Förklara ditt nick...

WS6 - Min drömbil! :D (Pontiac Firebird Trans Am WS6 -02, sunset orange met, cab, manuell..) ;)
Borde kanske byta bild med tanke på det..? :p
Funderade på ditt namn i typ förrgår eller så, och undrade om det var det WS6 stod för :) (min direkta koppling till namnet, iom att sambon importerade en WS6a när han och jag träffades :) )
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Funderade och försökte hitta på ett namn som jag med mitt taskiga minne skulle komma ihåg.
Tittade då på glasögonfodralet och där stod det kayoba och jag kan ju inte läsa utan mina glasögon. Måste bara komma ihåg att inte byta märke på fodralet i framtiden ;)

/ kayoba
 
Mitt sto var dräktigt och eftersom hon var döpt efter en grekisk ort ville jag ha ett grekiskt namn på avkomman och då hittade jag Thera som är det antika namnet på ön Santorini.

Sen fick hon ett hingstföl så det blev ingen Thera i alla fall. Utom här då...
 
Jag har länge varit fascinerad av irländska namn, vilket Caoimhe är. Uttalas Keeva eller Queeva beroende på vart man kommer ifrån.

Min valp heter Caoimhe, tycker det är jättefint. :love:

Nirvana valde jag pga av musikgruppen, världens bästa band enligt mig.
 
Jag blev nog vallhund på nätet i samband med att jag var ansvarig utgivare för rasklubbens hemsida. Vallis blev jag kallad av andra o i samband med tiggarinlägg för att få ut kadaver o journaler av en importhund.
Nu för tiden är nog Vallis vallhund att betrakta som varumärke.
 
Jag ville inte heta mitt "internetnamn" som jag hette på alla andra sidor, för jag ville vara lite mer anonym på buke. Så jag tänkte en stund på saker jag tycker om, och ja :D
 
Mitt nick kommer sig av att jag behövde en hotmailadress och det var vid tiden när "alla" redan hade en så man fick komplettera md antingen massa siffror eller underlines och jag ville ha ett som inte behövde det. Klurade och klurade och så var jag hos min fast en dag och hon hade ett antisnigelmedel i sitt garage som hette "snigeleffekt", jag tyckte coolt, undrar om det är taget?! Men det var ledigt så en period var mitt nick överallt snigeleffekt :) Alltså helt och fullständigt opersonligt och taget som från ingenstans :P
 
Ett band som jag lyssnade mycket på runt 2002-2003, namnet har hängt med mig lite överallt sen dess
 
Jag hette från början LillaMilla och hade en bild på mig själv som fyraåring som avatar, tröttnade dock på det för några år sedan och ville heta något "vuxnare" eller åtminstone neutralt, så det fick bli ett av mina favoritord istället, och en bild på min gamla surgubbe till katt :p
 
Spyro är en liten drake som finns att spelas på Playstation och till min brors stora förtvivlan så älskade jag att spela detta inne på hans rum ;) siffrorna 192 har ingen betydelse :)
 
Tolksele användes första gången någonstans på internet. Jag ville ha något med häst-koppling som aldrig var taget. Ganska random med andra ord.. Sen dess hittar man tolksele lite varstans :D

Och det är verkligen aldrig taget! :)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 504
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 943
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 342
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 160
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp