Färg på barnvagn, hur veta.

Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Vi vet förvisso vad vi väntar men vill kunna anvnda vagnen även till knodd nummer 2 när det blir dags.

Det kan ni väl oavsett färgval? Vad tusan spelar vagens färg för roll när det gäller barnets kön? Våran dotter har en cerise vagn. Den kommer användas till nästan barn, oavsett om det blir emn pojke eller flicka...
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Vi har köpt en svart men till den vagnen vi köpt så kan man köpa klädsel till så då kan man ju byta efter ett litet tag:):)

Stallvagnen blev grå, det var den ända färgen som fanns inne och vi ville inte vänta och hårdliften blev orange:)
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

vi hade en turkos vagn. Jag ångrade lite detta, det är lätt att något färgglatt skär sig mot övriga kläder/prylar. Jag skulle satsa på en neutral färg och ha färgglada tillbehör i stället (väska, åkpåse etc). Dessutom är det bättre andrahandsvärde på neutralt färgade vagnar.

Exakt.

Jag har bara haft begagnade vagnar och hatade att den annars suveräna och billiga syskonvagnen hade MÖNSTRADE inslag *kräksmiley*

Med en mörk (mer praktiskt) enfärgad neutral vagn så syns ju BARNET istället. Våra ungar är synnerligen färgglada och man slipper få ett epilepiskt anfall på färger som inte passar ihop med vagnens eller mönsterinterferens :cool:
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Vi har en teutonia spirit s3 som är ljusgrön.Ville ha grönt om det blev en pojke & rosa om ett blev en flicka så vi väntade att köpa tills barnet var fött.
Jag ogillar blått & tycker svart blir för varmt sommartid då det drar åt sig extra mkt värme så de färgerna ville jag inte ha.
Får jag en flicka nästa gång så kommer jag sälja den gröna & köpa en rosa:love:
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Hugger knapp:


Det blev en mörkt grå vagn :) Ska ha acessoarerna (billigare att byta ut dem än byta vagn) i glada färger :)
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Det kan ni väl oavsett färgval? Vad tusan spelar vagens färg för roll när det gäller barnets kön? Våran dotter har en cerise vagn. Den kommer användas till nästan barn, oavsett om det blir emn pojke eller flicka...

Men då blir jag genast nyfiken på varför ni valde en cerise vagn från första början. Hade ni gjort samma val om ni fått en pojke?

/Timsetim
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Det kan ni väl oavsett färgval? Vad tusan spelar vagens färg för roll när det gäller barnets kön? Våran dotter har en cerise vagn. Den kommer användas till nästan barn, oavsett om det blir emn pojke eller flicka...

Jag tycker för min del inte att en rosa vagn eller t.ex. en svart/rosa vagn känns bra till en pojk. Rött till pojkar och blått till flickor, visst. Men vid rosa går nog min gräns trots allt, (förutsatt att barnet, om det är en pojke, inte säger själv att "jag vill ha en rosa tröja", klart han får det då). Och egna åsikter får man väl ha? (Dessutom tycker jag vår bruna är den snyggaste jag sett, oavsett.)
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Men då blir jag genast nyfiken på varför ni valde en cerise vagn från första början. Hade ni gjort samma val om ni fått en pojke?

Alma valde själv vagnens färg när hon var 1½år.(vi valde modellen, men färgen valde hon själv) Hade hon varit av motsatta könet och valt den cerisa vagnen hade hon fått den då också. Hade jag fått välja hade det däremot blivit en blå.
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Jag tycker för min del inte att en rosa vagn eller t.ex. en svart/rosa vagn känns bra till en pojk. ?

Egna åsikter, absolut, men jag kan ändå inte förstå hur det "inte känns bra" med en viss färg beroende på könet. Hade det däremot varit så att man inte gillade rosa hade det varit en annan sak, men när det handlar om att rosa inte passar till pojkar, då blir det bara löjligt!
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Egna åsikter, absolut, men jag kan ändå inte förstå hur det "inte känns bra" med en viss färg beroende på könet. Hade det däremot varit så att man inte gillade rosa hade det varit en annan sak, men när det handlar om att rosa inte passar till pojkar, då blir det bara löjligt!

Då är jag nog löjlig :angel:
Rosa för pojkar och babyblått för flickor går fetbort, alla andra kombinationer funkar utmärkt. Och som sagt, den dagen barnet själv vill har jag heller inga synpunkter ;)
(Sen skulle jag inte VILJA ha en rosa vagn eller, oavsett om jag visste att jag bara fick flickor, jag tycker att rosa är rätt anskrämligt i sig i stora mängder..)
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Ja men det förstår du vell att pojkar måste ha blått och flickor rosa eller rött det går inte...
Jodå, jag har förstått att många verkar ha den åsikten, men däremot inte varför och ingen här har velat vara vänlig nog att upplysa mig heller.
Själv fick jag frågan häromdagen varför jag oftast har blåa tröjor, keps och är kortklippt, vill jag se ut som en kille eller???
:crazy: Menar du seriöst att folk kommenterar att du som vuxen kvinna väljer att ha blå kläder på dig? Att vara kortklippt och bära keps är det bara män som kan göra, just det - tur att du påminde mig ;)
suckar och funderar över detsamma som dig...
Verkar som att vi får fortsätta fundera...
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

:crazy: Menar du seriöst att folk kommenterar att du som vuxen kvinna väljer att ha blå kläder på dig? Att vara kortklippt och bära keps är det bara män som kan göra, just det - tur att du påminde mig ;)


Japp dessutom skitar jag inte ner mig framför spegeln heller det är ännu värre, för man kan inte som kvinna vara nöjd med sitt yttre utan måste stöka till det... men jäklars när jag under arbetet blivit skitig då jävlar är det 190 till tvättstället för att tvätta av sig, tänk om nån skulle se att jag är skitig...

suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck...
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Vi valde en svart Brio Nova.
Färgen är tidlös och tror inte man tröttnar på den på samma sätt som en färgglad eller något som är på mode nu men inte om 2 år..
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

kl

Vi köpte en begagnad Emmaljunga som liggvagn, svart. Köpte den ungefär efter halva graviditeten.

Köpte sedan en ny Emmaljunga Scooter, svart även den.

Funkar bra till både tjej och kille. Sen kan man ju alltid piffa till med lite färgglada kläder, åkpåse mm.
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Du verkar ju vara väldigt förtjust i färgen rosa, så varför gjorde ni inte slag i saken och skaffade en rosa på en gång? :confused:

För att jag inte skulle skaffa en rosa vagn till en pojke, så enkelt är det.
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Men varför?
Jag är helt ärligt och uppriktigt nyfiken.

Om du gillar färgen - varför inte ha den oavsett barnets kön?
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

För att rosa är en "tjejfärg" kanske, och Chrysler har en pojke?

Vad vet jag, jag känner mig inte bunden att utesluta en viss färg pga av könet på bebisen men skulle iaf inte köpa en rosa vagn.

Men andra kanske känner så.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 258
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 305
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Hej! Jag letar efter en barnvagn men det är ju ta mig fasiken omöjligt. Jag kan ingenting. Vill att det ska vara stabil nog att ha på...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 626
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 200
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Problemhund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp