Första dressyrstarten, är 168 p i LC:1 ok..?

Liselott76

Trådstartare
Jag startade min första dressyrtävling i helgen, jag & min travis har väl inte riktigt vågat oss ut på banorna tidigare. Men eftersom han pga en skada inte ska hoppa mer så måste vi ju göra nånting =)
Det var bara en mindre inbjudningstävling. Vi fick 168 poäng i LC:1, är det ok? Vad ligger poängen normalt på..? Brukar domarna vara "snällare" på en inbjudningstävling (som väl är snäppet under lokal) mot på en lokal tävling?
Tacksam för svar, vill veta om jag vågar mig ut på en "riktig" tävling.. :crazy:
 
Jag är lite osäker på hur många poäng man kunde få, tror att det är 18 moment.. sen är det ju 4st extra bedömningar varav 3 med koeff 2 & 1 med koeff 3.. så kanske 270 poäng då.. Blir väl 62,2%..??
 
Ja, klubbtävlingar och inbjudes tävlingar brukar bedömningen var lite snällare, tex har vi en här på buke som fått ca 96%, jag har aldrig sett personen rida men jag kan garantera att h*n inte fått det på en "riktig" tävling.

Men det är klart att du vågar dig ut och tävla "på riktigt", det gör väl inte så kycket omdet inte går bra första gångerna då är det bara att kämpa på.
 
Tack för svaret! Ja, vi ska väl kanske våga oss ut på en "riktig" tävling snart..dom bits väl inte, dressyrmänniskorna, hoppas jag :)
 
Måste bara säga att jag gärna skulle vilja se en travare på en dressyrbana!! Med det så menar jag det verkligen,alltså inget negativt!! Hurra för dig!! Kämpa på!!! :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 116
Senast: Cambrie
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 875
Senast: jemeni
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 758
Senast: Unafraid
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 222
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp