nog sett helt annorlunda ut.
Varför känner du öht att du måste ha en man i ditt liv just nu?
Tänker att du torde ha fullt upp med (fokus på) dottern, hemmet och gården. Jag personligen förstår inte ens hur  tankar på att hitta en ny man får plats, än mindre hur tiden och orken att lära känna en ny skulle få plats.

Ofta är det tyvärr så att en själv är den som är absolut sämst på att bedöma sådant.

Det du skriver om relationer och kontakter med män är så långt från trygg tillvaro och god miljö man kan komma. Även om du inte är där att du kan se det mer än stundtals eller erkänna det själv.

Är det du skrev om läkaren sant så visar det på dels att du har svårt att sätta gränser och värna din egen integritet fast du vill och dels på bristande riskbedömning och konsekvenstänkande. Att du även friserar versionerna lite (det är ingen dejt/han kom för att ligga/etc) beroende på vem och när du svarat visar även att du nog deep down är medveten åtminstone om att det inte är ett oproblematiskt beslut.

Och det spelar ingen roll om du är en otroligt riskmedveten mamma i allt annat, det är ändå ett risktagande gentemot bebis att bjuda hem en ny bekantskap så.

Och oroa dig inte för ev anmälningar. Är de ogrundade händer inget, har de grund kommer du så länge du vill ta emot det få mer hjälp ❤️‍🩹
De vill inte ha fler anmälningar på mig och inte jag heller. Totalt onödig pappersexercis som bara tar upp resurser från en redan pressad personal.

Var och varannan människa borde i så fall anmälas utifrån hur någon tänker.
Det kan vara värt att tänka på. Och nej det är orimligt såklart.

Jag gick in på förstasidan på Dagbok här och de översta trådarna. Alla de handlar om psyket och ingen av dessa mig veterligen har blivit anmälda härifrån.

Veta kan man ju inte, om man inte känner dom IRL. Men de flesta bukefalister som skriver mycket har gjort det länge och varit konsekventa i sina berättelser, så jag brukar anta att de som säger att dom är barnfria/har vuxna barn, är det.
Ok då kanske ni ska tänka så om mig också. Om det är där skon klämmer.
Se mig som någon som inte har barn.

De vill inte ha fler anmälningar på mig och inte jag heller. Totalt onödig pappersexercis som bara tar upp resurser från en redan pressad personal.
Det är väldigt lite pappersexcersis med en anmälan som inte föranleder något.
Och jag som i yrket gör lagstadgade anmälningar varje vecka där de flesta inte föranleder att utredning inleds har ALDRIG hört någon representant för socialtjänsten säga att de inte vill ha in fler anmälningar om oro för ett barn. Tvärtom.

Ta hand om dig karamellen, och försök se det som att folk bryr sig även om du upplever att de missförstår och feltolkar. Jag tänker att du kanske ska överväga ett års celibat och dejtfrihet, från alla sorters interaktioner med sexuella inslag.
Risken med dåliga relationer är att din egen självkänsla tar massa stryk och att fylla känslomässiga hål med dumma män tenderar att göra det där tomrummet större och större.

Jag gick in på förstasidan på Dagbok här och de översta trådarna. Alla de handlar om psyket och ingen av dessa mig veterligen har blivit anmälda härifrån.
Som nämnts så har dessa inte barn. Det har dock hänt flera gånger i bukes historia att nån på buke kontaktat polisen pga oro för nån här.

Nu försöker du bara förringa allvaret i din/ditt barns situation på så många sätt du kommer på. Ja, det finns barn som har det värre. Det fattar alla här. Det innebär inte att situationen för ditt barn är bra.

Som nämnts så har dessa inte barn. Det har dock hänt flera gånger i bukes historia att nån på buke kontaktat polisen pga oro för nån här.

Nu försöker du bara förringa allvaret i din/ditt barns situation på så många sätt du kommer på. Ja, det finns barn som har det värre. Det fattar alla här. Det innebär inte att situationen för ditt barn är bra.
Ett otyg. Och helt orimligt.
Och det jag inte förstående hur ni kan veta vem jag är. Tänk om ni orosanmäler fel människa?

Ett otyg. Och helt orimligt.
Och det jag inte förstående hur ni kan veta vem jag är. Tänk om ni orosanmäler fel människa?
Du har själv berättat om orosanmälningar som kommer från sånt du berättat på buke. Alltså har just de orosanmälningarna gällt rätt familj. Eller rättare sagt rätt barn, det är barnet orosanmälningar handlar om. (Det finns en typ av orosanmälan för vuxna också där kvalar du knappast in, i ditt fall gäller det barnet)

Det är väldigt lite pappersexcersis med en anmälan som inte föranleder något.
Och jag som i yrket gör lagstadgade anmälningar varje vecka där de flesta inte föranleder att utredning inleds har ALDRIG hört någon representant för socialtjänsten säga att de inte vill ha in fler anmälningar om oro för ett barn. Tvärtom.
Framförallt skulle ingen socialsekreterare säga nåt sånt till någon de har insatser för. ”Nu får folk sluta göra orosanmälan för ditt barn, vi har redan så mycket att göra.” Det händer inte.

Nu använder du samma taktiker angående orosanmälan som du gör när det gäller alkoholbruk, förminskar, förnekar till absurdum= folk blir ännu mer fundersamma hur det ligger till än när du inte försvarar dig så överdrivet. Nu drar du in andra trådar för att... ja vad :confused:Du skriver om otrygga situationer för er och postar sedan om att ni haft en fin stund med sång = det gör inte den första situationen mindre allvarlig. Jag tror ingen tvivlar på att bebisen får kärlek och omvårdnad men det finns andra komponenter som gör att folk blir oroliga för er båda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn