Födda 2019

När man är under ett dygn gammal, lite krasslig, och det blåser full storm från norr ute, så måste man ha täcke på sig - även om matte i utgångspunktet absolut inte vill använda täcken på föl... 🙈🤫 Men gullig är hon, eller hur? 🥰

29149
 
När man är under ett dygn gammal, lite krasslig, och det blåser full storm från norr ute, så måste man ha täcke på sig - även om matte i utgångspunktet absolut inte vill använda täcken på föl... 🙈🤫 Men gullig är hon, eller hur? 🥰

Grattis till dig med, äntligen satt den!! Min Sune som kom - 17 fölade mitt under en stödtorm och 14 minusgrader. Han fick också ha täcke första dygnet :p Har man bara koll på den är det väl inget att hetsa upp dig över, att de har ett täcke på sig.
 
Grattis till dig med, äntligen satt den!! Min Sune som kom - 17 fölade mitt under en stödtorm och 14 minusgrader. Han fick också ha täcke första dygnet :p Har man bara koll på den är det väl inget att hetsa upp dig över, att de har ett täcke på sig.

Tack! :) Nej, i sådana tilfällen behövs det ju. Men jag gillar inte trenden att folk tror föl "ska" använda täcken precis som en vuxen tävlingshäst typ... Så försöker låta bli att bidraga till att normalisera täckesanvändingen genom att publicera sådana bilder. Dock så fanns det inga bra bilder på lillfröken utan täcke ännu. :p
 
:heart
59762825_10156507982329426_7167146651369340928_n[1].jpg

Den lille fisen med grimma på sig. Jag är inte alls bekväm med att ha grimma på honom i hagen men på grund av att han inte går med på att jag lägger på honom grimma i hagen och han inte håller sig intill mamma när han leds mellan stall och sommarhage så har jag inget val just nu.

Han är annars lugn och snäll att leda, följer ganska bra tycker jag. Träning varje kväll med att stryka över hela kroppen och lägga grimma på honom. Vill inte att det händer honom något :heart Har trafikerad väg i närheten nämligen.
 
20190505_113114.jpg

En stor hingst blev det. Eller jag tycker han är stor jämfört med den andre lille. Mätte honom till 92 i manke. En sån natt det blev. Myran vandrade i timmar innan det satte igång. Han hade svårt att få grepp om spenarna så det blev att mjölka ur o ge i flaska. 4 dl fick jag i honom sen bajsade han o somnade.
Var ute en kort sväng i morse.
Äter själv nu kissar o bajsar.
 
Taack. Jag är så tacksam över att det gick bra, Myran var så trött efteråt. Och jag med efter allt mjölkande och masserande. Hennes juver var ju ganska stort och spänt men det har lättat nästan helt nu, har masserat det säkert en gång i timmen sen fölet kom. Och det hjälper och lättar. Han har bra aptit och det är tacksamt så man får hjälp med masserandet.
 
När man är under ett dygn gammal, lite krasslig, och det blåser full storm från norr ute, så måste man ha täcke på sig - även om matte i utgångspunktet absolut inte vill använda täcken på föl... 🙈🤫 Men gullig är hon, eller hur? 🥰

Visa bifogad fil 29149

Vad söt!
Vad har du för storlek på hundtäcket?

Köpte ett fodrat i strl 65 på hööks rea som jag fixat till "maggjorden" på. Bara för att ha redo för säkerhets skull.
 
Alltså min fölis är så himla cool, tuff och personlig! :love: Hon går numera under smeknamnet "Lille Skutt", då hon skuttar runt såpass mycket att mammahäst redan har gett upp att följa med och släpper iväg henne ganska långt när de får komma ut och springa på ridbanan. Lillan tycker tydligen om att springa, för hon brukar dra iväg i galopp straks hon kommer ut stalldörren, inte mycket följa mamma där nej.... 😆

Tyvärr har vi fortfarande kallt och blåsigt väder så de har inte kunnat bo på lösdriften, men de får vara där några timmar under dagen iaf, och så rejsa på ridbanan några pass. Förhoppningsvis ska vinden minska från imorgon så de kanske kan flytta ut, jag tycker synd om stallpersonalen som ska försöka ta ut och in dem i boxen/hagen nu som jag måste vara på jobbet. :angel:
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
407
· Visningar
51 329
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 661
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 519
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp