Bukefalos 28 år!

Färskfoder?

Aliide

Trådstartare
Hur är färskfoder mot hundens mage? Min hund är MYCKET känslig i tarmen och äter just nu Hills i/d skulle vilja ge honom lite tillägg av ett färskfoder. Är det skonsamt mot hunden?
 
Sv: Färskfoder?

Den erfarenhet av färskfoder jag har så är det skonsamt mot magen. Och väldigt viktökande ;) (Nordic )

Av det fodret jag gav så fanns det en speciell variant som var för känsliga hundar, fritt från gluten och sånt.

Jag funderar på... Vet ni vad det är han inte tål?

"Vår kullbror" tål inte protein från nöt, bara från kyckling. Han har gjort ALLA tester och blev ordinerad ett svindyrt foder. Sen visade det sig att det gick bra med alla kycklingfoder :crazy:
 
Sv: Färskfoder?

Nix dom vet inte vad han är allergisk mot. Ena dagen duger en sak andra dagen passar det inte magen. Helkonstigt.

Jo. Det fodret han får nu kostar ju en slant. Hills i/d. Tror jag betalar 750:-/15kg. Det känns i plånboken. Och verkar inte vara så jätte viktökande heller. Har KLASSleverantörer hemma i stan. Ska kolla efter nordic och testa. Först köpa en frys :crazy:
 
Sv: Färskfoder?

Tyvärr så hade dom ingen återförsäljare i min stad.

Det har dock KLASS. Som jag också har hört mkt gott om. Ska nog hem och köpa några korvar för att testa. Sen om det funkar får jag handla in en frys :idea:
 
Sv: Färskfoder?

Nordic kör runt, en gång i månaden tror jag. Man köper direkt från bilen. Det har jag gjort. (Men smarta jag kollade ju bara sthlm *sucka* Du bor ju inte där...)

Klass innehåller vete, men han kanske inte reagerar på det. Usch vad det är synd om honom :( Så trist att man inte vet exakt vad det är.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färskfoder?

Men det såg inte ut som om Nordic körde förbi min stad?

Inge synd om honom. Han är toppen i magen för tillfället. Välling och överkokt ris fixar det mesta :D

/Jenny, som är expert på känsliga hundmagar
 

Liknande trådar

Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
2 039
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 676
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Någon mer som har upplevelser om att deras hundar kan bli hårda i magen av bara färskfoder? Tycker båda mina får väldigt hårda skitar...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 125
Senast: Acto
·
Hundhälsa Vad har ni gett(eller kanske ger) era valpar för foder och varför? Tycker det är en djungel. Min vuxna hund äter Mush just nu och det...
Svar
15
· Visningar
1 345
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp