Förklara ditt nick...

Jag hade inte varit inne på buke på ett tag och glömt vad jag hade för nick. Då hette jag monstertoffla på flera sidor, men det var redan taget här. Jag såg mig om på skrivbordet efter inspiration, blicken föll på en fin parfymflaska... och tadaa!

Har funderat på att byta till nåt mer personligt men gitter inte riktigt, än iaf ;)
 
Soffiproppi då det är min pappas smeknamn på mig :)

Som liten var jag väldigt avundsjuk på mima vänner som alla hade olika smeknamn, men aldrig jag (Sofia är redan ganska kort och går fort att säga = smeknamn föddes aldrig) så när pappa började kalla mig Soffiproppi blev jag otroligt nöjd och stolt :D
 
Mitt Nick har följt med sen lääänge och historien är inte alls så intressant :p. Mitt smeknamn har alltid varit Freddy ända sedan barnsben men bara Freddy var oftast taget när man skulle börja registrera användarnamn på olika sidor, så eftersom mitt Första namn är Lotten så blev det aningen Spanskinspirerade LFreddy (El Freddy) ;) som ingen annan hade. Spanien var bla min mormorsfavoritresmål och jag har alltid varit fasinerad av dess hästkultur:)
 
Jag hette från början LillaMilla och hade en bild på mig själv som fyraåring som avatar, tröttnade dock på det för några år sedan och ville heta något "vuxnare" eller åtminstone neutralt, så det fick bli ett av mina favoritord istället, och en bild på min gamla surgubbe till katt :p
Men han ser ju inte så lyrisk ut :D
 
Mitt nick mollyphlox har hängt med på diverse sidor på internet i närmare 10 års tid tror jag.. Det är en kombination av molly, som en av mina kompisar kallar mig ibland, och sen ville jag ha nånting till på det. Att det sen blev phlox var bara en slump. Det låter bra kombinerat. Phlox är den engelska stavningen av en blomma som stavas flox på svenska. Gillar användarnamnet så det får hänga med, det är aldrig upptaget! :)
 
Hade ett annat nick första tiden på Buke, men sen började jag umgås irl med ett litet gäng Bukare som kallade mig Kosmostanten...så det kändes lika bra att byta till det :p
 
Jag är liten och jag heter therese = Lilltess :) Fast namnet känns lite barnsligt så det ändras kanske med tiden :)
 
Loppan är vad t9 förvandlar mitt smeknamn till. Så en kompis med bättre koll på hockey än jag (inte så svårt:p) började kalla mig för loppan Hellqvist efter nån hockeyspelare i vik(?). Sen har det hängt kvar bara.. :)
 
En kombination av mitt för och efternamn. Mycket kreativt.
Många tror det är kort för Shut the hell up, och det kan man väl också tolka det som om man vill.
 
Många av er har användarnamn som man blir nyfiken på vad de betyder och varför valde ni just det ni har?

Kan börja med mig Cita var min första egna ponny :love: inte alls konstigt och säkert lätt att lista ut :D


Hette förr Niela som är ett alvnamn=)

När buke bytte hemsida sist så hade jag glömt lösen och kom inte in längre.
Bytte då till Nielaa som är samma bara att det är ett till A =)
 
Min gamla fjording hette Pajazzo och jag tyckte att han var en stjärna så det blev pajaztar... Var ca 15 år när jag registrerade mig tror jag och namnet har fått hänga kvar :)
 
Marty är mitt smeknamn som jag kallas av vissa och jag trivs att bli kallad det :). Heter egentligen Martina.
 
Jaa, jag vet egentligen inte varför jag skriver detta då borde va ganska uppenbart :angel: Jag heter Linn Larsson och jag är urusel på att komma ihåg användarnamn så behövde något enkelt. Lägger alltid till ett N på slutet för att det brukar allt som oftast vara upptaget, har samma namn på både mejl och massa andra forum :p

Nej historian till mitt nick är faktiskt så ointressant att ja själv nästan somna när jag skrev detta inlägg... :o:meh:
 
Mixmax eftersom min favoritläsk som finns i Island heter Mix, sen jag la jag bara till Max för klingandets skull.
Ja, jag brainstormar onödigt mycket vid användarnamnskapanden.. :meh:
 
Mitt sto var dräktigt och eftersom hon var döpt efter en grekisk ort ville jag ha ett grekiskt namn på avkomman och då hittade jag Thera som är det antika namnet på ön Santorini.

Sen fick hon ett hingstföl så det blev ingen Thera i alla fall. Utom här då...

Vad blev det istället då??


Min hund heter Bobber döpt efter en modell av en Harley Davidsson och boo hängde bara på för min dotter vid det tillfället alltid sprang runt och försökte skrämmas genom att viska booooo i örat på folk :love:
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 479
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 939
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 342
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 159
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp