Facebookfråga

Silver Girl

Trådstartare
Har noterat att vissa sidor jag gillar dyker upp i nyhetsflödet och andra inte. Kan inte se att det är något annorlunda med inställningar eller liknande. Vissa sidor vars uppdateringar jag gärna skulle vilja se där dyker inte upp hur jag är gör(t ex ridklubben som jag alltid sett tidigare men nu insett att jag missat en del) Är det någon inställning från deras sida som gör det så? Provat klicka i "följa" på dessa sidor och får aviseringar under "jordgloben" men måste aktivt klicka där för att läsa och de kommer inte i flödet.

Någon som vet varför? Tips?

Det är för att idioterna på FB (och även Google och Microsoft) tror att de vet mycket bättre än dig vad du skal tycka är viktigt.
En annan orsak kan helt enkelt vara att ridklubbens sida har väldigt få följare och därför prioriteras ned av FB.

Så jag kan inte göra något, typiskt.

Jo, det är så att det är de lokala sidorna, som ridklubben m m som försvunnit medan jag ser "större" sidors inlägg. Otroligt dumt, det är ju främst de lokalas uppdateringar som är av intresse för mig, de andra är ju mest på skoj.

Kan det hjälpa att minska antalen sidor jag gillar, så att jag bara har ett fåtal vars uppdateringar jag verkligen vill se?

Det kan hjälpa, men om du även har många "vänner" så kommer deras uppdateringar ändå prioriteras före en "gillad" mindre sida.

Så jag kan inte göra något, typiskt.

Jo, det är så att det är de lokala sidorna, som ridklubben m m som försvunnit medan jag ser "större" sidors inlägg. Otroligt dumt, det är ju främst de lokalas uppdateringar som är av intresse för mig, de andra är ju mest på skoj.

Kan det hjälpa att minska antalen sidor jag gillar, så att jag bara har ett fåtal vars uppdateringar jag verkligen vill se?

Du ska se till att ställa in att du tittar på senaste nyheter, inte top news. Går att ställa in högst upp i vänsterkolumnen. För att få nyheter från en viss sida ska du gå in på den, likea och kommentera vad de lägger upp. Företagens och föreningarnas inlägg visas för mellan 5-20 % av deras gillare, de som är mest aktiva. Har du kompisar som också gillar och kommenterar ökar chansen att du får se sidans nyheter, och det beror på vad dina vänner gör. Lycka till!

Jag har alltid senaste nyheter inställt, avskyr den andra varianten (kollar av den anledningen nästan aldrig facebook i mobilen, då det inte går att ändra där). Jag skriver inte kommentarer i onödan, är generellt ganska passiv på facebook.

Flera sidor som jag inte ser i flödet är lokala föreningar som jag gillar för att kunna se när de har någon aktivitet för att kunna gå dit och titta. Men är inte aktiv i övrigt i dessa klubbar och skulle kännas väldigt konstigt att då gilla eller kommentera inlägg, då ingen där känner mig.

Nåja, kan nog klara mig ändå, är ju mest ett irritationsmoment och inget riktigt problem :)

Just detta fenomen att fejjan själv verkar veta bättre än mig vad som jag vill se är otroligt störande.
Går jag in på min mobil så ser jag oftast en massa andra uppdateringar än vad som hamnar i mitt flöde.

Dessutom så har jag försökt att klicka bort vissa sidor så de inte hamnar i flödet utan bara finns som klickbara sidor och jag kan se när jag vill - men tji fick jag, en av sidorna var superaktiv och fullkomligt dränkte hela mitt flöde, jag var tvungen att ogilla den sidan för jag blev galen.

Har noterat att vissa sidor jag gillar dyker upp i nyhetsflödet och andra inte. Kan inte se att det är något annorlunda med inställningar eller liknande. Vissa sidor vars uppdateringar jag gärna skulle vilja se där dyker inte upp hur jag är gör(t ex ridklubben som jag alltid sett tidigare men nu insett att jag missat en del) Är det någon inställning från deras sida som gör det så? Provat klicka i "följa" på dessa sidor och får aviseringar under "jordgloben" men måste aktivt klicka där för att läsa och de kommer inte i flödet.

Någon som vet varför? Tips?
Jag precis som de andra som svarat, retar ihjäl mig på hur facebook prioriterar bland mina vänner och intressen...

Jag har skapat en lista som jag lagt till alla såna typ din ridklubb i så att jag säkert inte missar något. Baksidan är att jag kanske måste läsa dem två gånger då en del av dem redan poppat upp i vanliga flödet.

Jag precis som de andra som svarat, retar ihjäl mig på hur facebook prioriterar bland mina vänner och intressen...

Jag har skapat en lista som jag lagt till alla såna typ din ridklubb i så att jag säkert inte missar något. Baksidan är att jag kanske måste läsa dem två gånger då en del av dem redan poppat upp i vanliga flödet.

Hur gör man en sån lista?

Ett tips från Appfredag som ofta uppmärksammar sina följare att det är lätt att missa inlägg på facebook för att de aldrig syns:

"Men. Ett knep är att gå in på vår Facebooksida från en dator, trycka på "Gillar"-knappen och sedan välja "Ta emot aviseringar". Då missar du garanterat inte något tips i framtiden"

Ett tips från Appfredag som ofta uppmärksammar sina följare att det är lätt att missa inlägg på facebook för att de aldrig syns:

"Men. Ett knep är att gå in på vår Facebooksida från en dator, trycka på "Gillar"-knappen och sedan välja "Ta emot aviseringar". Då missar du garanterat inte något tips i framtiden"

Det stämmer inte för mig, tyvärr. :( Inte testat just med deras sida då, men andra dyker aldrig upp i mitt flöde, fast jag gjort just så för att få in dem där.

Det stämmer inte för mig, tyvärr. :( Inte testat just med deras sida då, men andra dyker aldrig upp i mitt flöde, fast jag gjort just så för att få in dem där.

De dyker inte upp i flödet, du får aviseringar under "jordgloben" och får aktivt gå in och titta på respektive sida därifrån. Har testat detta.

Där det står Gillar på sidor du gillar, klicka där och lägg till i Intresselistor.
Jag har flera. En "det här vill jag läsa" en annan "kommersiellt" osv.
Jag vill inte ha aviseringar för då stökar det med mina interaktioner med "vännerna"

Tack!
Ska testa detta när jag kommit hem från jobbet.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
734
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och... 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
42 612
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 244
Äldre Som många andra har jag fått delade inlägg, reklam och läst om familjen Alfvén som hjälper barn utsatta för sexhandel i Nepal. Någonting... 6 7 8
Svar
153
· Visningar
16 567
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Stora shoppingtråden III