Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Men har du berättat ärligt om din situation?
Inte först för ville inte skrämma iväg honom. Men vi har under dagen skrivit och sen pratat igen i telefon.
Blir inget ikväll men ska försöka ses i veckan om det funkar. Antingen på kondis eller ett glasställe. Jag tror det blir bättre så. Känns dumt åka in till stan just nu. Dessutom skitväder och hållt igång med diverse idag så känner inget behov riktigt för det heller även om en del av mig känner att suck vad segt. Men blir bäst så här.
Lyssnar i detta på lugna vaggvisor. Så kan man också spendera kvällar på :p

Inte först för ville inte skrämma iväg honom. Men vi har under dagen skrivit och sen pratat igen i telefon.
Blir inget ikväll men ska försöka ses i veckan om det funkar. Antingen på kondis eller ett glasställe. Jag tror det blir bättre så. Känns dumt åka in till stan just nu. Dessutom skitväder och hållt igång med diverse idag så känner inget behov riktigt för det heller även om en del av mig känner att suck vad segt. Men blir bäst så här.
Lyssnar i detta på lugna vaggvisor. Så kan man också spendera kvällar på :p
Mitt råd är att om du ska träffa någon, var fullständigt ärlig med dina situation och din alkoholism.

Bottenskrapet? Vad innebär det?
Ser ändå bra ut och har ett bra/viktigt jobb. Iofs är läkare knepiga en del men bottenskrap vet jag inte 🤔
Jag tycker inte man ska kalla några människor för bottenskrap. Men jag skulle heller inte anse att ett ett bra/viktigt jobb eller visst utseende gör personer bättre eller sämre heller.

Viktigast är väl att vara stabil, stöttande, förstå vad det innebär att dejta dig i din situation mm. Oavsett om man är lokalvårdare, läkare eller bibliotekarie

Jag tycker inte man ska kalla några människor för bottenskrap. Men jag skulle heller inte anse att ett ett bra/viktigt jobb eller visst utseende gör personer bättre eller sämre heller.

Viktigast är väl att vara stabil, stöttande, förstå vad det innebär att dejta dig i din situation mm. Oavsett om man är lokalvårdare, läkare eller bibliotekarie
Fast män som bara är ute efter någon att sätta på och utnyttja kan man med all rätt kalla för bottenskrap och det verkar ju vara såna @karamelldrottningen träffat tidigare, inte trevliga män som faktiskt genuint bryr sig om henne.

Jag håller med därför jag frågade om vad som menades.

Ja det verkar ju gått bra hittills.
Hur menar du nu?
P tycker jag inte passar in i beskrivningen. Inte F heller. Kanske lite i början men inte nu.
De jag varit tillsammans med för länge sen har det inte funkat med av olika orsaker.
Växt ifrån varandra, flytt osv.
Två som idag har familj och barn. Nu när jag tänker efter är båda rätt lika varandra. Inte till utseendet men till sättet. Den ena kunde jag inte släppa helt på 10 år :o
Men nu är det som de är och lika bra inte ha någon kontakt alls.
Men håller alltså inte med att de inte skulle bry sig om mig.
Men visst hacka på mig för att jag inte lyckas få ett förhållande att funka hela livet fläckfritt.

Hur menar du nu?
P tycker jag inte passar in i beskrivningen. Inte F heller. Kanske lite i början men inte nu.
De jag varit tillsammans med för länge sen har det inte funkat med av olika orsaker.
Två som idag har familj och barn. Nu när jag tänker efter är båda rätt lika varandra. Inte till utseendet men till sättet. Den ena kunde jag inte släppa helt på 10 år :o
Men visst hacka på mig för att jag inte lyckas få ett förhållande att funka hela livet fläckfritt.
Jag tycker mestadels det låter som om du träffar män som vare sig bryr sig på riktigt om DIG eller om andra människor. Egoistiska typer, med andra ord.

Du hittar nog rätt om du bestämmer dig för att ta det lite lugnt och låta det ta sin lilla tid att träffa någon. När du i desperation använder någon dejtingapp och bestämmer snabba dejter är det nog rätt liten chans att personen du träffar är seriös. Tror jag. Men jag kan naturligtvis ha fel.

Hur menar du nu?

Har du funderat på ditt anknytningsmönster? Att inte kunna släppa någon helt på 10 år är inte riktigt sunt och en faktor som spelar in är om en har knas i sitt anknytningsmönster.

Jag hade en kille som jag inte kunde släppa (struligt av-på förhållande och han behandlade mig inte alltid snällt). Det tog definitivt slut när jag flyttade och när jag träffade honom några år senare kände jag faktiskt ingenting. Jag fick titta tillbaka på mig själv (med ganska tuffa glasögon) och inse att det var inte kärlek utan något annat som jag inbillade mig var kärlek. Dvs jag hade inte helt koll på mig själv och mina egna känslor.

Sedan håller jag med @bettysmatte, chansen att hitta något seriöst på en dejtingapp som ensamstående med bebis är ytterst liten. De flesta män ser det nog som en garanti för att få ligga utan att behöva trassla med ett förhållande... vilket inte är fel men en ska vara väldigt säker på varför en väljer att träffa någon. Och har en dessutom ett stört anknytningsmönster och ett beroende så ser jag det hela som väldigt riskabelt.

Och har en dessutom ett stört anknytningsmönster och ett beroende så ser jag det hela som väldigt riskabelt.
Håller med om detta.

@karamelldrottningen Jag tror det är bättre att satsa på att vårda dig själv och bygga upp din egen stabilitet (tillsammans med bebis:)) ett tag innan du tar upp planerna på att dejta och söka en partner.

Ta hand om dig och hoppas du får en trevlig jul. :heart

Jag tycker mestadels det låter som om du träffar män som vare sig bryr sig på riktigt om DIG eller om andra människor. Egoistiska typer, med andra ord.

Du hittar nog rätt om du bestämmer dig för att ta det lite lugnt och låta det ta sin lilla tid att träffa någon. När du i desperation använder någon dejtingapp och bestämmer snabba dejter är det nog rätt liten chans att personen du träffar är seriös. Tror jag. Men jag kan naturligtvis ha fel.
Detta var inte från någon dejtingappsida utan en jag tänkt länge kontakta men sen inte gjort.
Men jag har funderat över att lägga in en ny profil faktiskt men jag vet inte alls vad jag ska skriva eller 100 % om vad jag söker. Någon vettig som inte retar gallfeber på mig och dito
Och ja sen det intima också men inte bara det.
Verkar inte som att man kan få allt i en och samma människa. Kanske lika bra vara helt själv.

Detta var inte från någon dejtingappsida utan en jag tänkt länge kontakta men sen inte gjort.
Men jag har funderat över att lägga in en ny profil faktiskt men jag vet inte alls vad jag ska skriva eller 100 % om vad jag söker. Någon vettig som inte retar gallfeber på mig och dito
Och ja sen det intima också men inte bara det.
Verkar inte som att man kan få allt i en och samma människa. Kanske lika bra vara helt själv.
OM du inte känner att du i din profil skulle klara att skriva ”hej jag är alkoholist och kämpar med min nykterhet samt har en liten bebis som faderskapet inte är fastställt till och ett ex som jag inte riktigt kan sparka ur mitt liv just nu” - så lägg inte upp någon profil.

Och nej - jag tycker såklart inte du ska lägga upp en profil och skriva så. Jag vill peka på i klartext bara vad du har att lägga upp på bordet i dejtingsammanhang. Fundera sen vilken man som skulle läsa det och bara ”men åh hon låter som ett toppenval”

Sveriges mest alkoholdränkta långhelg är runt hörnet. Är det verkligen bra att börja dejta då eller ens tänka på det?

OM du inte känner att du i din profil skulle klara att skriva ”hej jag är alkoholist och kämpar med min nykterhet samt har en liten bebis som faderskapet inte är fastställt till och ett ex som jag inte riktigt kan sparka ur mitt liv just nu” - så lägg inte upp någon profil.

Och nej - jag tycker såklart inte du ska lägga upp en profil och skriva så. Jag vill peka på i klartext bara vad du har att lägga upp på bordet i dejtingsammanhang. Fundera sen vilken man som skulle läsa det och bara ”men åh hon låter som ett toppenval”

Sveriges mest alkoholdränkta långhelg är runt hörnet. Är det verkligen bra att börja dejta då eller ens tänka på det?
Hon låter ju som ett kap verkligen :rofl:
Nej får bli nån gång nästa år. Känns fel nu runt julen.

Edit: faderskapet är klart. Inte juridisk men jag vet vem

Jag har tänkt och eftersom jag inte är tillsammans med någon länge så kan jag träffa vem jag vill utan att behöva meddela det innan.
Skönt att äntligen komma fram till någonting vettigt.
Sen vet jag inte om jag vill det eller inte men just det tänker jag inte tänka på just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn