Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Ett otyg. Och helt orimligt.
Och det jag inte förstående hur ni kan veta vem jag är. Tänk om ni orosanmäler fel människa?
Nej det är inte ett otyg och det är inte orimligt att medmänniskor kontaktar relevanta myndigheter när de är oroade för en annan människas välmående. Det är fint, rimligt och medmänskligt. Och om något har folk generellt för långt till att anmäla än okynnesanmäler.

Jag önskar i mitt yrke dagligen att någon medmänniska hade vågat lyfta luren och säga att de är oroliga för grannen/kollegan/vännen/anhörig.

Nej det är inte ett otyg och det är inte orimligt att medmänniskor kontaktar relevanta myndigheter när de är oroade för en annan människas välmående. Det är fint, rimligt och medmänskligt. Och om något har folk generellt för långt till att anmäla än okynnesanmäler.

Jag önskar i mitt yrke dagligen att någon medmänniska hade vågat lyfta luren och säga att de är oroliga för grannen/kollegan/vännen/anhörig.
Jag har hela tiden trott på en person som ligger bakom. Som inte ens synts till här men ändå misstänkt i och med saker som hänt utanför forumet. Nu tror jag knappast det längre. Eller?
TRÄD FRAM
Eller skitsamma
Däremot är mjölken slut. Vem kan anmäla det till relevant person?

Jag hade tänkt rida en kortis men kan inte koncentrera mig alls pga er. Har iaf gjort det viktigaste nästan idag. Inte riktigt allt men nästan.
Har pyspunka. Startmotorn funkar inte. Bensinen är slut.
ERROR på hela tråden.
Sov så gott osv.

Alltså tänkt om det inte ens finns något barn?
Jag kanske är sån där som typ samlar på dockor och har en sådan?
Vilket var väl det @BernT var inne på. Inte just det där med dockorna men resten.
Jag bara lyfter tanken.
I största allmänhet.

Alltså tänkt om det inte ens finns något barn?
Jag kanske är sån där som typ samlar på dockor och har en sådan?
Vilket var väl det @BernT var inne på. Inte just det där med dockorna men resten.
Jag bara lyfter tanken.
I största allmänhet.

Jag vet inte direkt om det är bättre att du ljugit om dina partners, din graviditet, ditt barn och hur du tar hand om ditt barn i ett par år än om hurvida du träffat en person i hemmet när du borde vetat bättre. Det sista tyder på dåligt omdöme och det första måste ju tyda på något psykiskt problem som gör att man tycker det är helt rimligt att ljuga flera år på ett forum för att få folk att oroa sig för ett barn som inte existerar

Ett otyg. Och helt orimligt.
Och det jag inte förstående hur ni kan veta vem jag är. Tänk om ni orosanmäler fel människa?
Det är det luriga med internet, det går alltid att komma fram till vem någon är..mer eller mindre. Var på en chat för många årsen, mådde allmänt skit och gjorde något väldigt väldigt dumt och folk på chatten blev oroliga och rätt var det var så var ambulans här..under timman. Tack och lov skulle jag säga nu för annars hade det varit bye bye för mig men insåg då också att man aldrig är anonym på nätet. Inte anonym på det sättet att inte myndigheter kan hitta än iallafall. Skulle nog tro att det har med ip adresser att göra..eller något.

Så det här med om man tycker det är roligt att sitta och hitta på saker och skriva allvarliga saker som inte stämmer, det bör man passa sig för för folk tar det tack och lov på allvar..oftast.

Kanske bor jag i stan. Har inga djur. Aldrig några hästar. Ingen världens bästa bebis.
Kanske har jag det inte så rörigt med diverse.
Men då måste jag haft en jäkla fantasi och dessutom bra minne.

Det där som hände igår påverkade inte bebis nånting alls. Så som sagt oro är dumt och onödigt.

Inte den här gången. Men nu finns det en gränslös man som vet var du bor samt att du har barn. En sådan man kan mycket väl hota barnet för att tvinga till sig sex med dig. Dvs det faktum att du har barn kan utnyttjas av män på många sätt, inte bara av en pedofil.

Som vanligt slår du ifrån dig när du ifrågasätts men sekunden du blev mor förlorade du rätten att göra vad som än faller dig in. Du har ett litet barn som måste komma först. Jag lägger ingen moralvärdering i att ligga runt, gudarna ska veta att jag gjort det själv. Skillnaden är att jag har aldrig haft några barn att ta hänsyn till, hade någon skadats var det bara jag själv.

Du letar fortfarande kickar och verkar ha noll impulskontroll samt svårt för att sätta gränser. Det sammanslaget med att ha ett litet barn är inte en bra kombination. Lägg också till en icke-stabil nykterhet så blir det än värre så jo, nog finns det skäl till oro.

Inte den här gången. Men nu finns det en gränslös man som vet var du bor samt att du har barn. En sådan man kan mycket väl hota barnet för att tvinga till sig sex med dig. Dvs det faktum att du har barn kan utnyttjas av män på många sätt, inte bara av en pedofil.

Som vanligt slår du ifrån dig när du ifrågasätts men sekunden du blev mor förlorade du rätten att göra vad som än faller dig in. Du har ett litet barn som måste komma först. Jag lägger ingen moralvärdering i att ligga runt, gudarna ska veta att jag gjort det själv. Skillnaden är att jag har aldrig haft några barn att ta hänsyn till, hade någon skadats var det bara jag själv.

Du letar fortfarande kickar och verkar ha noll impulskontroll samt svårt för att sätta gränser. Det sammanslaget med att ha ett litet barn är inte en bra kombination. Lägg också till en icke-stabil nykterhet så blir det än värre så jo, nog finns det skäl till oro.
Hänger inte med här. Hota barnet?
Och nej jag ligger inte runt och har aldrig gjort det. Det finns mycket mer vettiga saker i livet.
Den där var ändå inget att ha. Helt värdelös.

Hänger inte med här. Hota barnet?
Och nej jag ligger inte runt och har aldrig gjort det. Det finns mycket mer vettiga saker i livet.
Den där var ändå inget att ha. Helt värdelös.

Ja, en man som inte är trevlig kan hota barnet för att tvinga till sig sex med mamman.

Att ligga runt är inget fel om en inte mår illa av det och helt ärligt, bevisligen har du legat runt eftersom du inte visste vem som var far till barnet. Jag lägger som sagt ingen moralisk värdering i det.

Men med ett barn i bilden blir det som sagt en helt annan sak. Det är en minimänniska att ta hänsyn till och om nu bebis inte var i huset när du träffade den här "dejten" så betyder det att du lämnat bort henne för att träffa ett eventuellt ligg. Det blir inte ett dugg bättre.

Jag hade tänkt rida en kortis men kan inte koncentrera mig alls pga er. Har iaf gjort det viktigaste nästan idag. Inte riktigt allt men nästan.
Har pyspunka. Startmotorn funkar inte. Bensinen är slut.
ERROR på hela tråden.
Sov så gott osv.
Du kan inte skylla på Buke för att vi reagerar på en situation som du själv skapade trots väldigt mycket avrådan. Våra farhågor var ju sanna... han ville bara ligga och det direkt. Efter det försöket förstod du att han hade en sambo. Skulle du verkligen vifta bort situationen om det vore en vän till dig som beskrev detta?

Du kan inte skylla på Buke för att vi reagerar på en situation som du själv skapade trots väldigt mycket avrådan. Våra farhågor var ju sanna... han ville bara ligga och det direkt. Efter det försöket förstod du att han hade en sambo. Skulle du verkligen vifta bort situationen om det vore en vän till dig som beskrev detta?
Ja grattis till er.
Jag kommer att kontakta mina handläggare imorgon. Känner att det är bättre det kommer från mig direkt än från någon anonym.

Ja grattis till er.
Jag kommer att kontakta mina handläggare imorgon. Känner att det är bättre det kommer från mig direkt än från någon anonym.
Du förstår väl att om nu anmälan kommer härifrån så är det inte en samlad anmälan från hela forumet? Inte heller något att slå bakut över för du vet att du har problem och anmälaren vill säkerställa ditt barns säkerhet i detta virrvarr. Att ni båda har stöd och hjälp.

I din historik finns att du undviker att kontakta hjälpinsatser som du säger ska kontaktas, tyvärr... men jag hoppas att du gör det. Att de faktiskt är medvetna om att du utöver alkoholen söker ständiga kickar på alla andra håll och att det kan sätta dig i farliga situationer:heart Att du postar här och slår ifrån dig alla råd+ försök till stöd som du får gör det till en omöjlig sits för medlemmarna här. Som vill dig och bebis allt väl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn