Bukefalos 28 år!

Första kursen för mej å Pim =/

verrdogan

Trådstartare
Är så himla nervös i kväll ska jag iväg på min å Pimps första kurs. Å ja är livrädd för hur de ska gå.
Vet ju att detta är en välbehövlig grej och att de säkert kommer att bli kul efter ett tag.
Men jag med min sociala fobi å min :devil: till hund, ja jag kan inte säga mer än HJÄLP!!!

Va ska ja tänka på innan träning å under träningen?
Mer än å springa massa mil med den lilla innan :angel:
Jag har ¨så himla svårt för att förstå när folk förklarar för mej, hade det jätte jobbigt i skolan. Så jag är så rädd att ja bara kommer att stå där som ett fån..

Nervös!!!!:crazy:
 
Sv: Första kursen för mej å Pim =/

Det kommer gå jättebra. Förstår du inte, får de helt enkelt visa dig.
Men du kommer förstå. Du kan ju kika på de andra, eller så får du be instruktören ta det med dig själv när de andra börjat träna med uppgiften ni fått. Instruktören ska ju gå runt och kika och hjälpa till.
 
Sv: Första kursen för mej å Pim =/

Jaha ja. så har man vart iväg för första gången då.
Får väl säga att jag kanske inte är allt för nöjd efter denna turen. Men ja får väl tänka så att de va ju första gången för oss. å massa hundar att kika på.

Fick jätte bra kontakt med honom korta stunder. men mest va han nog inne på å spana in brudarna.

Men ja kan ju erkänna att han sover gott nu =)

ska iväg på onsdag igen, för allmänn social å miljö träning å bara va där å kika på andra hundar. sen va det skotträning då åxå så då slår vi 2 flugor i en smäll =)
 
Sv: Första kursen för mej å Pim =/

Jag var iväg på kurs med Kaiser igår, och var också orolig för hur han skulle uppträda mot de andra hundarna, deltagarna och instruktören. Det visade sig att alla de andra var någorlunda bekanta för hunden, och instruktören tyckte t.o.m Kaiser om - och han åt även korvbitarna som han fick av instruktören! :eek: Han är så otroligt otroligt kinkig med godis öht, så att en helt främmande människa kunde mata honom med korv var nästan en religiös upplevelse :rofl:

Vi hade verkligen jätteroligt. Kaiser älskade att få använda huvudet - och vilken kontakt man fick med honom efter ett tag. Så bra kontakt har jag inte haft med honom sedan han var liten valpis! :love:
Även Kaiser sov gott i bilen hem - på sidan med benen utsträckta :D

Hoppas du fortsätter med kursen och att du och Pimpen får ordning på varandra! :)
 
Sv: Första kursen för mej å Pim =/

Jag hade turen att jag mötte ena tränaren idag när ja bytte däcken på bilen. Å han blev helt paff av å se hur Pim va i sättet. Hur lugn som hellst. Så nu vet dom ju iaf att han inte är ett riktigt lika stort helvete som han va på träningen =)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 361
Senast: geting
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 644
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 366
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att många här är ganska så mycket äldre motför mig så ni kanske inte tycker att dethär är så jätte speciellt. Men det är det FÖR...
Svar
4
· Visningar
720
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp