Bukefalos 28 år!

Förslag - Buke-tygmärke

Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Vi får göra ett eget hästforum och egna dekaler helt enkelt. :angel:
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Han kanske har annat för sig och prioriterar denna tråd till sist :devil: :D Finns viktigare saker att ta hand om tex oss moderatorer :angel:
När han känner att han har tid svarar han nog här :bow:
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Jag trodde han skulle svara idag, iom att han va online och svarade i andra trådar och uppdaterade nyheterna.
Men tji fick jag.
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Vill du veta en sak :idea: Han har faktiskt ett liv utanför Buke :devil:
Han gör vad han hinner - sedan svara han när han har tid :bow:
Den som väntar på något gott ..........
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

:angel: Nu förstår vi inte längre :o liv utanför.. vad är det ;) eller du syftade på

Finns viktigare saker att ta hand om tex oss moderatorer :angel:

Då förstår iallafall jag :idea:



Vi väntar så gärna... har man väntat i ett år så kan man vänta ett tag till. :D

Tack Mysko för att du ser oss iallafall i denna nödens stund :bow:
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Jag skall försöka ge någon typ av svar då.
Jag har svarat på liknande tidigare och det är inte helt enkelt.
Jag anser att ingen skall kunna tjäna, om det nu är pengar eller annat på Bukefalos "varumärke".
Självklart kan jag inte hindra någon från att skriva Bukefalos på något.
När det gäller webbadressen är jag lite osäker på vad som gäller.
När det gäller loggan och hästen i loggan får dessa självklart inte användas utan mitt godkännade och det lär jag normalt inte ge någon.

Det bästa vore självklart om det fanns en liten shop här på Bukefalos, där man kunde köpa lite av varje med Bukefalos logga på.
Detta är något jag funderat på lite då och då. Jag tittade även på en del företag som erbjöd sig att sköta allt runt detta. Eftersom jag tror att det skulle bli svårt för mig att få tiden att räcka till för detta.

De få företag jag kollade upp ansåg jag skulle ha på tok för mycket betalt så att grejerna skulle bli för dyra.

Jag skall när jag får tid över försöka kolla upp detta igen.

Sammanfattningsvis: Låt helst bli att göra något eget. Jag kan dock inte hindra er från att skriva texten Bukefalos på något.
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Tack för att du tog dig tid att svara.

Det går ju inte ut på att någon ska tjäna pengar, jag vet att vi betalade till bengall, då i keps-vevan, men det var enbart för kostnaden för kepsen + frakten.
Och jag antar att så är fallet igen.
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Ok ingen reklam för buke alltså. :mad:

Men jag viiiiill ha en tröja!!!
Precis som dom andra säger, en huvtröja med buke och nick på.:bump:

Trodde Gunnar skulle bli glad om man gjorde reklam för hans sida, men jag insåg sen att det är ju ett djävulskt jobb att hålla ordning på alla tok som är här under en dag. :D
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Jag jobbar med sånt här, jag vet vad folk är ute efter och inte. Men Buke kanske är lite gammalmodigt, så fine.

Vad konstigt. Vet flera klubbar och föreningar som säljer tygmärken till sina medlemmar har slut på dessa väldigt fort...
De har tydligen inte fattat att du vet att de inte är ute efter dessa märken.
Spännande.
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Men om någon av oss produktiva sysslolösa (:angel:) Användare här inne kanske kan tag tag i den biten på helt frivillig basis?
Altså, kontakta ett företag och få en offert?
Företaget kanske bara gör ex trettio tröjjor efter de fått in betalning på dito, och då kommer leveransen?
Jag vet om ett företag som broderar och gör bilder på muggar etc..
Som gör det dessutom hyffsat billigt, och då kan man komma med bara ett foto/ritning/osv.
Vi kanske ska kolla runt allihopa och samla ihop en lista med offerter (givetvis utan företags namn) och kolla vilket företag som kan vara billigast?
Och de kanske vill fortsätta? efter att tråden fallit i glömska?

*något att fundera på*

Jag vill ha hood, kistermärken och sypå märken osv osv osv. Gärna en kaffemugg, väska, shabrak och en designad lap top.. :angel:
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Trodde Gunnar skulle bli glad om man gjorde reklam för hans sida, men jag insåg sen att det är ju ett djävulskt jobb att hålla ordning på alla tok som är här under en dag. :D

Och om folk iförda buke-tröjor bestämmer sig för att löpa amok och kasta tomater på deltagarna under Falsterbo?
Eller rånar Pressbyrån iföra nämnda huvtröja?
Eller pucklar på sin häst på tävling, iförda buketröjan?
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

:o Där kom du med en bra poäng, sånt tänker man inte på när man gapar om att få till tröjor.

Hm kanske ett kontrakt om att sköta sig ingår i tröjpaketet, med ett nr på alla tröjor som stämmer överrens med kontraktet.:D
Låter lite jobbigt, ger upp.
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Räcker det inte med att nicket står på :angel: eller varför måste det vara nummer :cool:

/trött o trögfattad indian ;)
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

*tio tjejer/kvinnor i gröna tröjor med texten "indian-charlie is going to get ya" tryckt på framsidan samt matchande rånarluva stormar Börjes i Tingsryd efter rykte om att
pessoabett rekommenderats i kassan av nyanställd tjej.

Troligen rör det sig om den så kallade "Bukemaffian"*

;)

"Bukefalist hjälpte nödställd katt" är inte lika kul:D
 
Sv: Förslag - Buke-tygmärke

Räcker det inte med att nicket står på :angel: eller varför måste det vara nummer :cool:

/trött o trögfattad indian ;)

Hyyssssh men tyst avslöja inte att jag är trött och korkad.:D
Jag blev så skärrad av bullens inlägg att jag stängde av hjärnan.Kände mig som en tjatig unge. :crazy:






:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu vill jag ha den samlade Buke expertisens åsikt och råd om en ”skitsak” Vår hund Roy, en Border Collie som fyller 1 år om någon vecka...
Svar
13
· Visningar
1 413
Senast: swemale
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
652
Senast: bettysmatte
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 097
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 361
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp