Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Varför är det så viktigt för dig att träffa någon? Du skriver själv att det är så svårt att hinna med allting och att du är trött så varför är det en prio för dig att träffa nya män? Lillan kommer lära sig hur relationer ser ut från dig. Om hon skaffar likadana relationer som dig, kommer du då känna att det är ett bra mönster eller ej? Du har ingen skyldighet att svara oss, men kanske något att själv reflektera över

Fy vad less jag är :rage:
Jag ska tydligen behöva påpeka helt självklara simpla grejer för folk TÄNKER INTE!!
Kul börja gråta på morgonen 👌
JAG ORKAR INTE

Varför är det så viktigt för dig att träffa någon? Du skriver själv att det är så svårt att hinna med allting och att du är trött så varför är det en prio för dig att träffa nya män? Lillan kommer lära sig hur relationer ser ut från dig. Om hon skaffar likadana relationer som dig, kommer du då känna att det är ett bra mönster eller ej? Du har ingen skyldighet att svara oss, men kanske något att själv reflektera över
Det är det inte! Jag behöver INTE EN KÄFT!!

Jag vill inte vara en tjatkärring eller behöva skriva lappar överallt. Men vad fan ska jag göra då??!
Fattar inte att vissa verkligen inte tänker alls. Överhuvudtaget!
Nästan att jag börjar undra om någon medvetet försöker få mig arg.

Bra kunna avreagera sig här. Nu känns det bättre. Försöker tänka att ingen medvetet försöker sabba utan att det handlar om oaktsamhet.
Jag måste bli övertydlig med precis allting. Tycker att jag redan är det men som nu visar det sig att jag inte varit det. Inte när det gällde detta. Misstänker en persons förälder som ligger bakom detta och hen kan ju ingenting om hästar alls och behöver extrem tydlighet i allt.
Jag blir ändå ledsen för har inte riktigt orken eller tiden.

Fast när du säger att du har så mycket att göra och att dygnet har få timmar men du ändå prioriterar att stämma träffar så är det ju såklart viktigt för dig.

Hoppas dagen fortsätter bättre för dig än den började!
Ja ohja!
Har varit utanför stan. Lämnat in en grej på lagning (ville få det gjort innan julen) och köpt foder. Åt även på buffé så är fortfarande proppmätt.
Ska få lite mer gjort i stallet sen men vi tar det just nu lugnt.

Jag prioriterar det viktigaste först även fast det inte kanske framkommer i tråden.

Så trött. Uppvak - sömn - uppvak - sömn
Hela tiden.
Bestämde med P att jag ska följa med till hans familj på mellandagarna. De vet nu om bebis eftersom han berättade.
Igår kväll framkom det dock att han sagt att jag inseminerat mig.
Jag var först lättad att de nu vet men fick igen panik. Varför skulle han säga så för 😞
Utan att kolla med mig ens! Blir snart knäpp här.
Hoppas inte få följdfrågor på det för jag kan ingenting om sånt på människa.

Hela tiden.
Bestämde med P att jag ska följa med till hans familj på mellandagarna. De vet nu om bebis eftersom han berättade.
Jag var först lättad att de nu vet men fick igen panik. Varför skulle han säga så för 😞

Du kan ju svara att det är privat.

Hela tiden.
Det är hans lögn, inte din. Jag skulle inte hjälpa honom genom att stötta den lögnen.

Förhoppningsvis fattar de att det är något man inte frågar om.

Det är hans lögn, inte din. Jag skulle inte hjälpa honom genom att stötta den lögnen.

Förhoppningsvis fattar de att det är något man inte frågar om.
Mycket bra svar! Det där är hans problem.

Sen kan man ju tycka att det är rimligt att de som kan antas tro att de har blivit farföräldrar, får reda på hur det förhåller sig - särskilt om han inte tar en papparoll, vilket han väl inte verkar göra.

Mycket bra svar! Det där är hans problem.

Sen kan man ju tycka att det är rimligt att de som kan antas tro att de har blivit farföräldrar, får reda på hur det förhåller sig - särskilt om han inte tar en papparoll, vilket han väl inte verkar göra.
De fick ju tydligen inte veta att barnet fanns förrän nu. Så han är väl varken pappan eller tänker ta den rollen. Och karamelldrottningen skriver dessutom att de inte är tillsammans längre.

@karamelldrottningen Jag skulle nog säga till honom nu direkt att kommer ämnet upp så kommer du inte att ljuga om nån insemination. Då är det upp till honom att välja om han vill att du alls följer med eller inte. Rent allmänt är det dags att du sätter ner foten mot en man i ditt liv.

De fick ju tydligen inte veta att barnet fanns förrän nu. Så han är väl varken pappan eller tänker ta den rollen. Och karamelldrottningen skriver dessutom att de inte är tillsammans längre.

@karamelldrottningen Jag skulle nog säga till honom nu direkt att kommer ämnet upp så kommer du inte att ljuga om nån insemination. Då är det upp till honom att välja om han vill att du alls följer med eller inte. Rent allmänt är det dags att du sätter ner foten mot en man i ditt liv.
Ja, jag tänkte att särskilt när de inte är tillsammans behöver ju "farföräldrarna" veta att de inte är farföräldrar. Nu vet vi inte mycket om dem, men tex jag hade verkligen oroat mig om jag trodde att det fanns ett barnbarn som jag aldrig såg röken av.

@karamelldrottningen Varför följer du ens med dit?

Ja just nu vet jag ingenting. Och måste lämna blodprov dessutom fast jag är 100 % nykter hela tiden. Vilket jag också har sagt men det verkar ju ingen tro på. Känns bara så onödigt behöva bli stycken hela tiden. Så himla stort problem har jag inte att det måste göras. Jag är ju inte narkoman liksom :laugh::meh:

Ja just nu vet jag ingenting. Och måste lämna blodprov dessutom fast jag är 100 % nykter hela tiden. Vilket jag också har sagt men det verkar ju ingen tro på. Känns bara så onödigt behöva bli stycken hela tiden. Så himla stort problem har jag inte att det måste göras. Jag är ju inte narkoman liksom :laugh::meh:
Är du lite raljerande i tråden ”bara” eller är du på väg att börja bana väg för att återigen tona ner dina problem?

Jag förstår det inte är kul behöva bli stucken ofta, men det är ändå i sammanhanget en rätt liten grej. Och en beroendesjukdom är en beroendesjukdom oavsett om substansen man är beroende av är narkotikaklassad eller inte. Det vet inte sjukdomen om.

Är du lite raljerande i tråden ”bara” eller är du på väg att börja bana väg för att återigen tona ner dina problem?

Jag förstår det inte är kul behöva bli stucken ofta, men det är ändå i sammanhanget en rätt liten grej. Och en beroendesjukdom är en beroendesjukdom oavsett om substansen man är beroende av är narkotikaklassad eller inte. Det vet inte sjukdomen om.
Men hur många blodprov måste jag göra? Orimligt ofta. Dessutom är jag svårstycken.

Min värden har alltid sett bra ut. Levervärden alltså. Utom när jag var runt 19 år. En period då det var lite sådär men sen efter en mer avhållsam period såg det sen bra ut igen. Noll indikationer på något som helst beroende.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn