Bukefalos 28 år!

Förklara ditt nick...

Många av er har användarnamn som man blir nyfiken på vad de betyder och varför valde ni just det ni har?

Kan börja med mig Cita var min första egna ponny :love: inte alls konstigt och säkert lätt att lista ut :D

Mitt är efter min första ponny som jag hade när jag skapade detta. 11 år sen nu, vad tiden går!
 
Mitt nick är namnet på en organisation som arbetar för att bla få slut på hund och katt marknader ( alltså där de skall ätas upp) samt annat djurplågeri. Jag skänker pengar ditt regelbundet och är otroligt imponerad över deras arbete.
 
Blandrastik är vad jag tycker att jag själv är, min egna hund är rasren hane, så det har inte med hundar i sig att göra.
Bilden är på min första hund, som jag hade för 15 år sedan.
 
När jag började hänga på Buke hade jag läst i kulisserna ett tag och hade fått intrycket av att jag var en av de yngre på forumet. Jag kände mig lite liten, helt enkelt.
 
Namnet på min lägerhäst på mitt allra första ridläger hette Westcott Mistrella, världens sötaste Welsh Mountain.....:heartheart
 
Namnet är en förkortad version av Magia Naturalis vilket är namnet på en bok som användes i gamla tiders bondesamhälle. Där kan man få tips om det mesta man kunde tänkas ha nytta av livet förr, t.ex. hur man fångar fisk med bara händerna, hur man tillreder terpentin, hur man betsar trä svart, hur man gör gyllene bokstäver, hur man sköter olika djur, odlar diverse grödor, lagar olika sorters mat och annat som kunde vara bra att kunna.
 
WS6 - Min drömbil! :D (Pontiac Firebird Trans Am WS6 -02, sunset orange met, cab, manuell..) ;)
Borde kanske byta bild med tanke på det..? :p
 
Mitt nick är bara ett kul påhitt! Använder samma nick på i princip alla sociala medier sen nästan 10 år tillbaka :)
 
Mitt användarnamn Habina kommer från min första häst. Hennes uppfödare var biodlare, så namnet betyder egentligen biodlare. Ha-bin, Habina. ;)

Innan dess hette jag aspartam eftersom jag var söt men farlig. :angel: Tror jag hette det även här en sväng, men i alla fall på stallet-tiden.
 
Jag har länge varit fascinerad av irländska namn, vilket Caoimhe är. Uttalas Keeva eller Queeva beroende på vart man kommer ifrån.
 
Jag har tagit mitt namn från Holly Goligthly i Breakfast at Tiffany's för att hon är stylish och en udda karaktär. Filmen var aktuell för mig på olika sätt när jag gick med här.
 
Luff - min fjording, han var E Sindarve Tuff och U Lindie så namnet är ett ihopaplock av dom. Luff präglade mitt liv i många år med sina stolligheter och sin kärlek.
 
Först hettejag Fragile ganska länge. En låt av Sentenced en grupp jag lyssnat mycket på. Kände dock att jag själv inte är riktigt ömtålig så jag bytte till Nepenthe som även är en låt av samma band. Det är även ett " lyckopiller"
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
35
· Visningar
4 218
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 229
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 445
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 318
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp