Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Jag tänker att då detta ändå är nåt som hela tiden finns nånstans i ts’ medvetande och som ÄR ett problem, vill hon kanske få ventilera detta lite. Och det är ju helt ok, inte minst i en Dagbok där hon själv kan radera inlägg. Det vore lite ledsamt om ts aldrig får nämna en sån central (?) bit i hennes liv.

Skrev ett låååångt inlägg här men blev avbruten och när jag läste det nu kände jag bara att nja kanske inte så smart delge sånt här.
Är i vilket fall just nu trött. Varit intensivt.
Dricker i detta nuet kaffe och njuter av tystnaden

Fick idag kommentaren om att det börjar bli dags att införskaffa en barnstol. Det ska tydligen finnas begagnade. Men antingen är jag blind men hittar inte :confused:
Ikea har någon för 249 kr. Plus 99 kr i dyna. Jätteful i gräslig plast.
Varför måste barnmöbler vara så fula för :crazy:
Jag har inte köpt en enda hittills men en sån stol måste vi nog ha. Känns knepigt göra en sådan själv. Annars har jag gjort ett babygym och ändrat om funktioner på olika saker för att optimera för bebisen. Resten har jag fått.
Funderar på att bara skaffa sittdelen och förlänga en redan befintlig stol med ben som är längre och vinklade utåt. Men det måste vara riktigt stabilt. Superviktigt

Fick idag kommentaren om att det börjar bli dags att införskaffa en barnstol. Det ska tydligen finnas begagnade. Men antingen är jag blind men hittar inte :confused:
Jag har inte köpt en enda hittills men en sån stol måste vi nog ha. Känns knepigt göra en sådan själv. Annars har jag gjort ett babygym och ändrat om funktioner på olika saker för att optimera för bebisen. Resten har jag fått.
Funderar på att bara skaffa sittdelen och förlänga en redan befintlig stol med ben som är längre och vinklade utåt. Men det måste vara riktigt stabilt. Superviktigt

Ikeas Antilop är dunder. Köpte en begagnad för 20 spänn senast för ett par veckor sen.

Marketplace på Facebook brukar krylla av barnstolar. Eller lägg ut en sökes.

Antilop är skitful, Stokkes tripp trapp däremot är fin.

Skitful och smidigare än smidigast. Går att ställa in i duschen eller skicka in i diskmaskinen för rengöring. Tar lite plats att förvara.
Jävla pangstol för småttingar, även om jag föredrar tripp trapp utseendemässigt.
Så himla jobbigt är det inte att rengöra stokke 😂 iofs var vår unge aldrig särskilt grisig, det spelar också in.

100 kr verkar de ligga på. 150 kr med bricka.
Jag har aldrig köpt något på marketplace så vet inte hur man gör 🙈 :o
Man kanske betalar när man hämtar upp den?

Nu känner jag mig nojjiga mamman på lillgårdsvägen.
Men börjar undra om hon har ont i ryggen? Växtvärk? Något annat?
Hon brukar trivas i sin Björn men upplever att hon känner obehag i den nu.
Måste kontakta BM om detta. Säkert en jättetöntig fråga. Men nånting är det som inte är bra.

Suck jag blir så irriterad på mig själv.
Det blev inget fika med läkare i och med att han jobbar så länge på dagarna. Jag har ingen lust ses för sent när jag inte känner vederbörande. Av flera anledningar. Behöver vara hemma helst innan bebis blir upprörd/behöver mig extra.
Fika vad planen!!
Nu ska vi ses iaf. Imorgon. Men det blev helt fel. Men han kunde inte där jag ville ses. Och frågade om vi inte kunde träffas hos mig istället. Jag har skrev nej då jag inte känner honom.
Nu pratade vi i telefon och jag hör mig själv säga ja när han föreslog det igen :banghead:
Bläää. Borde väl inte posta detta heller för ORKAR INTE
Nu vet jag inte nånting om nånting.
Så grått ute.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter