Bukefalos 28 år!

Försäkring på död hund.

D

Dextrosol

Då vi blev tvungna att ta bort en av våra hundar för lite mer än en månad sedan, blev jag verkligen konfundersam då vi måste fortsätta att betala månadspremien fastän hunden är borta??? Har man påbörjat en behandling av sjuk hund så summan överstigit självrisken o f-bolaget är inkopplat pga utbetalning av pengar, måste man fortsätta att betala premien tills förfallodagen inträffar, fastän hunden är avlivad.

Nu har jag godkänt premiedragning från mitt bankkonto, men undrar hur f-bolaget agerat om jag bara slutat betala när avierna kommit??
 
Ja man kan ju tycka att det känns lite märkligt att betala försäkring för en död hund..
Det som antagligen händer är att de skickar ärendet vidare till inkasso och sedan till kronofogden.
Ta kontakt med konsumentverket och se vad dom tycker.
Lycka till!
 
Va? När jag tog bort min hund så fick jag tillbaka premiepnegar eftersom att jag betalt för ett helt år.
 
Ja jag har kollat 2 gånger med försäkringsbolaget + att jag ringde upp ytterligare ett bolag för att höra deras regler. Båda hade samma bestämmelser.
Det är skillnad på om du har påbörjat en period/behandling eller om hunden dör knall o fall och f-bolaget aldrig behöver kopplas in.

Visst är det sjukt att jag skall nu gå o betala premie ända tills juli nästa sommar. Likaså kan jag inte annullera en försäkran på min 13 åriga hund (tycker inte det är lönt att ha försäkring på henne längre) eller sänka premien förrän den förfaller likaså i juli nästa år. Man binder upp sig i f-bolaget utan att kunna bryta. Du kan endast häva en försäkring om hunden dör plötsligt, annars får du betala tills ny period infaller.
 

Liknande trådar

Hästvård Hästen är utdömd och f-bolaget har "godkänt" att hon ska få somna in. Om försäkringen täcker. Kan man anlita "trotjänaravlivning" eller...
Svar
6
· Visningar
3 695
Senast: MaRomer
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
11 491
Senast: hastflicka
·
J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 687
Senast: Sockertoppen
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 669
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp