Förklara ditt nick...

Cita

Trådstartare
Många av er har användarnamn som man blir nyfiken på vad de betyder och varför valde ni just det ni har?

Kan börja med mig Cita var min första egna ponny :love: inte alls konstigt och säkert lätt att lista ut :D
 
Det började med att jag kallade min syster för systeryster. Sen bytte det liksom sida, så det blev jag som var systeryster. Numera undertecknar jag även julkorten till henne med systeryster.
 
Jag är matte till 3 st dp = dvärgpinscher och har haft 3 st av samma ras tidigare. Därför blev det dpmatte.
 
Jag heter Ek i efternamn, blev kallad Eken tidigare och mitt nick är fjortisversionen med en 3:a istället för ett E :D
 
När jag gick med i Buke så var det en så fruktansvärt regnig och grå sommar så jag tog ett nick för att muntra upp mig och tänka på att det finns skönare väder :-)

A
 
Jag valde mitt nick eftersom jag kollade på en gammal elitloppssändning där Moni Maker vann då jag registrerade mig. :D
 
Jag valde prinsessfeminist eftersom jag blev så less på att det verkade som om man inte kunde gilla prinsessor och rosa OCH vara feminist. Jag är själv inte så förtjust i vare sig rosa eller prinsessor, men jag upptäckte på mina döttrar att de kunde leka med barbie och älska glitter och ändå växa upp till kritiskt tänkande individer som inte bara köper stereotyper.

Nicket kom egentligen till på Buke eftersom jag under en period deltog ganska flitigt i en del feministtrådar.

Mitt nick har också en förkortning, Priffe - och jag tycker egentligen mer om Priffe, om jag skall vara ärlig. Första nicket jag hade var Clipsie och det tog jag efter min första ponny.
 
Fick, 8 år gammal, ett Nintendo tillsammans med min bror. Behövde en tre-bokstavsförkortning att sätta på highscore-listorna. Det är en ordlek på mitt efternamn, och namnet är förvånansvärt ofta inte taget, så det har hängt kvar :)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 479
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 939
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 342
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 159
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp