Ett meningsfullt liv

Jag blev ju aldrig någon. Människor tycker inte om mig och jag är ensam. Så jag tänker att jag vill göra något för mig själv och som är bra för planeten. Men hur ska man få ork och tid till det när man jobbar? Jag känner inte att mitt jobb är meningsfullt. Jag gör det bara för att få pengar. Det är hårt slit och dålig lön. Så livet är ganska meningslöst.
 

Jag brukar inte skriva i TS trådar längre pga olika åsikter, men jag måste säga att dina senaste inlägg till mig i trädgårdstråden om sekatörhölster kändes hårda och som att du dumförklarade mig. Riktigt otrevligt. Så dina inlägg upplevs också så som du hävdar att andra beter sig mot dig.
 
Jag brukar inte skriva i TS trådar längre pga olika åsikter, men jag måste säga att dina senaste inlägg till mig i trädgårdstråden om sekatörhölster kändes hårda och som att du dumförklarade mig. Riktigt otrevligt. Så dina inlägg upplevs också så som du hävdar att andra beter sig mot dig.
Jag kände samma i diskussionen kring att duscha. När jag skrev att jag inte spolar mig i underlivet, pga att jag tycker att man bör vara lite försiktig i de regionerna, fick jag kommentaren att det var "äckligt" att inte göra det. Förhoppningsvis tänkte inte TS på att kommentaren kunde såra, men såklart svider det att bli kallad "äcklig".... :( Det känns som en rätt hård kommentar faktiskt.
 
Nej, det är regelrätta attacker mot mig. Och den som attackerar vet nog om att den gör det.

Och vad ska andra försvara sig mot? Finns ju inget.
Du upplever det som regelrätta attacker, tänk om de som skriver det gör det i all välmening eller som försvar. Och sen den personen (precis som du gör) ger svar på tal. Då känner du dig attackerad och båda anser att den andra började.

Jo det finns saker du skriver som kan uppfattas som attacker och ditt försvar kan också uppfattas negativt, alla begriper inte att det är ett försvar eller ser att det finns något att försvara sig mot. Och sen kan alla missuppfatta och uttrycka sig klumpigt ibland. Jag har sett "världskrig" i trådar som bottnar i det som de flesta anser är normala svar.


Det jag mest noterat i trådarna som jag reagerat mot är mest att folk vill dig så väl med goda råd att det kan vara riktigt överväldigande och när många oberoende av varandra skriver liknade saker ser jag mycket som sammantaget kan uppfattas som hårt. Det var mest tidigare, nu avhåller sig många från att skriva tror jag. Ser man att det man skriver inte tas emot väl så slutar många.
 
Jag hittade den här underbara, Underbara boken idag! Tänkte på flera människor, och mig själv, när jag bläddrade i den... just den här sidan kan du få tycker jag. @Wille. :heart
1655911958422.png
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 414
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
17 182
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp