Förtroende för läkare?

Egen

Trådstartare
Har snart inget förtroende för distriktsläkare. Vad kan dem? Vad hinner dem?
Jag anser att det bemötandet jag fått har onödigt gjort mig sjukare.
Jag drabbades av en skada med kraftig nervsmärta. Kunde inte sova. Fick ingen värkmedicin för beroenderisken enl läkaren. Började då efter 1,5 månad få kraftig ångest av smärtan på natten morgonen. Depression och ångest finns i min historia men varit symtomfri länge. Fick ändå inget mot smärtan. Efter ett tag har ångesten tagit över större delen av dygnet, även om smärtan börjar bli bättre så blir ångesten sämre och är tillbaks från förr, tack för det! Depressionen närmar sig.
Söker nu hjälp för ångestens återkomst. Får 5mg sobril och ska öka ecitalopram(min underhållsdos). Blir sämre av ecitalopramökningen, och 5mg 25st/v sobril är löjligt lågt vid total ångest. Jag har nu flera dagar bett om att få sova, får inte hjälp. Har även helt tappat aptiten och rasar i kg och mående. Varför stjälps man istället för hjälps.? 😞 Läkaren velar och svarar olika på vad jag ska göra.
 
Jag har äntligen hittat en läkare som jag har förtroende för. och de var en lång resa.
en yngre tjej som faktiskt ser mig som en person. och inte ett överviktigt problem.
Men det kan var svårt att hitta en som är bra.
 

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 948
Kropp & Själ Skapade mig ett anonymt namn här på buke för att kunna skriva öppet utan att någon känner igen mig. Mitt problem är att jag tycks...
2
Svar
36
· Visningar
2 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 037
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 979
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp