Färgfråga

annaingri

Trådstartare
Behöver lite hjälp, har en fråga angående färg, vi har ett föl som är fött i augusti, när han föddes hade han en intensiv fuxfärg, trodde då att han skulle bli skimmel eftersom han är efter skimmelhingst. Men när han började fälla fölpälsen kom det fram en härlig chokladbrun fuxfärg. Nu de senaste veckorna har han börjat bli stickelhårig i pannan och på nosryggen, men inte runt ögon och näsborrar. Kan det vara så att han blir skimmel ändå eller tror ni att han "bara" är lite stickelhårig... Tittar man på benen ser de inte stickelhåriga ut, men något svårt att avgöra fortfarande....


2 veckor




ca 2 månader







 
Sv: Färgfråga

OT, men mamman ser jättefin ut :)

Tack :) hon är en av de vackraste hästar jag har sett men väldigt skygg.

Ja det är väl som jag misstänkte, antar att jag försöker intala mig själv att det bara är stickelhårig för jag tycker hans färg är så läcker :d Tur att det inte är färgen som gör hästen ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 046
Senast: Ingela_S
·
Avel Jag har en lite welshhingst som föddes den 13 juni. Nu ser det ut som om han fått eksem på mulen och även mitt i pannan där virveln...
2
Svar
22
· Visningar
3 895
Senast: Lahtel
·
Western Jag hoppas att denna tråden får vara kvar här.... jag HAR frågat på avelsforumet men inte fått några svar! Och där får man bara skäll...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
10 531
Senast: carwes
·
Hästvård Står med det svåraste valet som finns nu med min häst. Halva jag känner att det är bäst att avliva, andra halvan vill låta henne leva...
2
Svar
32
· Visningar
5 014
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp