Får man börja elda nu?

fejko

Trådstartare
Det är kallt på morgonen och tvätten tar två dagar att torka.
Jag bor i Ög hur är det hos er?
 
Det är kallt på morgonen och tvätten tar två dagar att torka.
Jag bor i Ög hur är det hos er?
Här är det fortfarande varmt så man nästan mår dåligt, men fuktigt är det. Får köra lite extra fläkt så man får mer luftombyte.

Har inte dragit igång luftvärmepumpen än och alla radiatorer (huvudsaklig värmekälla) är helt avstängda sedan augusti förra året på huvudcentralen.
 
Det är kallt på morgonen och tvätten tar två dagar att torka.
Jag bor i Ög hur är det hos er?
Absolut får man det, i din situation :up:
Ta bort fukt och råhet är ett måste i min värld, så länge som jag har råd.

Vi har alltid luftpumpen igång, just nu på autofunktion så den själv känner vilket behov det är och den har börjat köra värme nu har jag sett (den är inställd på 21 grader). Men ingen annan värmekälla är på hos oss än.
 
Södra Dalarna, har börjat köra luftvärmepumpen vissa dagar, då det blir väldigt rått inne. Borde ta in lite ved också, vi har runt 5 grader ute vissa nätter och runt 10 på dagen, då blir det fort kallt inne också.
 
Det ar fortfarande for varmt for att ha pa sig stickade trojor - ge mig troj och trenchcoat sasong nuuu!
Idag ar det soligt och kanske 25 grader? Jag har pa mig t-shirt och jeansshorts...
Ser fram emot hosten, men den kommer nog i sinom tid
 
Hyfsat notmaltemp för årstiden = det kryper alltså ner mot nollan var och varannan natt, så jag slår på luftvärmen innan jag går och lägger mig och slår av den på morgonen.

Avskyr att huttra av kyla alltid och speciellt på morgonen!
 
I Sörmland har vi stängt ventilerna på fönstren men någon värme har vi inte slagit på än på ett bra tag. I morse hade vi 6 grader ute och 19 inne.
 
Börjar kännas kallt om jag sitter och kollar TV i soffan men för varmt i sovrummet och inte kan jag öppna fönstret pga myggjävlarna. :mad:
 
Här i södern är det fortfarande sommartempetaturer: strax över 20 grader dagtid och runt 15 på nätterna. Jag har längtat efter hösten sen i mitten av augusti :cautious:
 
Myggfönster? Det är i alla fall vår räddning även om det mesta av myggen verkar ha gett upp nu.
Det jag hade förstörde mamma när hon hade låst sig ute och klättrade in genom fönstret, hon hade glömt bort att det fanns reservnyckel hos grannen. 🙄 Sen har jag aldrig gjort något nytt för jag brukar kunna ha fönstret på glänt utan att mygg kommit in eller katter smitit ut. Längtar faktiskt efter lägre temperaturer nu. 😓
 
Det jag hade förstörde mamma när hon hade låst sig ute och klättrade in genom fönstret, hon hade glömt bort att det fanns reservnyckel hos grannen. 🙄 Sen har jag aldrig gjort något nytt för jag brukar kunna ha fönstret på glänt utan att mygg kommit in eller katter smitit ut. Längtar faktiskt efter lägre temperaturer nu. 😓
Jag renoverar dem varje år och ibland får man häfta ihop/skruva ihop ett nytt.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 118
Senast: __sofia__
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: Zacci
·
Hemmet Det har kommit så många nya råd kring att elda i kamin i vinter, förmodligen för att många som eldar gör det i eldstäder som inte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 945
Senast: Mia_R
·
Samhälle Så var det dags för den årliga plågan och ångesten hos våra fyrfota vänner över det helvete som fyrverkerier innebär. Hur förbereder ni...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
5 347
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp