Bukefalos 28 år!

Favoritkaka - vilken?

Havreflarn? Det är nog första gången jag hör någon tala väl om havreflarn. Det verkar mer vara en praktisk kaka när man ska bjuda många. Tar liten plats (tunn) och ja, gör väl inte så mycket väsen av sig...
 
16095-620312.jpg
 
En bild säger mer än ord - sant.

Kärleksmums är inte min största svaghet. Inte ens kladdkaka faktiskt, även om jag kan bli groteskt sugen ibland.
 
Mjuk pepparkaka så som pappa gjorde den....:d himmelsk!

Kärleksmums är också :love:.
Det mesta med choklad faktiskt :p

Drömmar som smälter i munnen är dock inte att förakta.
 
Tyckte det saknades bilder i den här tråden. :d

Kladdkaka är i en klass för sig. Det är go-to-kakan när suget slår till. :love:
 
Bäst är ljumna hembakade rabarberbullar med vanilj och kardemumma :love:

När det gäller köpta bakverk så får jag säga biskvier, så himla gott. Framförallt om smörkrämen är lyckad och verkligen smakar kaffe.

Även wienerbröd och vaniljhjärtan kan vara riktigt gott.

Annars är jag inte så knusslig. Är det socker i så brukar jag vara nöjd. Det är väl kanske mest morotskaka och köpta massproducerade torra bakverk (typ kärleksmums och "kladdkaka") som jag behöver vara riktigt desperat för att ens vilja äta skiten :grin:
 
Hemmagjorda choklad-kaffebiskvier med riktigt seg botten! Mums. Annars gillar jag allt med mandel/mandelmassa typ mazarin, mazarinsockerkaka, punschrulle. Eller tema kardemumma: kardemummabullar och kardemummakaka.
 
Äh, ge mig vad som helst som innehåller hysteriska mängder choklad så blir jag lycklig ;)

Sedan är även jag en av de där knäppa personerna som verkligen gillar havreflarn. Jag kan lätt vräka i mig sådana.
Hmm...googla på "death by chocolate" recept...fast jag hittar inte det som jag letade efter. Där var bl.a. 1 kg (!!!) choklad, och så smör, grädde och socker...om jag inte minns fel :rofl:

Och alltså, om det fanns ett kakfat med typ 3 stackars havreflarn kvar skulle jag lätt "offra" mig och ta dem - jag tar aldrig slut på något som inte är mitt annars :rofl:
Inser att jag förmodligen måste köpa havreflarn imorgon, hoppas det finns mindre förpackningar nånstans :eek:
 

Liknande trådar

Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 456
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: Nova123
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
639
Senast: Jeps
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 172
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp