Ett meningsfullt liv

Jag blev ju aldrig någon. Människor tycker inte om mig och jag är ensam. Så jag tänker att jag vill göra något för mig själv och som är bra för planeten. Men hur ska man få ork och tid till det när man jobbar? Jag känner inte att mitt jobb är meningsfullt. Jag gör det bara för att få pengar. Det är hårt slit och dålig lön. Så livet är ganska meningslöst.
 

Jo, det är jättekul att få höra att jag inte begriper mig på andra, underförstått att jag är en idiot.

Det är också rimligt att det alltid ska vara jag som visar hänsyn till andra, medan andra inte behöver visa hänsyn till mig, trots att det är jag som drabbas hårdast när hänsyn inte visas mot mig. Det är liksom en jävla skillnad på att behöva åka in akut och behöva få veta att det man gjorde inte var bra.

Bara som exempel.
Jag vet inte varför du skriver på Buke eller hänger här. Det är många som verkligen bryr sig. Och delar med sig av egna erfarenheter och erfarenheter inom sina yrken. Nu tillskriver du Buke din psykiska ohälsa. Det är fan inte ok. Kom igen. Att du mår dåligt är en sak, men det är inte bukes fel.

Och som jag tidigare skrivit tidigare, det gör ont i hjärtat av att höra hur dåligt du mår av ensamheten.

Varför inte ordna buketräff hos dig? De som kan komma sover på golv, bil osv. Du har verkligen fastnat och jag önskar att du får sällskap ibland.
 
Det går inte att knyta bekantskaper via jobbet? Jag träffar ofta folk utanför jobbet med :) om dom känns vettiga vill säga!
Vet inte. Kan liksom inte knyta an till folk. Tror inte de vill umgås med mig. Jag går liksom bara till jobbet, är trevlig och gör mitt jobb.

Jag vet inte varför du skriver på Buke eller hänger här. Det är många som verkligen bryr sig. Och delar med sig av egna erfarenheter och erfarenheter inom sina yrken. Nu tillskriver du Buke din psykiska ohälsa. Det är fan inte ok. Kom igen. Att du mår dåligt är en sak, men det är inte bukes fel.

Och som jag tidigare skrivit tidigare, det gör ont i hjärtat av att höra hur dåligt du mår av ensamheten.

Varför inte ordna buketräff hos dig? De som kan komma sover på golv, bil osv. Du har verkligen fastnat och jag önskar att du får sällskap ibland.
Har du verkligen missat alla hugg som riktats mot mig? Har du missat att jag väldigt ofta får sluta läsa i trådar för att jag inte orkar med det som skrivs till mig? Tack vare Buke har jag också hamnat på akutpsyk och blev inlagd i 8 dagar. Jag tycker faktiskt att du är ignorant eller bara blind inför det som sker.
 
Vet inte. Kan liksom inte knyta an till folk. Tror inte de vill umgås med mig.


Har du verkligen missat alla hugg som riktats mot mig? Har du missat att jag väldigt ofta får sluta läsa i trådar för att jag inte orkar med det som skrivs till mig? Tack vare Buke har jag också hamnat på akutpsyk och blev inlagd i 8 dagar. Jag tycker faktiskt att du är ignorant eller bara blind inför det som sker.
Det är inga hugg... du är ignorant i mina ögon.

Finns inga hugg, endast oändliga diskussioner om ditt mående. När 99% delar med sig av erfarenheter de tror du kan bli hjälpt av.
 
Fast @Wille vill kanske inte ha tips och miljoner olika råd. Tycker man någon är ignorant kan man ju alltid ignorera personen i fråga :)

Fast @Wille vill kanske inte ha tips och miljoner olika råd. Tycker man någon är ignorant kan man ju alltid ignorera personen i fråga :)
Så kanske det är. Men skriva på ett forum...

Wow, tack för tipset om att ignorera.
Jag tycker buke har krympt...
 
Har du verkligen missat alla hugg som riktats mot mig? Har du missat att jag väldigt ofta får sluta läsa i trådar för att jag inte orkar med det som skrivs till mig? Tack vare Buke har jag också hamnat på akutpsyk och blev inlagd i 8 dagar. Jag tycker faktiskt att du är ignorant eller bara blind inför det som sker.
Du kan inte skylla på Buke för att ditt grundmående är svajigt. Det finns flera här som ibland läggs in eller gör självdestruktiva saker men inte sjutton är det forumets fel. Ja, ibland blir tonen lite hårdare men ser mest det när du sagt något rent elakt till någon som vill hjälpa. Saker som kan såra någon. Annars är det mycket rak ton som kan vara jobbigt om man är känslig (been there) men som inte är illa menat alls. Du går inte ihop med alla men jag ser hur många som verkligen försöker hjälpa dig med lösningar till dina problem. Som känner med dig och verkligen genuint önskar att du fick det lättare i livet.
 
Du kan inte skylla på Buke för att ditt grundmående är svajigt. Det finns flera här som ibland läggs in eller gör självdestruktiva saker men inte sjutton är det forumets fel. Ja, ibland blir tonen lite hårdare men ser mest det när du sagt något rent elakt till någon som vill hjälpa. Saker som kan såra någon. Annars är det mycket rak ton som kan vara jobbigt om man är känslig (been there) men som inte är illa menat alls. Du går inte ihop med alla men jag ser hur många som verkligen försöker hjälpa dig med lösningar till dina problem. Som känner med dig och verkligen genuint önskar att du fick det lättare i livet.
Buke kan få mig att trilla över kanten. Dog ju nästan en gång. Det tycker jag inte man kan ta lätt på. Och det många säger får mig att må sämre. Det får mig att ifrågasätta min rätt att leva.

Men som vanligt, allting är alltid mitt fel. Jag är väl överkänslig när folk är hårda eller till och med elaka mot mig.
 
Det känns hela tiden som om folk vill att jag ska vara en annan person än den jag är. Mina åsikter och tankar är fel hela tiden. Jag känner mig som en alien, konstig och udda. Och så blir folk arga på mig för att jag är som jag är.

Men de största problemen med folk har jag på det här forumet. Irl funkar det bättre. Jag var omtyckt på mitt förra jobb. Det fungerade bra med klasskamraterna på utbildningen jag gick förra året. På mitt nuvarande jobb funkar det också och jag upplever inga problem. Så det är tråkigt att jag är så beroende av forumet eftersom mitt sociala kontaktnät i princip är obefintligt.
När du nu fungerar socialt med folk i största allmänhet hur kan du då dra slutsatsen att allt du gör är fel och inte duger något till? Varför får du för dig att skriva något sådant? Skulle du sagt det i RL till dina kursare eller kollegor?
 
Det känns hela tiden som om folk vill att jag ska vara en annan person än den jag är. Mina åsikter och tankar är fel hela tiden. Jag känner mig som en alien, konstig och udda. Och så blir folk arga på mig för att jag är som jag är.

Men de största problemen med folk har jag på det här forumet. Irl funkar det bättre. Jag var omtyckt på mitt förra jobb. Det fungerade bra med klasskamraterna på utbildningen jag gick förra året. På mitt nuvarande jobb funkar det också och jag upplever inga problem. Så det är tråkigt att jag är så beroende av forumet eftersom mitt sociala kontaktnät i princip är obefintligt.
Jag kan inte låta bli att undra om du diskuterar kring samma ämnen med folk i IRL som du gör här? Vad DU säger/skriver påverkar ju i allra högsta grad vilka svar/reaktioner du får. Har du funderat på det?
 
Vet inte. Kan liksom inte knyta an till folk. Tror inte de vill umgås med mig. Jag går liksom bara till jobbet, är trevlig och gör mitt jobb.


Har du verkligen missat alla hugg som riktats mot mig? Har du missat att jag väldigt ofta får sluta läsa i trådar för att jag inte orkar med det som skrivs till mig? Tack vare Buke har jag också hamnat på akutpsyk och blev inlagd i 8 dagar. Jag tycker faktiskt att du är ignorant eller bara blind inför det som sker.
Nej det är ditt eget ansvar att du ens diskuterar på Buke. Detta är ett öppet forum där alla möjliga skriver. Ingen här kan förväntas veta vem du är och ta hänsyn till din hälsa - många gör det medan andra bara hänger med i diskussionen. En del mår dåligt och använder forumet för att avreagera sig, alla är inte inkännande och diplomatiska, alla har sina sidor och sina problem.

Klarar inte din psykiska hälsa att hänga på Bukefalos så gör det inte. Det är inte så att du framstår som särskilt skör i diskussionerna i stort, för mig framstår du som helt normal men extremt negativ, i synnerhet mot dig själv. Och väljer du att hänga här så ta ansvar för din egen hälsa och ditt eget välmående och skyll inte på andra.
 
När du nu fungerar socialt med folk i största allmänhet hur kan du då dra slutsatsen att allt du gör är fel och inte duger något till? Varför får du för dig att skriva något sådant? Skulle du sagt det i RL till dina kursare eller kollegor?
Jag visar ju inte vem jag är för folk.
 
Buke kan få mig att trilla över kanten. Dog ju nästan en gång. Det tycker jag inte man kan ta lätt på. Och det många säger får mig att må sämre. Det får mig att ifrågasätta min rätt att leva.

Men som vanligt, allting är alltid mitt fel. Jag är väl överkänslig när folk är hårda eller till och med elaka mot mig.

Du har ju själv en ganska hård ton ibland. Kanske får det andra att må dåligt? Det fungerar åt båda håll liksom, det kan vara bra att påminna sig om det :)

Detta med att du är hatad av alla omkring dig stämmer inte utan det är ngt som finns i ditt huvud.
 
Jag visar ju inte vem jag är för folk.
Det blir lite konstigt, hur tänker du dig hitta riktiga vänner om du inte visar vem du är?

Och vem är du, är det verkligen den du är, en som skyller bukefalos för att du hamnar på psykakuten? Som skriver inlägg efter inlägg med diverse klagomål. Eller är du den driftiga person du visade när du klarade utbildningen och skaffade dig ett jobb trots dåliga odds med arbetslöshet? Personen som skaffar två katter som du verkar ge en massa kärlek?

Man kan faktiskt vara flera olika personer beroende på sammanhanget. Kärnan är den samma men olika situtioner kräver olika saker.
 
Buke kan få mig att trilla över kanten. Dog ju nästan en gång. Det tycker jag inte man kan ta lätt på. Och det många säger får mig att må sämre. Det får mig att ifrågasätta min rätt att leva.

Men som vanligt, allting är alltid mitt fel. Jag är väl överkänslig när folk är hårda eller till och med elaka mot mig.
Jag tycker inte man ska ta lätt på dåligt mående men det är fortfarande inte Buke som bär ansvaret för din inläggning. Är en diskussion för jobbig = gå ifrån den.

Det sista stycket är nog en stor del av problemet. Vad det än handlar om, hur mycket folk skriver helt vanliga svar brukar det snabbt gå över i att " allt är väl mitt fel". Vilket blir både förvirrande och faktiskt jobbigt för en del som vill dig väl i deras helt vanliga svar. Du har själv skrivit svar som är betydligt mer otrevliga än vad som du själv verkar reagera på. Jag tror att om du analyserar vad folk faktiskt uppskattat (trädgårdstråden t.ex där dina svar inte brukar få personer arga) och jämför med vad folk på riktigt blivit arga för (påhopp, ett nyligt i en dagbokstråd va?) så kan du se mönster.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 437
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
17 188
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp