Försäkring?

giowanna

Trådstartare
Jag har nyligen skaffat en liten blandrasvalp, som ej var reg./vacc./vet. besiktigad. Någon som vet vad det kostar?

Vad har Ni för försäkring på Er hund, vad kostar det, och i vilket företag?

My
 
att ID-märka, vaccinera och besikta en valp kostar mellan 5-600:-

Vi har agria till alla våra hundar, kostar ca 1300:-/år
Då är det liv + veterinärvårds försäkring.
 
jag har folksam som jag är mkt nöjd med. de är billigare än agria som jag hade tidigare, både med premien och självrisken. agria hade dessutom en massa krav när nya hunden skulle försäkras medan folksam inte sa ett knyst.
 
Jag har själv hört att många haft problem med Agria. Folksam låter bra, vad kostar det?

Man måste väl fixa allt hos veterinären innan man kan försäkra valpen?

Tacksam för alla svar.
 
jag tror jag betalar ca 200 kr månad för en schäfer 6 år och en labbe 4 år. men jag har bara vetvårdsförsäkring.
 
Jag har också Folksam, betalar 1800 om året. Har för mig att en liknande försäkring hos Agria kostade nästan dubbelt så mycket.
 
Jag har folksam. Betalar 1493:- per hund (Dalmatiner) och år (vet.vårdsförsäkring med tak på 30000:-, Livförsäkring 7500:-) En bra sak med folksam är att det inte kostar något extra att betala per månad. :banana: På de flesta andra lägger de på en viss procent på premien.
 
Folksam verkar vara överlägset bäst. Jag ringde och hörde, och det skulle kosta 1036 om året för Totte. 15000 vetvård.

Det blev Malmö Djursjukhus, de var billigast, tro det eller ej! :eek:

Det kommer snart bilder på Totte, måste bara lära min digitalkameran.... :o
 

Liknande trådar

Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 265
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 848
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 057
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 798
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp