Färg på barnvagn, hur veta.

Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

*KL*

Vi har fått en vagn av min svägerska, den har jag inte kollat in så värst noga än (för jag har inte blivit gravid än ;)).

Annars gillar jag den här :)

Produkt_classica.jpg


Martina Haag har en som är i rosa istället för beige, jag tyckte båda färgerna var lika :love:
Inglesina classica heter den :)
Min sambo vill förövrigt inte köra runt en rosa vagn med massa tyll på, men blir det en rosa iallafall ska jag ha den oavsett om det skulle råka bli en pojke för den är FIN
Och samma sak med alla rosa små boddysar jag har fått, det är fint.
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Vad fick er att bestämma er för en viss färg?!

Jag hade bestämt mig för en skitsnygg, röd-biege liggvagn! Jag var helt såld på den, ännu mer såld på idéen att den skulle matcha mina kläder så bra.

Så gick svärföräldrarna, utan att fråga, och köpte en barnvagn åt oss,:mad: som var blå... med kaniner på! Egentligen ska man vara glad för deras fina omtanke, jag blev bara helt knäckt och jätteledsen. Barnvagnen var en jätte viktig grej för mig.
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Men varför?
Jag är helt ärligt och uppriktigt nyfiken.

Om du gillar färgen - varför inte ha den oavsett barnets kön?

För att jag inte vill ha en rosa vagn till en pojke oavsett hur mkt jag gillar färgen.
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Men varför kan du inte ha en rosa vagn till en pojke? (Känner att jag inte fått något svar på den frågan än.)
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Men varför kan du inte ha en rosa vagn till en pojke? (Känner att jag inte fått något svar på den frågan än.)


Jag tycker inte det passar.Jag köper grönt & svart till min son & inte rosa.
Jag förstår inte varför jag ska köpa en rosa vagn till en pojke bara för att bryta ngn trend om färg som kopplas till ett visst kön bara för att några tycker det.
Huvudsaken är väl vad jag ville i den här frågan eftersom jag betalde vagnen.
Sedan kan man diskutera för & nackdelar i all evighet men jag skulle bli otroligt irriterad om alla antog att jag hade en dotter i vagnen & detta slipper jag nu med en grön vagn(& tro mej hade jag inte gillat grönt hade jag inte köpt vagnen)
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Jag förstår inte varför jag ska köpa en rosa vagn till en pojke bara för att bryta ngn trend om färg som kopplas till ett visst kön bara för att några tycker det.
Om det är mig du menar med "några" så har du fått det hela om bakfoten. Jag tyckte att du likväl kunde ha köpt en rosa vagn eftersom du gillar färgen. Inte för att bryta könsmönster "bara för att".
Huvudsaken är väl vad jag ville i den här frågan eftersom jag betalde vagnen.
Här förstår jag inte vad du menar? Vad du ville i förhållande till vem? Mig eller din sambo? Det viktiga är väl att du är överens med din sambo! :)
Sedan kan man diskutera för & nackdelar i all evighet men jag skulle bli otroligt irriterad om alla antog att jag hade en dotter i vagnen & detta slipper jag nu med en grön vagn
Jag förstår inte vad som skulle vara så hemskt med att folk tror att du har en dotter istället för en son. En kollega var på besök med sin dotter häromveckan och dottern hade vit-beiga kläder på sig. En annan kollega utbrast "Åh, så söt han är!". Det var bara för mamman (eller mig i det här fallet eftersom mamman pratade med en annan) att upplysa om att det var en flicka.

Du gör såklart som du vill, men jag skulle aldrig vilja känna mig begränsad av könsroller så till den grad att jag inte kan välja den färg som jag älskar till en barnvagn, ett rum, kläder el dyl.
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Jag är mer traditionell av mej & köper inte grejer på tjejavdelningen till pojkar bara för att ajg själv gillar rosa, det är ju en pojke så varför skulle han ha tjejkläder tex? ,jag köper pojkkläder.Har aldrig varit med om att pojkkläder är rosa nämligen. Om min son själv en dag säger att han vill ha rosa, då kommer han få ha det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Nej faktiskt inte, det viktiga är att jag gillar vagnen då jag betalde den:devil:
Sambon får gärna köpa en vagn han gillar men då förväntar jag mej att han betalar den:smirk:
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

*KL*

Till min dotter så köpte vi en begnad Emmaljunga kombi. tror det hette så, var både sitt och ligg i den. Den var blåvit har jag för mig.
Senare så köpte jag en svart sittvagn som var lite mindre och lättare att köra. Och nu har vi en blå sittvagn. Färg spelar ingen roll bara man hittar en vagn som man vill ha.

Mvh
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Vi kommer beställa en vagn imorgon. Vi har provkört barnvagnar nu och bestämt oss för en Marinblå emmaljunga. Snygg och stilren!!
 
Sv: Färg på barnvagn, hur veta.

Jag har en svart som snart ska användas för 2:a omgången (bebis 2 kommer till sommaren). Tycker att det varit praktiskt med en svart. Det blir inte så dystert för man har ju ändå en massa prylar till vagnen så att det lättar upp. Leksaker, skötväska, parasoll och gud vet allt som går att fästa fast på vagnen.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 258
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 306
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Hej! Jag letar efter en barnvagn men det är ju ta mig fasiken omöjligt. Jag kan ingenting. Vill att det ska vara stabil nog att ha på...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 627
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp