Försäkring av galopphästar (Utbruten från Bruten försäkring trots övertagande av försäkring?)

Förlåt nu är jag trött i huvudet.Det jag ville ha svar på är skadestatistiken säg då de som klassas som löphästar innan de tränas för eller tävlas i galopp?Jag tror inte skadestatistiken är högre för en galoppör när den sitts in och rids den första tiden än ett halvblod som sitts in och rids.Ändå görs skillnad.Jag tror (ganska självklart) att det är när hästen sätts i träning för att tävla.Det höjs inte premierna på din tränade inridande fälttävlanshäst.

Jag kan tänka mig att ett års ålder är satt utifrån att många hästar som ska bli löphästar påbörjas vid 1½ års ålder.
Travarna körs in, galopphästarna rids in.

Hästar som inte ska bli löphästar blir inte inridna vid 1½års ålder, normalt sett.
Eller körs in (mer än kanske lära dem att gå mellan skaklar, då).
 
Jag kan tänka mig att ett års ålder är satt utifrån att många hästar som ska bli löphästar påbörjas vid 1½ års ålder.
Travarna körs in, galopphästarna rids in.

Hästar som inte ska bli löphästar blir inte inridna vid 1½års ålder, normalt sett.
Eller körs in (mer än kanske lära dem att gå mellan skaklar, då).
Jag förstår tanken men att de sits på , skrittas o travas ca 20 min några gånger i veckan ger nog inga tex senskador😉
 

Liknande trådar

Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
15
· Visningar
1 570
Senast: Habina
·
Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 036
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp