Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack :heartJa så är han ju. Har mkt integritet och går inte på en, men gillar också att gosa lite lagom. Men max en timme får jag vara där innan han tröttnar på mig. Men gosa med hans boxgrannar får jag inte, då ger han mig långa blickar... Fast det är en orimligt söt liten S:t Schuffro-avkomma som står i boxen bredvid. Den blir nog en bra flickhäst, och jag smyggosar med honom så mkt jag får för min...

Han är också rolig lilla F, för han är fortfarande lite rädd för vissa saker. Men han VET att han inte får springa iväg för täcket, så han stannar och ögonen blir som på en räka och så slutar han nästan att andas. Så då måste jag gosa lite extra så täcket blir mer gosigt och mysigt än läskigt.
Precis man får förtjäna hans förtroende lite, han litar inte på vem som helst :D men jag o han kom väldigt bra överens iaf :)
Hahaha ja dom är roliga med sina personligheter. Min är väldigt nyfiken på alla djur. Nosar på hundar, katter och minigrisarna :laugh: de får inte vara ifred för honom :grin:
 
Så roligt att se allas bebisar. Riviera (doris) mäter ca 162 nu. Helt otroligt vilken bra huvud hon har. Väldigt stadig och trygg. Måste komma igång och lastträna frampå. Vi visar nog dock inget. Ska ni visa ?
Vi kommer nog slå på ett par framskor när vi börjar jobba mer ute.
Testar länka ett filmklipp om det går.
 
Så roligt att se allas bebisar. Riviera (doris) mäter ca 162 nu. Helt otroligt vilken bra huvud hon har. Väldigt stadig och trygg. Måste komma igång och lastträna frampå. Vi visar nog dock inget. Ska ni visa ?
Vi kommer nog slå på ett par framskor när vi börjar jobba mer ute.
Testar länka ett filmklipp om det går.
Vilken gullig liten tjej! Är hon ren SWB? De kan verkligen vara olika i kroppen nu i växttider.

Vi planerar att visa i Bollerup, eller om det inte funkar i maj, då blir det nog Osby (tror jag det var?) i slutet av juni. Men det vill jag helst inte pga att han ska få ett lååååååååångt sommarlov om allt går enligt plan.
 
Vilken gullig liten tjej! Är hon ren SWB? De kan verkligen vara olika i kroppen nu i växttider.

Vi planerar att visa i Bollerup, eller om det inte funkar i maj, då blir det nog Osby (tror jag det var?) i slutet av juni. Men det vill jag helst inte pga att han ska få ett lååååååååångt sommarlov om allt går enligt plan.
spännande håller tummarna :D haha ja tro det eller ej, skovens rafael-bugatti hiltop-kaliber :laugh: Hon ser dock ut som en blandning mellan islänning och haflinger, manen är extremt tjock. Men hon är ganska kort i ryggen och halsen. Men hon växer nog i sig .

här ser hon väl lite mer vårdad ut med flätat man .

202003121150055248.jpg
 
Så roligt att se allas bebisar. Riviera (doris) mäter ca 162 nu. Helt otroligt vilken bra huvud hon har. Väldigt stadig och trygg. Måste komma igång och lastträna frampå. Vi visar nog dock inget. Ska ni visa ?
Vi kommer nog slå på ett par framskor när vi börjar jobba mer ute.
Testar länka ett filmklipp om det går.
Nämen vilken söt! :love:
 
Så roligt att se allas bebisar. Riviera (doris) mäter ca 162 nu. Helt otroligt vilken bra huvud hon har. Väldigt stadig och trygg. Måste komma igång och lastträna frampå. Vi visar nog dock inget. Ska ni visa ?
Vi kommer nog slå på ett par framskor när vi börjar jobba mer ute.
Testar länka ett filmklipp om det går.

Jag ska visa båda mina födda -17. Ponnyn på Bollerup och SWBn nånstans närmare Stockholm.
Ponnyn är klar för visning, de behöver ju inte ridas och han är löshoppad ett antal gånger och han är superduktig. SWBn är inriden i alla gångarter och löshoppad ett par gånger. Hon är just caslicksydd pga hon drar luft plus att hon fäller tänder just nu så hon vilar ett tag. Vi kommer sätta skor på henne också till nästa jobbperiod.
 
Idag har jag hämtat Svea från inkörningen! Innan vi åkte hemåt fick hon visa upp vad hon har lärt sig, så hon gick ett par varv med rockarden. Det blåste rätt bra, så hon fick ha ledare med sig för säkerhets skull. Så roligt att hon kan dra grejer på riktigt nu! Och hon är ju inte alls rädd för grejerna och hanterar skaklarna mycket bra. Så nu är det bara att fortsätta jobbet hemma!
 
Sambon har ridit min lilla ärtan först, men nu har jag varit i ridhuset två gånger och ridit. Gått väldigt bra. Ridit i skritt och trav kan nog galoppera om några gånger. Helt orädd för ryttaren, lastar sig själv åker och står bra i transporten. Enda kruxet är sadeln. Prova två stycken ridsadlar som kasar fram. Hon reds in i sambons jockeysadel men vet inte om jag vill rida treårstest med den :p
Löshoppas kontinuerligt
 
Kul att se allas fina pållar, vilka framsteg ni g ör. Mina har aktiverats med tömkörning, tränar styrning m bett, och ordentliga promenader m backträning inlagt 😊. De aktiveras 2-3 dagar i veckan. Häromveckan visade de på stort mod, eller iaf Nicke, när han obekymrat går över en mkt smal träbro 😍. Hebbe var desto mer tveksam, så vi tog ett rejält hopp över bäcken istället 😂.
 

Bifogade filer

  • IMG_20200313_163059.jpg
    IMG_20200313_163059.jpg
    499,1 KB · Visningar: 13
Lille F reds i måndags och idag. I måndags red vi med sällskap i paddocken och det var ju lite spännande. Gick bra men inte helt självklart att gå "självständigt" utan att vilja svänga efter kompisen ;) Sen skrittade vi av en liten bit, ut på gårdens infartsväg (tyvärr har vi 70-väg som man måste ut på för att ta sig till utemöjligheter så det är inte "bara" att ge sig ut, jag är inte så sugen iallafall -särskilt inte efter att ha varit nära att bli påkörd av en lastbil med en av de vuxna hästarna i somras).
Idag var gänget på lösdriften pigga och körde brottningsmatch intill paddocken när vi kom ner. Life med 9 hingstar i åldrarna 2-3 år 🤷‍♀️ Fille blev lite taggad först men lugnade sig senare efter lite galopp. Jättefint ridpass efter det! Ägaren var med och var ögon på marken. Enligt henne så utvecklas han hela tiden, och det är ju kul att höra. Det är verkligen, verkligen en trevlig häst :D:love: Sen skrittade vi av ute igen, utan hästsällskap denna gång men med ägaren gående bredvid.
 
Idag har Korazon varit ute på äventyr igen. Vi hade lite diskussioner om lastningen idag (tvärtemot förra gången då han gick rakt in). När vi kom hem igen fick vi lastträna några gånger, och då var det inga problem.

Vi löshoppade på ett nytt ställe idag. Lite osäker första gångerna, men så fort han hade fattat vad det var frågan om var det lugnt. Han hoppade 120 cm (inte full bredd dock) utan större problem. Läktare och publik var inga konstigheter.

 
Vi har varit iväg på löshoppning idag och jag fick se en annan bild av min Lillkille idag. Han var brötig och inte 100 % enkel. Det var lite roligt, men jag hade nog önskat en förvarning så jag hade vetat när bogen kom farande mot mig. :/ Hoppa undrade han om det verkligen var nödvändigt och försökte springa utanför. Sen hoppade han ok, men drev inte riktigt mot hindren. Ingen bländande teknik men var försiktig. På pluskontot: Han var snygg när han blåste upp sig. Han var också gullig när han fick syn på sig själv i en spegel och helst ville stå och titta på snyggingen hela dagen. Han var också lätt att lasta och han stod bra i lastbilen. Han var bara lite orolig när bästisen som åkt trailer dit passerade lastbilen. Men sen lugnade han ned sig och stod snällt fast vi var iväg. Och så känns han väldigt lagom stor. På minuskontot: Brötet, och att jag måste skärpa till mig och inte behandla honom som någon sorts Toy-pudel. Tyvärr inga bilder eller filmer idag för vi var så få att det inte fanns händer att filma med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 750
Senast: Ketrawzc
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 938
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp