Ett meningsfullt liv

Jag blev ju aldrig någon. Människor tycker inte om mig och jag är ensam. Så jag tänker att jag vill göra något för mig själv och som är bra för planeten. Men hur ska man få ork och tid till det när man jobbar? Jag känner inte att mitt jobb är meningsfullt. Jag gör det bara för att få pengar. Det är hårt slit och dålig lön. Så livet är ganska meningslöst.
 

Buke kan få mig att trilla över kanten. Dog ju nästan en gång. Det tycker jag inte man kan ta lätt på. Och det många säger får mig att må sämre. Det får mig att ifrågasätta min rätt att leva.

Men som vanligt, allting är alltid mitt fel. Jag är väl överkänslig när folk är hårda eller till och med elaka mot mig.
Vad är det du vill att folk ska skriva i dina trådar? Bara hålla med dig eller inte skriva någonting alls?

Alla har ju ansvar för vad dom säger och gör, har man svårt för forum där många kanske är lite råare så får man helt enkelt undvika sådana ställen när man är skörare än vanligt.
 
Men som vanligt, allting är alltid mitt fel.
Person efter person har gång på gång skrivit med olika formuleringar att allting inte alls alltid är ditt fel
Men du fortsätter att hävda det trots att det inte är sant
Du fortsätter att hävda att en stor del av buke användarna verkar vilja dig illa vilket inte heller är sant
Det är lite nedvärderande mot alla som försöker hjälpa till så gott de kan
Ingen är felfri ingen
 
En till på ignorera-listan. Den växer.
Trevligt skrivet...
Fast @Wille vill kanske inte ha tips och miljoner olika råd. Tycker man någon är ignorant kan man ju alltid ignorera personen i fråga :)
Nu skrev jag ignorant eftersom Wille använde ordet. Jag och jag tror många andra önskar Wille vänner, partner familj. Ensamhet är något åtetkommande, så jag skrev ett inlägg om en bok av en traumaexpert.

Och skriver man på ett forum får man stå ut med andra på forumet. Det går inte att kontrollera vad andra skriver och tycker.
 
Och skriver man på ett forum får man stå ut med andra på forumet. Det går inte att kontrollera vad andra skriver och tycker.
Fast o andra sidan så kan ju även folk som vet vad som triggar låta bli att svara på sådant. Det är en sak om man inte känner till personen och svarar utifrån det men vet man så väl vad som verkar trigga igång personen så kan man göra personen en tjänst och inte ge någon respons på sådant.

Och får man ett drygare svar på ett råd man gett så kan man ju faktiskt låta bli att svara på det och lämna tråden.
 
Fast o andra sidan så kan ju även folk som vet vad som triggar låta bli att svara på sådant. Det är en sak om man inte känner till personen och svarar utifrån det men vet man så väl vad som verkar trigga igång personen så kan man göra personen en tjänst och inte ge någon respons på sådant.

Och får man ett drygare svar på ett råd man gett så kan man ju faktiskt låta bli att svara på det och lämna tråden.
Fast det gäller ju alla parter, alltså både @Wille och de som svarar, @Wille vet ju också vad som triggar folk att skriva svar hen inte gillar och startar gång på gång trådar och svarar på ett sätt som får folk att reagera. Det betyder inte att någon egentligen gör fel utan att det inte riktigt är kompatibelt. Folk har sina egna problem och erfarenheter och ibland går det bara inte ihop, i synnerhet om någon part är känslig och tar illa vid sig av svaren. Svar som vanligen betraktas som helt okej och odramatiska.

Ämnet "jag mår dåligt för xx" triggar alltid att folk ger råd och vill man inte ha råd och misstycker så går det ju åt helvete.
 
Senast ändrad:
Fast det gäller ju alla parter, alltså både @Wille och de som svarar, @Wille vet ju också vad som triggar folk att skriva svar hen inte gillar och startar gång på gång trådar och svarar på ett sätt som får folk att reagera. Det betyder inte att någon egentligen gör fel utan att det inte riktigt är kompatibelt. Folk har sina egna problem och erfarenheter och ibland går det bara inte ihop, i synnerhet om någon part är känslig och tar illa vid sig av svaren. Svar som vanligen betraktas som helt okej och odramatiska.

Ämnet "jag mår dåligt för xx" triggar alltid att folk ger råd och vill man inte ha råd och misstycker så går det ju åt helvete.
Ja men jag tycker att folk också kan ta ansvar för sig själva och backa när dom vet om att personen mår dåligt som i TS fall. Mår man dåligt själv och blir stött av svaren man kan få så bör man kanske sluta svara i tråden helt enkelt. Bara konstatera att okej, det var fel teknik och sen sluta tjafsa huruvida det är trevligt eller inte.

Och ja, jag vet att det är triggande att svara i sådana trådar men det går också att låta bli att gå in i dom och läsa om man störs av vad som skrivs. Och huruvida vem som gör fel är inte relevant, vet man om att en person gör så, skriver för att provocera eller skriver för att få reaktioner så svara inte bara. Låt bli att gå in i tråden övht.
 
Ja men jag tycker att folk också kan ta ansvar för sig själva och backa när dom vet om att personen mår dåligt som i TS fall. Mår man dåligt själv och blir stött av svaren man kan få så bör man kanske sluta svara i tråden helt enkelt. Bara konstatera att okej, det var fel teknik och sen sluta tjafsa huruvida det är trevligt eller inte.

Och ja, jag vet att det är triggande att svara i sådana trådar men det går också att låta bli att gå in i dom och läsa om man störs av vad som skrivs. Och huruvida vem som gör fel är inte relevant, vet man om att en person gör så, skriver för att provocera eller skriver för att få reaktioner så svara inte bara. Låt bli att gå in i tråden övht.

Men då lägger man ansvaret för sitt eget mående på någon annan. Orimligt.
 
Ja men jag tycker att folk också kan ta ansvar för sig själva och backa när dom vet om att personen mår dåligt som i TS fall. Mår man dåligt själv och blir stött av svaren man kan få så bör man kanske sluta svara i tråden helt enkelt. Bara konstatera att okej, det var fel teknik och sen sluta tjafsa huruvida det är trevligt eller inte.

Och ja, jag vet att det är triggande att svara i sådana trådar men det går också att låta bli att gå in i dom och läsa om man störs av vad som skrivs. Och huruvida vem som gör fel är inte relevant, vet man om att en person gör så, skriver för att provocera eller skriver för att få reaktioner så svara inte bara. Låt bli att gå in i tråden övht.
Ja alla bör ju ta ansvar för sig själv.


Du förutsätter att alla utom TS mår bra (och inte är i liknade situation som TS) och att alla inser att TS mår dåligt av diskussionen. Det är som du tror att alla skulle vara hobbypsykologer med stor träffsäkerhet. Sen tror jag inte TS mår ett dugg bättre av att endast diskutera med de som håller med och stryker medhårs eller att alla ignorerar hen.
 
Ja alla bör ju ta ansvar för sig själv.


Du förutsätter att alla utom TS mår bra (och inte är i liknade situation som TS) och att alla inser att TS mår dåligt av diskussionen. Det är som du tror att alla skulle vara hobbypsykologer med stor träffsäkerhet. Sen tror jag inte TS mår ett dugg bättre av att endast diskutera med de som håller med och stryker medhårs eller att alla ignorerar hen.
Vet i alla fall att jag mår sämre när tonen blir hård. Det skapar alla möjliga negativa tankar.
 
Vet i alla fall att jag mår sämre när tonen blir hård. Det skapar alla möjliga negativa tankar.
Du vet det men det gör inte alla, vet hur du mår alltså. Det är ett av problemen med bukefalos och all kommunikation. I synnerhet när man inte ser varan.

Vet du hur jag mår nu eller när tonen blir hård? Vet du vad som skulle kunna trigga mig eller någon annan? Och hur mycket energi lägger du på att se till att jag och andra mår bra? Anpassar du ditt sätt att skriva för att inte trigga andra?
 
Du vet det men det gör inte alla, vet hur du mår alltså. Det är ett av problemen med bukefalos och all kommunikation. I synnerhet när man inte ser varan.

Vet du hur jag mår nu eller när tonen blir hård? Vet du vad som skulle kunna trigga mig eller någon annan? Och hur mycket energi lägger du på att se till att jag och andra mår bra? Anpassar du ditt sätt att skriva för att inte trigga andra?
Jag är aldrig hård mot någon obefogat, men kan behöva försvara mig ibland.
 
Men då lägger man ansvaret för sitt eget mående på någon annan. Orimligt.
Tror alla som mår dåligt då och då har pratat med andra och triggats av andra. Det är så det är, mår man dåligt så agerar man inte alltid rationellt. Det kan till och med vara så att man faktiskt vill ha reaktioner för att få må ännu sämre och klanka ner på sig själv ännu mer, det är inte helt ovanligt.

Två fel gör inte ett rätt. Den som svarar kan alltid välja på att svara eller gå vidare i livet och inte störas om det nu är något som man störs av.
 
Ja alla bör ju ta ansvar för sig själv.


Du förutsätter att alla utom TS mår bra (och inte är i liknade situation som TS) och att alla inser att TS mår dåligt av diskussionen. Det är som du tror att alla skulle vara hobbypsykologer med stor träffsäkerhet. Sen tror jag inte TS mår ett dugg bättre av att endast diskutera med de som håller med och stryker medhårs eller att alla ignorerar hen.
Eh nej det gör jag verkligen inte, och som sagt, alla har val.

Och jo faktiskt, ibland så är det faktiskt bättre att bara hålla tyst och hålla med. Att förstärka felen någon gör är inte direkt alltid någon bra metod. Kan gå väldigt fel faktiskt.
 
Tror alla som mår dåligt då och då har pratat med andra och triggats av andra. Det är så det är, mår man dåligt så agerar man inte alltid rationellt. Det kan till och med vara så att man faktiskt vill ha reaktioner för att få må ännu sämre och klanka ner på sig själv ännu mer, det är inte helt ovanligt.

Två fel gör inte ett rätt. Den som svarar kan alltid välja på att svara eller gå vidare i livet och inte störas om det nu är något som man störs av.

Vuxna människor får ta ansvar för sig själva. Jag har aldrig sett något som varit över gränsen, bortsett från inlägg från @Wille själv.
 
Eh nej det gör jag verkligen inte, och som sagt, alla har val.

Och jo faktiskt, ibland så är det faktiskt bättre att bara hålla tyst och hålla med. Att förstärka felen någon gör är inte direkt alltid någon bra metod. Kan gå väldigt fel faktiskt.
Nej du har inte skrivit det, men det är det du skriver att folk borde göra, att trots att alla faktiskt inte har koll, förmåga, mående osv ska backa av och inte skriva för att inte trigga en person. Hur ska folk veta hur de bör bete sig? Jag har då ingen aning om vad som är bäst, och frågan är om det ska vara bäst kortsiktigt eller långsiktigt. Det är liksom det som är grejen, det här är ett forum, många gör så gott de kan för att hjälpa, var och en på sitt vis.
 
Vuxna människor får ta ansvar för sig själva. Jag har aldrig sett något som varit över gränsen, bortsett från inlägg från @Wille själv.
Jag har sett flera inlägg från användare som gått över gränsen under flera år. Även blivit avstängda. Dom sitter och gillar för fullt när ni nu går loss. Sluta läsa, sluta kommentera. Det sparkas på en som ligger.
 
Tror du någon annan ser sig själv som hård mot dig obefogat? Tror du inte andra också känner behov av att försvara sig?
Nej, det är regelrätta attacker mot mig. Och den som attackerar vet nog om att den gör det.

Och vad ska andra försvara sig mot? Finns ju inget.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 433
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
17 187
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp