V
Valencia
Jag ska eventuellt låna ut mitt fina lilla sto åtminstone ½-1 år. Mitt mål är att sälja henne sedan. Då har hon förhoppningsvis mer rutin och är kanske värd mer...Har nu några som vill låna henne och det känns "rätt". Fodervärden ska stå för alla kostnader men vad anser ni om försäkringen? Om de vill ha en bredare försäkring än den som är nu, ska de stå för den kostnaden utöver den nuvarande premien? Eller ska de kanske betala hela försäkringspremien?
Dessutom kan jag inte garantera dem att de om ca. 1 år, om de vill, får köpa hästen för det värde den har idag (ett förslag nämligen...). Då bör hon vara värd mer och jag säljer henne därefter. Självklart kan man ju ha en "goodwill". Men jag vill inte skriva på något sådant. Har erbjudit dem att köpa i nuläget men de är inte intresserade av det idag.
Vad tycker ni om fodervärdsavtal? Är det på era villkor ni lånar ut helt och hållet (ni som lånat ut)?
Dessutom kan jag inte garantera dem att de om ca. 1 år, om de vill, får köpa hästen för det värde den har idag (ett förslag nämligen...). Då bör hon vara värd mer och jag säljer henne därefter. Självklart kan man ju ha en "goodwill". Men jag vill inte skriva på något sådant. Har erbjudit dem att köpa i nuläget men de är inte intresserade av det idag.
Vad tycker ni om fodervärdsavtal? Är det på era villkor ni lånar ut helt och hållet (ni som lånat ut)?