Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Jag söker inte efter något. Intimrelationer har jag redan. Så jag vet inte ens. Förstår inte.
Men är det inte så att det är ngt hål i dig eller liksom en känsla du försöker fly som lett till att du söker ”sköna känslor” som du upplevde du fick när du drack förut eller när män ger dig bekräftelse, bra sex eller tar med dig på kul saker?
Precis som du kände att bebis skulle lösa allt så är det ju ngt i dig själv du måste jobba med. Ihop med psykolog skulle jag tro.

Jag har själv haft lite trasiga saker som jag löste med att göra en massa annat kul, spännande etc för att slippa känna. Medvetet och omedvetet. Det ledde till både himla kul saker och att jag tog onödiga risker(som tack och lov inte blev ngt farligt iom tur typ).
För mig är det du visar upp här textbook exempel av den problematiken. Låter man det fortsätta blir det ju nästan garanterat skadligt.

Jag hoppas verkligen inte bli orosanmäld för blir så stressad av det. Jag tar verkligen hjälp. Ingen här behöver oroa sig. Detta gör också att jag till slut inte vet vad jag kan skriva om och inte.
Har som ett behov av att lufta mig men det blir ju fel det också då.

Jag hoppas verkligen inte bli orosanmäld för blir så stressad av det. Jag tar verkligen hjälp. Ingen här behöver oroa sig. Detta gör också att jag till slut inte vet vad jag kan skriva om och inte.
Har som ett behov av att lufta mig men det blir ju fel det också då.
Jag förstår att du behöver skriva av dig och tycker ibland att det är tråkigt att dina trådar stängs och tas bort, för jag tror du behöver ventilera dig en del. Andra sidan är ju det där att du gör andra oroliga med det du skriver. Trots allt har det du skriver om två sidor och du ser en sida som är färgad av hur du ser på saken och även om du inte vill erkänna det så är det många gånger mycket förnekelse för dig och du ser det med färgade glasögon. Samtidigt får vi också bara en sida av det du beskriver och det kan ju ibland låta värre än vad det är eller precis så illa som det är, hur ska vi som läser egentligen veta?

Jag förstår att du inte vill bli anmäld, det är jättejobbigt att bli det. Det har jag också blivit. Barnens skola anmälde flera gånger när de var i tonåren, till och med en sådan skitsak som att de rökte, som om jag ens kunde påverka det. Men det kan ju ändå bli så att du får rätt hjälp och hjälp som gör att du förstår varför du fungerar som du gör, inte bara med alkoholen utan andra delar i ditt liv. Jag tror det finns andra bitar hos dig som skulle vara bra av att redas ut. gärna innan du överför dem till barnet ditt. Man tenderar ju att omedvetet överföra saker till sina barn, ju mer du blir medveten om saker, desto mer kan du göra annorlunda med ditt barn. Och jag lovar, det är en så otroligt underbar känsla när de har vuxit upp och man inser att man inte har överfört det här eller det här eller det här. Att man brutit mönstret liksom.

Ta hand om dig nu, ta all hjälp du kan få, kräv ännu mer på alla plan osv. Vänta inte tills du kraschar, som jag har gjort, för spillrorna därefter är svåra att pussla ihopa igen. Fixa det nu när du ändå är klar, redo och stark och fixar det. Du fixar ju det redan liksom!

PS. Kan du inte ha karameller som profilbild igen? Jag saknar din profilbild! <3 Det känns ju som du, tänker jag?

Frågade chat gpt om råd kopplat till forumet. Jag har ju skrivit helt fel hela tiden 🙈
Gah!

IMG_2456.webp

Så för att vara tydlig:

Jag är riskmedveten.
Prioriterar det viktigaste först.
Är en lugn och sansad person.
Är närvarande och lyssnande.
Jobbar aktivt med förbättringar.
Barnet är nr 1 alltid och alltid i trygghet.

Jag har inte haft något sug på ett tag och inget sug nu heller. Det är jag väldigt tacksam för. Vet att det inte skulle hjälpa nånting alls att börja dricka. Det skulle tvärtom förstöra allt.
Precis allt.
Inlägg 154 från IGÅR:
Jag kan bli helt manisk vid tanken på alkohol och kan inte dricka som en vanlig vettig människa.
Så blir jag inte med nånting annat. Finns ingenting annat som är som en infektion i hjärnan på samma sätt. Som jag aktivt måste ifrågasätta och jobba med -varje dag-
Det är alltså inte alls jämförbart.

Inlägg 154 från IGÅR:
Jag kan bli helt manisk vid tanken på alkohol och kan inte dricka som en vanlig vettig människa.
Så blir jag inte med nånting annat. Finns ingenting annat som är som en infektion i hjärnan på samma sätt. Som jag aktivt måste ifrågasätta och jobba med -varje dag-
Det är alltså inte alls jämförbart.
Du tänker nog fel. Hon beskriver hur det kan kännas när hon får sug. Det betyder inte att hon har sug nu eller har haft det på ett tag.

@karamelldrottningen AI kan lura i dig vadsomhelst, det hjälper dig varken med hur buke fungerar eller text som du kan copypastea här.

Du tänker nog fel. Hon beskriver hur det kan kännas när hon får sug. Det betyder inte att hon har sug nu eller har haft det på ett tag.

@karamelldrottningen AI kan lura i dig vadsomhelst, det hjälper dig varken med hur buke fungerar eller text som du kan copypastea här.
Mycket möjligt att jag tolkar fel, men för mig lät det som om TS brottas med tankar på alkohol varje dag. Men det kanske inte definieras som "sug" i och för sig. Men jobbigt och energikrävande låter det som i vilket fall som helst.

Mycket möjligt att jag tolkar fel, men för mig lät det som om TS brottas med tankar på alkohol varje dag. Men det kanske inte definieras som "sug" i och för sig. Men jobbigt och energikrävande låter det som i vilket fall som helst.
När du kopplar de där två inläggen så ser det ut som att du vill visa att hon ljuger där. Det tror jag inte att hon gör.

När du kopplar de där två inläggen så ser det ut som att du vill visa att hon ljuger där. Det tror jag inte att hon gör.
Ljuger? Jag tror inte att det handlar speciellt mycket om lögner här, men kanske förnekelse? Jag tror inte att poängen är att ljuga för buke, men snarare blir det ett problem för TS själv att i ena stunden säga att hon har ett problem och i andra stunden säga att hon inte har det.

Det är ett dagligt jobb i och med att så mycket positivt och även sådant som inte ör det är kopplat till alkoholen. Så när jag tänkt på tusen solnedgångar så behöver jag tänka ett tusen ett tankar om varför jag vill vara nykter.
Det är så hjärnan funkar. Det är det jag aktivt måste jobba med.
Sug är någonting annat.

De som mår riktigt riktigt dåligt och har kassa förhållanden skriver inte om det på nätet. De som egentligen borde uppmärksammas och anmälas.
Inte jag som har en trygg tillvaro och god miljö.
Det är värt att poängtera och trycka på. Läs några gånger och ta in.

De som mår riktigt riktigt dåligt och har kassa förhållanden skriver inte om det på nätet. De som egentligen borde uppmärksammas och anmälas.
Jo, det är många som skriver om det på nätet.

Du har flera gånger beskrivit en tillvaro som knappast kan anses trygg för ett barn.

Ofta är det tyvärr så att en själv är den som är absolut sämst på att bedöma sådant.

Det du skriver om relationer och kontakter med män är så långt från trygg tillvaro och god miljö man kan komma. Även om du inte är där att du kan se det mer än stundtals eller erkänna det själv.

Är det du skrev om läkaren sant så visar det på dels att du har svårt att sätta gränser och värna din egen integritet fast du vill och dels på bristande riskbedömning och konsekvenstänkande. Att du även friserar versionerna lite (det är ingen dejt/han kom för att ligga/etc) beroende på vem och när du svarat visar även att du nog deep down är medveten åtminstone om att det inte är ett oproblematiskt beslut.

Och det spelar ingen roll om du är en otroligt riskmedveten mamma i allt annat, det är ändå ett risktagande gentemot bebis att bjuda hem en ny bekantskap så.

Och oroa dig inte för ev anmälningar. Är de ogrundade händer inget, har de grund kommer du så länge du vill ta emot det få mer hjälp ❤️‍🩹

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!