Fästinghalsband?

Sv: Fästinghalsband?

Fungerar ExSpot bättre än frontline eller varför byter du när de blir vuxna?

Har du testat bärnstenshalsband någon gång? Jag blev sugen på att testa men det känns som om ds borde ha "fel" päls för det? Men egentligen har jag ingen aning...
 
Sv: Fästinghalsband?

Exspot får man inte ha på hundar eller valpar som väger under 5 kg.

Frontline däremot kan användas på de som väger mindre.
 
Sv: Fästinghalsband?

Jag ska försöka att komma ihåg det när jag köpt. Nu skrev ju Monsieur de Mai att de kanske inte får säljas längre, men jag hoppas att det är fel!
 
Sv: Fästinghalsband?

Hmm.. och om det står eteriska oljor så vet man inte att det innehåller cirtonella, men det finns risk för det? Vad rekommenderar du mot fästingar?
 
Sv: Fästinghalsband?

Tack! Då ska jag kika på det och sedan se vad det blir i år.
 
Sv: Fästinghalsband?

Jag ska försöka att komma ihåg det när jag köpt. Nu skrev ju Monsieur de Mai att de kanske inte får säljas längre, men jag hoppas att det är fel!
Säljs de inte här går de säkert att få tag på från utomlands. :devil: Trixie är ju t.ex. ett tyskt märke.
 
Sv: Fästinghalsband?

Jag har nu googlat lite och om jag har förstått det rätt så går det fortfarande att köpa örthalsband, MEN de får inte marknadsföras som ohyrebekämpning och personalen i affären ska inte få säga det heller. Sedan kanske många har slutat att sälja halsbanden på grund av detta?
 
Sv: Fästinghalsband?

Jag ska pejla läget hos "min" återförsäljare nästa vecka.
 
Sv: Fästinghalsband?

Ja det förstod/misstänkte jag.
Men jag undrar om exspot är bättre, eller varför man går över till det när de inte längre är valpar?
 
Sv: Fästinghalsband?

Nog en fråga om tycke och smak och individen? Jag tycker exspot är snäppet bättre än frontline dock.
 
Sv: Fästinghalsband?

Dogmans örthalsband går att köpa här!

*Länk borttagen av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fästinghalsband?

Det värsta är att jag måste betala postförskott, vilket kostar mer än halsbandet i sig. Gah! Å andra sidan, vad gör man inte för något man vet funkar och som både hunden och matte trivs med? Har ännu inte pejlat läget med "min" butik, men ska nog göra det i morgon.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Någon som vet ngt om att behandla med cytostatika för omgivningsallergi på hund? Har en gammal hund och han får mycket biverkningar av...
Svar
17
· Visningar
1 697
Senast: fijja
·
Hundhälsa Jag använder inte det själv och undrar därför hur ni som gör det hanterar halsbanden. Det jag tänker på är hur ni tar i hunden, sätter...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Lattematte
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Petronilla
·
Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 450
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp