Lillefrun
Trådstartare
Den ser perfekt ut, vad kallas den sorten om jag ska googla lite?Jag hade satt in en sådan här hylla. Då kan du ha saker som tål att bli blöta inne i duschen hela tiden
Visa bifogad fil 186966
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ser perfekt ut, vad kallas den sorten om jag ska googla lite?Jag hade satt in en sådan här hylla. Då kan du ha saker som tål att bli blöta inne i duschen hela tiden
Visa bifogad fil 186966
Badrumshylla hörn sökte jag påDen ser perfekt ut, vad kallas den sorten om jag ska googla lite?
Ja, det stämmerBadrumshylla hörn sökte jag på
Den som @Mirtai visade bild på tror jag är LIS hörnhylla.
Välj den som känns bäst och haka inte upp dig på detaljer om hyllor etc. Badrummet du la in bild på ser ju helt normalt ut. Tvättkorg kan du ha i sovrummet och du kan förstås skaffa en som hunden inte kan bita sönder så du behöver inte komma ihåg att stänga dörren. Leta inte upp problem som inte finns.Kanske är det värt att anstränga mig och hitta smarta lösningar så jag skulle kunna bo i den lilla på bottenvåningen
Nu beror det ju på vad man är van vid, men det känns som en helt normal storlek på en etta. Jag tror aldrig att jag har bott på över 60kvadrat sedan jag flyttade hemifrån. Oftast betydligt mindre. Med uteplatsen inräknat får du ju fler kvm också.Kanske är det värt att anstränga mig och hitta smarta lösningar så jag skulle kunna bo i den lilla på bottenvåningen
Leta inte upp problem som inte finns.
Det var väl ganska nyrenoverat? Då lär väl fallet vara korrekt och vattnet hamnar inte i hela badrummet.Jag har provat ALLT när det gäller olika lister i alla möjliga former och material och inget har fungerat helt. Den här duschen är en liten fyrkant med 1-2 cm kant plus att jag skulle sätta upp ett draperi.
Vi är två personer och en hund på knappt 70 kvm... Sovrummet är väl mitt största gissel, eftersom det bara är 2 x 3,3 meter och en liten utmaning att faktiskt möblera för två personer. Det är inte mycket luft runt 1,80-sängen där inne. Men det GÅR ju och man vänjer sigNu beror det ju på vad man är van vid, men det känns som en helt normal storlek på en etta. Jag tror aldrig att jag har bott på över 60kvadrat sedan jag flyttade hemifrån. Oftast betydligt mindre. Med uteplatsen inräknat får du ju fler kvm också.![]()
Det där är intressant. Av alla jag träffat som bott där är det bara en som tyckt det var stökigt. Det är dom som inte bor där som säger så och dom som bor eller har bott där trivs och säger att det är lugnt.Alltså områden ändras ju. Vet inte vilken stad det är men jag bodde och jobbade i en mellanstor stad för ett gång år sedan i typ 5 år, det som när jag flyttade dit var klassat som extremt utsatt område (jag jobbade i det området) var något helt annat 5 år senare, köpcentrumet rustades upp, lägenheterna renoverades, flera projekt genomfördes, och egentligen var det här området stadsnära, naturnära, bilfritt, nära kommunikationer och infrastruktur, och det insåg väl folk till slut. Det var också en ledande ”gängmedlem” som sköts ihjäl ( i en helt annan, central del av stan) som nog bidrog till att allt lugnade sig.
I stan jag bor i nu är flera av de områden som ses som ”stökiga” faktiskt inte så stökiga, och rent krasst sker det ju fler våldsbrott inne i centrala stan där jag bor. Jag hade gärna flyttat ut till några av de områden som har lite dåligt rykte om jag inte var ”rotad” med barn och familj. Fantastisk natur runt knuten med badsjö, snabbspår in till centrala stan och levande kultur som en stad i gälller för typ alla de områdena.
Det är en tvåa. Jag behöver egentligen inte störe, 52 kvm är nog okej för en tvåa, den andra är på 60 kvm. Men det lutar lite år den stora pga läget och där behövs inga smarta lösningar för allt verkar vara lagom stort redan. Den är på 60 kvm. Jag har jobbat mig upp från 34 till 44 till nu 72 kvmNu beror det ju på vad man är van vid, men det känns som en helt normal storlek på en etta. Jag tror aldrig att jag har bott på över 60kvadrat sedan jag flyttade hemifrån. Oftast betydligt mindre. Med uteplatsen inräknat får du ju fler kvm också.![]()
Jag glömmer hur man räknar i Sverige och i UK. Här skulle det vara en etta om den bara har ett sovrum.Det är en tvåa. Jag behöver egentligen inte störe, 52 kvm är nog okej för en tvåa, den andra är på 60 kvm. Men det lutar lite år den stora pga läget och där behövs inga smarta lösningar för allt verkar vara lagom stort redan. Den är på 60 kvm. Jag har jobbat mig upp från 34 till 44 till nu 72 kvm
I USA heter det one bedroom apartment om det är en 2a och studio apartment om det är en 1a.Jag glömmer hur man räknar i Sverige och i UK. Här skulle det vara en etta om den bara har ett sovrum.![]()
Samma sak här.I USA heter det one bedroom apartment om det är en 2a och studio apartment om det är en 1a.
Jag glömmer hur man räknar i Sverige och i UK. Här skulle det vara en etta om den bara har ett sovrum.![]()
Här kallade man det när jag växte upp för två rum och kök.I USA heter det one bedroom apartment om det är en 2a och studio apartment om det är en 1a.
Jag bor i en tvåa på 52 kvadrat och känner att det är helt perfekt. Då bodde jag innan i hus på 102 kvadrat plus källare.Det är en tvåa. Jag behöver egentligen inte störe, 52 kvm är nog okej för en tvåa, den andra är på 60 kvm. Men det lutar lite år den stora pga läget och där behövs inga smarta lösningar för allt verkar vara lagom stort redan. Den är på 60 kvm. Jag har jobbat mig upp från 34 till 44 till nu 72 kvm