Men det är en katt, det betyder inte att alla ragdolls är sådana. Plus att det bara är en ögonblicksbild av en katt som sover på en människa. Betyder inte att den alltid eller ofta vill göra det. Jag la ju upp bilder på mina två, Nikita som verkligen var en äkta klisterkatt och Megara som är otroligt gosig och vill sova på mig men är en helt annan katt. Nikita kunde jag göra vad jag ville med. Megara måste allt alltid ske på hennes villkor. Jag kan klappa, hon går sin väg med förnärmad svans för att sedan komma direkt tillbaka, stånga och kurra och trampa. Eftertryck, det är
jag som bestämmer
Varken du eller katten kommer bli lyckliga och ni ska bo ihop i förhoppningsvis 15-18 år. Det är inget nederlag att omplacera, tvärtom, det är att visa hänsyn och att man älskar sin katt att man ser till att den hamnar på rätt plats i livet. Jag vet att du vill ha en unge, men jag förespråkar fortfarande en vuxen med 'färdig' personlighet. Även om jag inte är kunnig som
@Sassy så vet jag om flera omplaceringar som alla varit lyckade. Megara tex kom från en omplacering som uppfödaren gjort men där hen kände att det inte var rätt och mycket riktigt uppfödaren ringde mig ca en månad efter och frågade om jag ville ta över Megara eftersom det inte fungerat hos den första ägaren. Inge konstigt iom att hon var en äldre dam som ville ha en mer stillsam och gosig katt, lite som du. Megara kräver mycket och hon är mycket katt och inte för alla. Men jag älskade henne från första stund.
Det tog ett tag innan vi klickade och liksom du var jag lite besviken först att hon inte var superklistrig. Men vi tog det i hennes tempo och mycket snart var hon den lilla gosiga bitchen till katt som jag älskar. Trots att hon tuggar på kablar, möbler och ffa mig. Måste drogas med bonqat för att klippa klor och det krävs krage och två personer för att vaccinera henne. Jag får aldrig hålla henne, då blir hon vansinnig, men hon sover hos mig, under täcket varje natt, rullar ihop sig i knävecket när jag läser på soffan. Hoppar upp i knät ibland.