Födda 2019

20190507_133315.jpg

Triller Blixt snart 3 veckor gammal och full av upptåg.
 
Så fina killar @sassiball! 🥰 Kul att båda blev palomino hingstar.
Kommer du sälja dem, eller vad är planen?
Taack, jag är så glad för dem. Trots att det blev killar haha. Ston är ju lite roligare att få. Men två friska pigga föl, vad mer kan man begära känner jag :heart

De kommer behållas. Planen med b-ponnyn är att dottern rider in den när den är tre och sen får vi se vad som händer , kanske yngsta dottern kan ta vid sen, beror på hur "snäll" eller busig han är.
Den andre som jag tänker blir antingen d-ponny eller liten stor häst, den har jag tänkt ha som påläggskalv till min andre dressyrhäst. Om jag nu orkar hålla igång och rida två det vet jag inte. Kanske kan den äldsta dottern hjälpa mig med den, beror på hur hennes intresse är och hur snäll han är att rida som unghäst. Han kommer ju bli kraftig och viktbärande så en normalstor vuxen tänker jag är inga problem.

Det blir sammanlagt 5 hästar och kanske lite i mesta laget, men jag kommer inte sälja någon som det känns i dagsläget.
 
@dobbis jag är själv inte säker på vad hans färg kallas men det är nog cremello? ögonen är blå och han är nästan helt vit. Men det går ur vissa vinklar att skymta en bläs på honom.
 
59976177_10156519802254426_8886071886979530752_n[2].jpg

Förlåt för alla bilder men jag bara måste visa den här. Han ser så himla rolig ut framifrån! Långa öron och relativt lång nos. Älskar hans blick :laugh::heart Jag hoppades att han skulle ärva sin mammas vackra huvud men det gjorde han ju inte.

Men jag gillar honom precis som han är, han är perfekt.
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
406
· Visningar
51 326
Senast: Asko
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 660
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 517
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp