Bukefalos 28 år!

Fästingsäsongen närmar sig med stormsteg!!!

Houdinie

Trådstartare
Och nu undrar jag:
  • Har ni fästinghalsband till era katter?
  • Vilken sort / märke?
  • Rekommenderar ni någon annan lösning?
  • Var kan man köpa fästinghalsband el. annat hjälpmedel?
Jag är i AKUT behov av hjälp, tips och råd eftersom jag bor i 'fästingstuna', har kattlucka i altandörren och minst fem rådjur som extremt nära grannar!
 
använder frontline spot on på mina katter.
en vätska som man droppar på huden mellan skulderbladen på katten.

köpt på apoteket
 
Är det den med vitlök i?

Jag har redan haft två (på mig själv) i år från Smålandsskogarna i påskas! :crazy: :crazy: :crazy:

När de väl har satt sig så rekommenderar jag apotekets fästingborttagare. Finns inget enklare sätt att få av dem (men det vet ni kanske redan?).
 
Nej ingen vitlök, utan gift. Här nackdroppas det både på kattor, hundar och hästar mot fästingar.

Jag har använt det till våra 3 kattor sen det började säljas och är jättenöjd. Har inte fått några biverkningar på huden och då har de ändå droppats var 4:e vecka från april till november. Lång fästingsäsong här i Skåne. Inget kul med fästingar på kissarna över huvudtaget och i synnerhet inte när de ligger i min säng ;)
 
Jag har alltid varit lite skeptisk till detta "gift"
Men efter förra årets fästinginvasion / där vi tog 5-10 fästingar / dag på katten) så beslutade jag att prova.
Jag är klart imonerad. Det är nu ca 1 vecka sen jag behandlade och inte en fästing har han fått.
Innan behandling tog jag 2-3 om dan.
 

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 765
Kropp & Själ Hej! Det är så här att jag alltid tyckt sjukhus är jobbiga, obehag för sprutor, lite socialfobi i sådana situationer. Senaste åren...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 705
Senast: Kilauea
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
25 580
Senast: Krålus
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 676
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp